Scheurtje in binnen meniscus? Wat zijn de klachten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

none

Scheurtje in binnen meniscus? Wat zijn de klachten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 18:24

Ik ben 3 weken terug gevallen met paardrijden. Waarschijnlijk heeft het paard tijdens het opstaan mijn knie geraakt. (vertelde de instructrise, ik weet zelf namelijk niets meer van de val) Sindsdien heb ik last van de binnenkant van mijn knie. Ik kan lopen zonder pijn, maar zodra ik mijn been helemaal strek gaat hij pijn doen. Als ik hem eenmaal helemaal gestrekt heb (wat pijn doet) en hem even in die positie houd dan kan ik hem daarna zo moeilijk bewegen, dan doet even alles in mijn knie pijn, hoe ik hem ook beweeg. Hetzelfde geld voor helemaal buigen, dit kan ik ook niet zonder pijn. Als ik daarna mijn been weer wil strekken dit dit erg veel zeer.
Opzich kan ik dus gewoon lopen zonder dat ik er iets van voel. Maar als ik in bed lig is het erg irritant. Dan kan ik vaak geen goede manier vinden heo ik kan ideaal kan liggen. (onderbeen tov het bovenbeen anders draaien doet ook pijn, binnenkant van de knie is ook erg gevoelig)
Ik ben al bij de dokter geweest 1,5 week terug. Hij zei toen dat het misschien een gewone kneuzing van het gewricht was. Als ik er over 2 weken (nu nog een paar dagen) nog last van had moest ik terug komen. Mijn vader heeft al heel veel problemen met zijn eigen knie gehad. En hij vond dit wel iets weg hebben van pijn in meniscus. Komt iemand dit toevallig bekent voor? Ook al ga ik dus weer naar de dokter aan het eind van deze week, ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd hoe jullie er misschien meer van weten? En waarop jullie deze klachten vinden lijken?
Als het echt iets met mijn binnen meniscus zou zijn, een scheurt o.i.d. lijkt het mij toch dat ik meer pijn zou moeten hebben bij het gewone lopen?

Laui!

Re: Scheurtje in binnen meniscus? Wat zijn de klachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:38

Je weet het eigenlijk pas zeker als de dokter daar een testje voor doet. Ik denk ook dat als het paard tegen de zijkant van je knie getikt heeft het niet de meniscus is (die zit echt helemaal binnen in je knie). Je zou dan ook slotklachten moeten hebben, dwz dat je je been niet helemaal kunt strekken (doet pijn maar het gaat ook gewoon echt niet).
Het kan ook gewoon zijn dat het bot geirriteerd is of gekneusd. Dat kan ook wel 6 weken duren en zo kan niemand er echt iets over zeggen. Knieklachten zijn heel vervelend, ik heb het ook regelmatig gehad, maar dan door het sporten. Succes ermee!

Keet

Re: Scheurtje in binnen meniscus? Wat zijn de klachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 10:42

klinkt als je kniebanden
ga even langs de dokter of de fysio