james100 schreef:Ik heb een "vader" die niet helemaal lekker is.. mijn oplossing, hem totaal achter me gelaten... dwz al ruim 7 jaar geen enkel contact, ik kan er pima mee leven.. ik heb niets aan dat soort mensen, dus ik steek mijn energie er niet in.. sterkte..
Maar vind je het dan nooit zielig?
Hij is misschien ziek, een ziekte waar je niet voor hebt gekozen...
Zo denk ik altijd over mijn moeder, mijn broer (haar zoon) heeft afstand van haar genomen, en ik kan dat ergens wel begrijpen maar vind het soms niet helemaal eerlijk.
Iemand is ziek toch? Als iemand kanker krijgt dan laat je die gene toch ook niet in de steek?
Het vervelende is dat iedereen last heeft van mijn moeder, ze mensen pijn en mensen begrijpen haar niet.
De enige die mijn moeder nog heeft ben ik en haar moeder.
Ze heeft zoveel dingen gedaan, dingen waar door ik echt met haar had kunnen breken.
Ratten kopen, mee gaan fokken en vervolgens het hele nest jonge ratjes door de wc spoelen.
Een hond achter laten in de stromende regen omdat ze hem niet meer wilde.
Ze heeft mijn leguaan en mijn rat dood laten gaan omdat ze hem geen eten durfde te geven.
Ze heeft me uitgoscholden voor alles en nog wat en heeft vreselijk dingen tegen me gezegd.
Toen ik klein was heeft ze de drank verkozen boven het opvoeden van haar eigen kind.
Ze heeft me is op een station laten wachten omdat we hadden afgerproken en ze helemaal niet kwam. Enz. Enz.
Maar het blijft je moeder toch?
En ergens kan ze er niks aan doen want ze is ziek en verslaafd, zij ziet de wereld heel anders.
Je kan zo iemand toch niet zomaar in de steek laten?
Ik beschrijf hierboven rottige dingen over mijn moeder, en geloof me ik kan die lijst nog 10 keer langer maken maar ze kan ook zo ontzettend lief zijn, ze wil er altijd voor je zijn (op haar manier) ze heeft echt het allerbeste met mij voor, ze zou de sterren en de maan voor me kopen.
Soms heeft ze van haar allerlaatste geld kadootjes voor me gekocht of stuurt ze een heel lief kaartje.
Het is een lieve vrouw echt waar, maar die ziekte heeft haar in zijn greep, en omdat mijn moeder eigenlijk zo ver heen is word het alleen maar erger, afschuwlijk...