Lotgenoten gezocht: Ouders met psygische problemen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Lotgenoten gezocht: Ouders met psygische problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 14:39

Toen mijn oma bij haar moeder was met haar dochter zei haar moeder al dat er iets mis was met het kind.
Wat precies kon ze niet zeggen maar er was iets anders aan haar.
En het bleek uit te komen, toen dat kind 4 jaar was ging ze slaapwandelen, toen ze 10 was begon ze heel stil en verlegen te worden, toen ze 14 was hing met haar hoofd in de gasoven en toen ze 16 was zat ze aan de alcahol en drugs.
Toen dat kind 32 werd, en in die tussentijd al heel veel had meegemaakt kreeg ze een kind, en dat was ik.

Mijn moeder is dus nooit helemaal goed geweest, en dat is alleen maar erger geworden naar mate ze ouder werd.
Er zijn al veel diagnoses op mijn moeder los gelaten maar wat het meeste voorkom dat psichiaters zeggen is Borderline.
Een zwaar extreme vorm van Borderline en daarbij is mijn moeder ook nog verslaafd aan van alles en nog wat.

Ik ben niet thuis opgegroeit maar in pleeggezinnen waar ik het helaas niet heb getroffen, ik heb ontzettend veel meegemaakt en door diepe dalen gegaan.
Nu ben ik 25 jaar en mijn vaarwater is weer rustig, ik heb een vaste baan, een auto, een paardje en een hondje en eigen woonruimte.
Niks meer om me druk over te maken, alleen dat ene ding: me moeder.
Ik heb al zo ontzettend veel met haar meegemaakt, ik heb haar tegen moeten houden toen ze histirisch gillend in de kamer alles stuk wilde slaan, soms was ik haar dagen kwijt en dan vond ik haar in een portiek, ik moest aanhoren hoe ze was verkracht en misbruikt als ze weer in de kroeg zich lazerus had gezopen, midden in de nacht met mijn moeder naar het ziekenhuis omdat ze weer pillen had geslikt of in haar polsen had gesneden, naar het politie bureau omdat ze de ambulance personeel bedreigd had, de brandweer bellen omdat ze dagen de deur niet open wilde doen enz. enz. enz. zo kan ik echt nog wel even doorgaan.

Het blijft altijd een deel van je leven, mijn (half) broer heeft afstand van haar genomen, en dat kan ik heel goed begrijpen maar ik kan dat niet, ik denk altijd: het is toch je moeder.
Ik hou wel van haar, op een andere manier misschien maar ik hou wel van haar.
Het is ontzettend zwaar om met zo'n ouder te moeten leven, het bepaald eigenlijk je hele leven.
Altijd maak ik me wel een beetje zorgen hoe het met haar gaat, waar ze zal zijn en of ze niet weer een zelfmoord poging heeft gedaan.

Wie heeft dit ook, ik weet dat er veel mensen zijn met psygische ziekte, daar zijn vast ook veel ouders bij.
Wie durft/wilt er over praten met mij/ons?

Sterre

Re: Lotgenoten gezocht: Ouders met psygische problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:22

Poehh, meiske toch ...
Ik heb hier totaal geen ervaring mee, maar ik vind je verhaal echt heel heftig Scheve mond ...
Ik vind het erg dapper van je dat je je verhaal hier neerzet en ik hoop voor je dat er hier mensen zijn die hier met je over kunnen/willen praten (voor degene die hier ervaring mee hebben, maar dit niet hier willen neerzetten: per PB kan natuurlijk ook!!).
Ik kan niet veel anders doen dan je heel, heel veel sterkte te wensen en je een dikke knuffel te geven Ach gut !

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:23

ik ken je gevoel als je meer wilt weten doe ik het liever over pb Lachen

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:25

Net zoals sterre al zegt, heel goed dat je het opgeschreven. Ik heb zelf geen ervaring met ouders met psychische problemen, maar wel veel sterkte.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:30

Ik heb een "vader" die niet helemaal lekker is.. mijn oplossing, hem totaal achter me gelaten... dwz al ruim 7 jaar geen enkel contact, ik kan er pima mee leven.. ik heb niets aan dat soort mensen, dus ik steek mijn energie er niet in.. sterkte..

