Goedkope / dure zonnebrand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Inguhh

Goedkope / dure zonnebrand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 11:59

Ik was vandaag met mn moeder in de drogist, gewoon om wat spullen te halen. En omdat ik dit jaar voor het eerst op vakantie ga moet ik ook zelf voor dingen als zonnebrand zorgen. Nou heb ik dus geen geld 'over'.

Maar je hebt dus de nivea (10 euro) eigen merk (4 euro) en vision (16 euro) en nog een paar andere merken. Wat is nou het verschil tussen al die merken. Is het eigen merk slechter? Want dan ga ik liever voor die dure. Maar als het niks uit maakt dan neem ik lekker de goedkope!

dus weten jullie misschien of er verschil zit in de mate van bescherming?

Groetjes

amaretto2

Re: Goedkope / dure zonnebrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:01

als het goed is staat dat op de achterkant van het flesje vermeld met alles wat er wel in zit en een eigen merk is niet altijd verkeerd.

Inguhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 12:03

Ja dat heb ik ook wel gezien, maar er staan zoveel dingen op dat je denkt Huh? Verward Bij het een zit er dat in, en bij de ander weer iets anders.. Dus daardoor kwam ik er nog steeds niet echt uit..

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:03

Ik neem de spray van Garnier, deze is niet vet, en laat geen plakkerig laagje achter op de huid.

In principe moeten de zonnebrand creme's gewoon aan de beschermfactor voldoen, en ze beschermen dus allemaal tegen zonnebrand. Het ene duurdere merk heeft miscshien een lekkerer luchtje of een huidcremepje toegevoegd. Het is maar net wat je zelf fijn vind!

Ik raad je alleen aan geen spullen bij de zeeman te kopen, hier hebben ze vaak wat oudere producten, en dan kan de beschermingsfactor achteruit gaan.

amaretto2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:06

Inguhh schreef:
Ja dat heb ik ook wel gezien, maar er staan zoveel dingen op dat je denkt Huh? Verward Bij het een zit er dat in, en bij de ander weer iets anders.. Dus daardoor kwam ik er nog steeds niet echt uit..

als je er maar een neemt waar een hoge beschermingsfactor in zit.... dat is vaak het belangrijkst

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:10

Ik koop altijd de zonnenbrandprodukten van de Aldi, of het eigen merk van Schlecker.
Die zijn niet duur, maar hebben hier het predikaat "zeer goed" van de stichting warentest Lachen .
Ik koop dus echt geen dure zonnenbrandcremes meer!

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:16

Ik heb altijd zonnebrand / after sun van Biodermal.
Iets duurder, maar het helpt tenminste!

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 14:05

Ik gebruik altijd aftersun en zonnebrand van Anna Yake bij Douglas vandaan.. ik heb een moeilijke huid en verders kan ik bijna nergens tegen..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 15:01

Etos zonnebrand creme werkt prima! Lachen
Als je geen gevoelige huid hebt, kun je prima af met de goedkopere merken Lachen

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:38

ik heb zonne brand creme van ambre solair
dat is wel wat duurder maar werkt wel goed.

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:44

Het merk maakt niet uit. Maar let er wel op dat het flesje niet er oud uitziet, want als zo'n fles al een jaar of twee in het rek staat, wordt de werking minder. Ook opletten of het beschermd tegen UVA en UVB.

Ik heb die van Vision gehad, ik geloof factor 28. Hele fijne zonnebrand, maar wel duur. Hoe hoger de factor, hoe duurder de zonnebrandcreme.

Factor heeft te maken met hoe lang je beschermd bent tegen de zon. Als je op de verpakking van Vision kijkt, dan zie je precies hoe lang welke factor werkzaam is.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:56

een fles is gesloten 3 jaar lang houdbaar voor de verkoop zodra het gebruikt word nog 1 jaar. dus als hij al een jaar of 2 in de rekken staat is hij nog steeds niet achter uit gegaan.

Je moet een product hebben wat je huid beschermt tegen uitdrogen en tegen verbranding dat is het belangrijkste.

