Niks te vinden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Njen

Niks te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 19:30

Ik heb al tijden last van mijn knieen en tegenwoordig ook van mijn heupen, bij geen van beide kan de dokter iets vinden. Nou werd het daarnet zo erg bij een heup dat het uitstraalde naar mijn been en ik had dus een half gevoelloos been, was ik dus niet zo blij mee. Voorderest ben ik vreselijk vergeetachtig en dat werd eerst op overspannenheid afgeschoven, maar voorzover ik weet is dat nu onderhand wel over. Nou ben ik vorige week tegen een balk aangeknalt met mijn hoofd, heb wrs een lichte hersenschudding eraan overgehouden en loop sindsdien al met barstende koppijn en nog meer vergeetachtigheid rond, ook ben ik af en toe een beetje van de wereld. Naar de dokter wil ik echt niet meer, word toch telkens weggestuurd met de zoveelste pijnstillers of oefeningen of weer een verwijzing naar de fysio of psycho, waar ik niks mee opschiet. Ik wil gewoon eens weten waar het vandaan komt...

Nickeltje

Re: Niks te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:03

Ben je alleen bij de huisarts geweest? Of heeft hij je al eens door verwezen?
Als je door je huisarts alleen maar afgescheept wordt, kan je een afspraak maken bij een andere huisarts, eentje in een andere stad of dorp of wijk. Bij die huisarts sta je niet ingeschreven en het is ook niet de bedoeling dat je je gaat inschrijven bij een andere huisarts, maar je hebt wel recht op het aanvragen van een second opinion bij een andere arts.
Je moet wel als je belt om een afspraak te maken, er bij zeggen dat je voor een second opinion komt...

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 21:18

Kan ik idd weleens doen jah, ik kom er altijd alleen, behalve 1 keer, toen werd ik ook afgescheept, hij roept altijd van kom als je er last van hebt, nou goed, ga even met mijn vriend mee, maak maar een andere afspraak.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 10:06

Je wilt niet meer naar de dokter, fysio of psycho, maar je wilt wel weten waar je klachten vandaan komen Clown Ben benieuwd wat je zelf in gedachten had hoe daar achter te komen???

Kan me goed voorstellen dat het frusterend is dat ze niet echt een diagnose kunnen stellen. Maar helaas is dat nog best vaak zo! Zeker spanningsklachten kunnen rare dingen doen met je lichaam. (Je kan serieuse klachten krijgen alleen omdat je er aan denkt wat je vanavond gaat eten bij wijze van.)

Ik zou toch naar de huisarts gaan ivm de klap tegen je hoofd en het verergeren van de klachten. Hij moet even je nek nakijken en hij moet echt op de hoogte zijn van de vergeetachtigheid (wat wel eigelijk altijd wordt veroorzaakt door psychische klachten).
En ja, hij stuurt je misschien door naar de fysio en/of psycho, als dat niet werkt moeten die jou eigelijk terug verwijzen naar de huisarts. Zoek zelf een fysio die bijvoorbeeld meer doet met spanningsklachten.

Je kan natuurlijk ook alternatieve geneeswijzes kiezen.

Met je knie-, heup- klachten met uitstraling zou ik direct naar een fysio-manueel therapeut gaan (tegenwoordig hoef je niet persé eerst naar de huisarts) om eens goed naar je onderrug te laten kijken! (Laat ook de stand van je voeten eens goed bekijken Knipoog )

Ik hoop dat je wel mensen vindt die jou goed kunnen helpen, ondanks dat ze misschien niet kunnen zeggen wat je precies hebt. Heel veel sterkte!! Ach gut

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 10:11

knie en heupproblemen kunnen uit je rug komen, ik zou toch echt in dit geval een second opinion vragen. Als je niet al te veel vertrouwen in je HA hebt zou je kunnen overwegen om van HA te veranderen. En slijmbeursontstekingen kunnen ook in heupgewrichten voorkomen.

Ik heb zelf de ervaring dat acupunctuur daar verbetering in kan brengen. Ga dan wel naar een goede acupuncturist toe...

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 10:45

Daar wil ik binnenkort zoiezo eens naartoe voor mijn hooikoorts, ze zeggen dat het er tegen kan helpen. Het zou uit mijn rug kunnen komen, heb ik vaak last van door mijn slechte matras en ik krijg er ook last voor van mijn houding op de fiets, heb nml een mountainbike.