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 14:26

james100 schreef:
Ik heb een "vader" die niet helemaal lekker is.. mijn oplossing, hem totaal achter me gelaten... dwz al ruim 7 jaar geen enkel contact, ik kan er pima mee leven.. ik heb niets aan dat soort mensen, dus ik steek mijn energie er niet in.. sterkte..

Maar vind je het dan nooit zielig?
Hij is misschien ziek, een ziekte waar je niet voor hebt gekozen...

Zo denk ik altijd over mijn moeder, mijn broer (haar zoon) heeft afstand van haar genomen, en ik kan dat ergens wel begrijpen maar vind het soms niet helemaal eerlijk.
Iemand is ziek toch? Als iemand kanker krijgt dan laat je die gene toch ook niet in de steek?
Het vervelende is dat iedereen last heeft van mijn moeder, ze mensen pijn en mensen begrijpen haar niet.
De enige die mijn moeder nog heeft ben ik en haar moeder.

Ze heeft zoveel dingen gedaan, dingen waar door ik echt met haar had kunnen breken.
Ratten kopen, mee gaan fokken en vervolgens het hele nest jonge ratjes door de wc spoelen.
Een hond achter laten in de stromende regen omdat ze hem niet meer wilde.
Ze heeft mijn leguaan en mijn rat dood laten gaan omdat ze hem geen eten durfde te geven.
Ze heeft me uitgoscholden voor alles en nog wat en heeft vreselijk dingen tegen me gezegd.
Toen ik klein was heeft ze de drank verkozen boven het opvoeden van haar eigen kind.
Ze heeft me is op een station laten wachten omdat we hadden afgerproken en ze helemaal niet kwam. Enz. Enz.

Maar het blijft je moeder toch?
En ergens kan ze er niks aan doen want ze is ziek en verslaafd, zij ziet de wereld heel anders.
Je kan zo iemand toch niet zomaar in de steek laten?

Ik beschrijf hierboven rottige dingen over mijn moeder, en geloof me ik kan die lijst nog 10 keer langer maken maar ze kan ook zo ontzettend lief zijn, ze wil er altijd voor je zijn (op haar manier) ze heeft echt het allerbeste met mij voor, ze zou de sterren en de maan voor me kopen.
Soms heeft ze van haar allerlaatste geld kadootjes voor me gekocht of stuurt ze een heel lief kaartje.
Het is een lieve vrouw echt waar, maar die ziekte heeft haar in zijn greep, en omdat mijn moeder eigenlijk zo ver heen is word het alleen maar erger, afschuwlijk...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 14:35

zo, wat een verhaal.

ik kan er weinig over mee praten. wel heb ik altijd problemen met mijn moeder gehad en mijn moeder ook met zichzelf en met mijn stiefvader. zij grijpt snel naar de drank en ook zij kan zich een dag opsluiten in de wc (langer dan dat is het nog nooit voorgekomen) bij haar is (nog) niets psychisch vastgesteld, maar zij loopt nu wel bij een psychiater. daar ben ik blij mee en ik hoop dat ze straks wat beter met zichzelf kan omgaan.

ik zelf loop ook bij een psychiater. het was begonnen als onderdeel van de behandeling van mijn ziekte(dystrofie). hoe ik daar mee om moest gaan, maar ik merk toch steeds meer dat ik ook tegen bepaalde dingen aanloop doordat ik niet weet hoe ik met bepaalde dingen om moet gaan, dus daar hebben we het ook wel over soms.
voorbeeld is: emoties. ik ben goed in boos worden, maar huilen vind(vond) ik altijd erg moeilijk. verdere gevoelens ook. dit komt gewoon door een gebrek aan voorbeeld. mijn moeder pakte dan de drank of sloot zichzelf af voor de buitenwereld. ik heb daar ook een handje van. dat wil zeggen: ik laat gewoon altijd een lach op mijn gezicht. hoe ik me ook voel...

daar ben ik nu druk bezig mee om het te veranderen.