Verder is het belangrijk dat een product direct intrekt. Iets wat langer als een kwartier op je huid blijft liggen doet niks voor je huid. Deze creeert een laagje om je huid was het zonlicht op weer kaatst waardoor je bruiningsresultaat minder word.

producten als biodermal en nifri weet ik van onder de zonnebank dat het ontiegelijk lang duurd voordat het goed is ingetrokken, geen goed product dus.

edit duur hoeft niet altijd goed te zijn. Ga anders naar eenzonnestudio en laat je daar informeren

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:35

De artsen in het ziekenhuis (loop er voor allergiën) raadden mij het huismerk van de Hema aan. Deze schijnt heel goed te werken en is ook nog eens betaalbaar.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 21:28

volgens mij moet je je zonnebrand wel koel bewaren... dan is ie langer houdbaar..

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:36

Bij de Aldi betaal je voor een fles zonnebrand creme met beschermingsfaktor 30, €4,95.
Vind ik persoonlijk niet duur voor een creme met zo´n hoge faktor.

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:38

Dat is zeker niet duur.

Als extra bescherming van binnenuit slik ik ook voordat ik op vakantie ga (en tijdens) van die betacaroteen capsules van de Etos, die zijn ook niet zo duur.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 09:28

Er is een jaar geleden een zonnecrèmetest geweest, en Vichy (duurder merk) kwam hier als beste uit. Merken als nivea e.d. hadden te veel hormonen in de crème zitten. Dus het maakt wel degelijk uit, volgens mij stond de test in het AD.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 11:25

Ik heb Ambre Scolaire Clear protect Gel!

Factor 30, en helemaaaal geweldig!! Voor mij geen andere meer!

Smeert super makkelijk uit, trekt meteen in, plakt en kleeft niet, geen witte waas, mooi olieglansje op je huid (lijk je meteen bruiner :p ) en beschermt goed!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:31

Ik gebruik altijd van Nivea.
Vorig jaar was er toch een test geweest dat sommige goedkope merken heel slecht zijn?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 18:22

ik verbrand anders niet met een hoog factor van de etos. Maar er zijn vast ook dure merken die slecht zijn. Vaak zijn ze zo duur vanwege het merk.

pianka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 16:35

Ik heb dat voor mijn PWS onderzocht, en er kwam uit dat duurdere merken inderdaad beter zijn. De huismerken kwamen het minst goed uit de test. De beste was Clarin Paris.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 19:07

Ik gebruik een zonnebrand creme van L'oreal, Solar Expertise Ik ben dit gaan gebruiken omdat ik plotseling zonneallergie kreeg en deze bij mn vader goed werkte om de opkomst van de allergie te vertragen en zelfs enigzins tegen te houden Lachen ik vind het echt wel fijne zonnebrand al is hij wel wat duurder (dacht iets van €15)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 21:46

http://www.tweevoeter.nl/nieuws/test_zo ... enbond.php

Zie dit artikel! Ik zou zeker niet bezuinigen op zonnebrand creme... Ik ben een keertje met hele goedkope (en schijnbaar niet werkbare) de zon in gegaan, resultaat: Mijn hele gezicht+schouders en een gedeelte van mijn armen lagen open en zat vol brandblaren... Ik zal je de details onthouden, want het was echt ranzig... Ik heb een week niet kunnen lopen van de pijn, als ik wel liep moest ik kotsen! Lachen
Dat is toch zonde van je vakantie Knipoog

Jannie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 21:53

Hier in huis komt alleen nog maar de Vision, perfect spul. Mijn vriend (type blonde haren en gruwelijk blanke huid) en ikzelf (donkere haren maar wel de huid van iemand met rossige haren, ook gruwelijk blank) smeren ons op vakantie 's ochtends in en hoeven dan de hele dag niet meer aan smeren te denken. En dit alles zonder te verbranden, maar als je ook maar ergens een klein stukje "vergeet" of niet goed raakt .....................

kortom, wij vinden Vision z'n geld absoluut waard

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 04:37

Ik vind de (heldere) sprays gewoon het fijnst. Niks geen gesmeer e.d Trekt meteen in. Heb nu een Amerikaans merk, zegt jullie toch niets, maar is wel fijn Ja