ik weet dat het bij mij totaal anders is dan bij jou, maar ik dacht: ik probeer ook gewoon wat neer te zetten. wie weet volgen er meer!
Laatst bijgewerkt door ikenindi op 13-06-07 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 14:35

Ik ken het, helaas. Je hebt PB.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 14:42

Ik ken het ook (gedeeltelijk), maar doen het liever niet hier, dus je krijgt pb Lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 14:57

Ik ben gezegend met gezonde ouders, maar ik ken ook de andere kant. De moeder van mijn vriendin is manisch depressief... daar kwam ik altijd over de vloer. Ik heb alle periodes van dichtbij meegemaakt. Ze dacht dat ze een beroemde schilder was en zelfs de koningin is ze geweest. Opnames in ziekenhuizen was soms noodzakelijk omdat de medicatie niet meer werkte. Ik heb mijn vriendinnen er onderdoor zien gaan... burnout, depressie en veel bezoeken bij de psycholoog. Nu hebben ze hun leven weer wat voor elkaar. Vooral omdat moeders nu goede medicatie heeft. Zij laten de moeder nooit in de steek, ondanks een dramatische jeugd. En waarom? de moeder kan er ook niets aan doen dat ze ziek is, het is geen keuze geweest.
De hele familie is daar niet 100 procent, 3 zijn manisch depressief, 2 schizofreen. Zit in de familie helaas.

Mijn schoonzus is ook niet helemaal 100 procent, prima... maar nu wil zij graag kinderen. Ik hoop van harte dat het haar niet gaat lukken (al was het alleen al om de familiegeschiedenis van schizofrenie, depressie en border-line).

Ik zou iemand met een stoornis nooit zo aan de kant kunnen zetten, zij kunnen er niets aan doen. Mijn tante is depressief, en belt mij vaak op om advies etc en om haar verhaal te doen. Het valt mij vaak zwaar, maar ik wil er toch voor haar zijn. Want ik weet dat ik haar enorm help door gewoon te luisteren.

_SPLASH_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 15:12

Wat heftig zeg, vreselijk om je moeder in zo'n toestand aan te treffen.
De gevoelens die je beschrijft herken ik uit mijn dagelijks leven.
Mijn beide ouders zijn ziek. M'n vader heeft de ziekte van Pick (= vorm van dementie) Gesprekken voeren e.d. met hem is niet meer mogelijk. In 1998 is hij door deze slopende ziekte opgenomen in het verpleeghuis. Hij zit daar nu nog steeds.. een aflopende zaak. Hij gaat ziender ogen achter uit, het doet vreselijk pijn om mijn vader zo te zien af takelen.

Mijn moeder is zwaar depressief. De situatie liep zo hoog op, waardoor zij in maart opgenomen werd bij het ggz.
Waren mijn beide ouders dus opgenomen. Wat viel ik in een diep gat zeg. Je hebt niet alleen de zorgen om je ouders, maar er komt nog een heel huishouden bij ook (incl. de financieën) en daarbij heb ik ook nog gewoon m'n opleiding.
M'n moeder is inmiddels weer thuis. De ene dag gaat beter als de andere.
Ik maak me dagelijk zorgen om haar. Het is vreselijk om haar te zien wanneer ze een slechte dag heeft. Ik gun mijn moeder een leven zonder die klote depressie. Maar ik denk dat dat er niet in zal zitten.

Ik zou nooit afstand van mijn ouders kunnen nemen. Ze hebben zelf ook niet voor deze ellende gekozen.
En het blijven toch m'n ouders Knipoog

*lucht wel even op om dit van me af te schrijven

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 23:15

Splash, ook voor jou een knuf Ach gut !
&
ikenindi, voor jou ook Ach gut !

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 00:32

Volgens mij hebben wij hier een tijd geleden al over gePBt. Ik wilde vanmiddag reageren toen ik op m'n werk zat, maar er stond iemand in m'n nek te hijgen Knipoog

Mijn vader is alcoholist en zijn moeder was dat ook.

Ik heb thuis een hoop agressie meegekregen en het is makkelijk om die buien over te nemen. Hetzelfde als ikenindie: ik ben erg goed in boos worden, maar de zachte kant laten zien kan soms wat moeilijk zijn. Mede door wat er in het verleden is voorgevallen raakte ik ook depressief. Ging van zielenknijper naar zielenknijper en uiteindelijk hebben ze me aan de anti-depressiva gezet, want ze wisten het niet meer met me (ik werd letterlijk 'hopeloos geval' genoemd). Die zooi heb ik 7 jaar geslikt, daar wordt je ook niet gelukkiger door.

Maar goed, natuurlijk blijft het mijn vader, biologisch gezien. Ik zie hem zo'n 3 a 4 keer per jaar en ik heb besloten dat ik het niet meer teveel indruk wil laten hebben op mijn leven. Zo nu en dan glij ik nog weg in depressies (er hoeft maar iets te gebeuren en ik hang weer nachten kotsend boven de wc in de hoop dat ik de eerste trein kan halen) en ik heb cru gezegd genoeg aan mijn eigen shït, die ik ook niet aan mezelf te danken heb.

Zo vaak heb ik geprobeerd om op leuke voet te komen met mijn vader, begon ik over dingen die mij bezighielden; m'n paarden, m'n werk, m'n vriendinnen, m'n vriendjes, de dingen die ik deed, maar niets interesseerde hem en nog steeds niet. Als ik hem aan de telefoon heb, dan is het nog steeds a la: 'werk je nog steeds bij eh.. hoe heet het ook alweer?' of 'staan je paarden nog steeds in eh... waar stonden ze ook alweer?'. Ik roep altijd heel hard dat die desinteresse me niets doet, maar het raakt me wel degelijk en als ik hem heb gesproken of gezien, dan ben ik weer een hele tijd van slag, kan ik er gewoon ff niet bij hebben dus Lachen

En verder weet ik het eigenlijk ook niet... Het is een zwart gat voor me, een groot vraagteken en ik hoop dat er ooit een tijd komt dat ik me erbij kan neerleggen.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 01:17

ik ken je gevoel ook

omdat mijn moeder ook alcohol en drugs verslaafd is (en dan bedoel ik echt heroine enz, het gekke mens drinkt zelfs spiritus als er niks voor handen is )
en mijn vader haar pooier was
ben ik opgegroeid bij mijn opa en oma (oma die ook alcoholiste was)
toen mijn oma heel vroeg overleed ben ik terecht gekomen in
kindertehuizen , opvangtehuizen en op straat een tijdje

nu is mijn moeder een groot blok aan het been voor mij (zij heeft schrizofenie erbij )
mij belt ze op als ze weer ergens zit en geen geld heeft of ze moet drugs hebben of wat dan ook
ze heeft me ooit zelfs eens opgebeld bij een klant van haar omdat hij haar pijn deed
mijn fiets heeft ze gestolen mijn radio , spaargeld noem maar op als ik weer eens toeliet dat ze bij mij sliep
nu wil ik haar absoluut niet meer over de vloer hebben
vooral niet omdat ze nu ook aids heeft
dat vind ik te eng
met een telefoon kan ik haar op afstand houden en dan vind ik het ook niet zo erg om met haar te praten
leuk is anders
maar ach dan weet ik in ieder geval nog dat ze leeft
daarintegen mijn vader heb ik besloten niks meer mee te maken te willen hebben
het heeft heel lang geduurd en super moeilijk mee gehad en nog eigenlijk
maar dat begint een plaatsje te krijgen

ik hield mezelf altijd voor dat ik er geen geestelijke last van had
lukt redelijk tot je een beetje volwassen gaat worden
nu ben ik heel blij met mijn leven
ik heb een mooi flatje een hondje en 2 katten en een geweldige vriend waar ik mee samen woon
en een schat van een leasepaard
maar jeetje wat heeft dat lang geduurd voor je een beetje stabiel bent
ik ben wat dat betreft ook door een hel gegaan
en weet misschien een klein beetje hoe mijn moeder zich voelt af en toe

raar eigenlijk dat ik dit zo neerzet zo openlijk
ik laat het ook staan want het voelt wel eens lekker om het zo neer te zetten
ik wil best met je verder praten over pm
ik moet er nog even over nadenken of ik alles in dit topic kwijt wil
wat betreft persoonlijkere ervaringen

maar ik vind je initiatief echt super
en hardstikke goed dat je het een beetje van je afschrijft
dat geld eigenlijk voor iedereen hier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 01:44

Hier nog iemand!

Mijn moeder heeft spierdystrofie, daardoor eenzijdig geamputeerd (been tot boven haar knie), en nu haar 8e hernia, gescheurde spier in haar arm, en een versleten heup (51 jaar oud). Bij haar is alles wat er maar fout kan gaan, fout gegaan. En mede door deze fouten kan ze dus ook niet met een prothese lopen, en heeft ze vorig jaar zo ongeveer op sterven gelegen.
Mijn vader heeft vorig jaar een longembolie gehad, en zit nu op non-actief thuis!

Je zou zeggen; niet zozeer psychische problemen, maar dat brengt dit wel met zich mee!

Mijn moeder heeft eigenlijk altijd pijn, en is altijd moe, door slaapgebrek door de pijn.
Hierdoor kan ze errug sjaggerijnig en overdreven kritisch zijn!

Mijn vader wordt hierdoor weer sjaggerijnig, en ze hebben heel veel ruzie.

Dit is voor mijn psychische gezondheid ook niet heel bevoordelijk, en loop, oa hierdoor, bij een psychiater (heb ook het syndroom van asperger, en zit richting depressie).

Ik weet heel goed wat voor impact dit heeft op mensen in de nabije omgeving, en ik zit er soms ook echt heel erg doorheen!

Vandaag, had mijn vader weer eens ontzettend pijn, ik vlucht dan de deur uit, met de hond, omdat ik het niet aankan om dat te zien!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 06:29

@zydeco: ben hevig onder de indruk van je verhaal! Jeetje meis, wat heb jij een hoop te verduren (gehad). Hierbij een digi knuffel Ach gut

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 07:57

Je hebt een pb'teje meis

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 09:25

pfff wat een hoop bekende dingen lees ik hier. echt eng gewoon:s

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 09:58

Citaat:
ze heeft me ooit zelfs eens opgebeld bij een klant van haar omdat hij haar pijn deed

Zoiets zou mijn moeder dus ook doen.
Ze verteld me vaak dingen die ik echt niet wil horen.

Zoals het volgende en ik zou dat echt nooit meer vergeten, ik had echt liever dat ze dat niet had verteld.
Ze was in de kroeg aan het zuipen, en als mijn moeder gaat zuipen word ze helemaal zo gek als een deur en laat ze ook mannen alles met haar doen.
Op een gegeven moment vroeg een man aan haar of ze hem oraal wilde bevredigen, en dat wilde me moeder natuurlijk wel.
Dus ze gaat op haar knieën zitten en begint, en vervolgens plast deze man in haar mond waarop de hele kroeg in lachen uitbarst.

Dit soort dingen heeft mijn moeder vaak, en dat verteld ze dan aan mij! Gestoord
Zulke dingen wil ik helemaal niet horen....

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 10:28

Tja ouders, je kan ze helaas niet uitkiezen.

Mijn vader schijnt schizofrenie te hebben en mijn moeder heeft Borderline.
Ik vind het echt een raadsel dat ik en mijn zusje tot normale volwassenen zijn opgegroeid.

Mijn ouders zijn gescheiden rond mijn 7e verjaardag, ik ben nu 31 jaar. Ik en mijn zusje bleven bij mijn moeder wonen.
Vriendjes die ze had heb ik de deur uit gejaagd. Ik moest (voor mijn idee) mijn zusje beschermen.
Op mijn 13e heeft mijn moeder voor het eerst een overdosis drugs/medicijnen + alcohol genomen. Hiervoor is ze opgenomen in een psychiarisch ziekenhuis. Mijn zusje en ik sliepen bij buren.

Na een paar weken mocht ze weer thuis wonen met ons.
Wanneer je uit school kwam was het altijd de vraag hoe stoned/dronken je haar nu weer zou aantreffen.

Uiteindelijk kijk je ook niet raar meer op van zelfmoordpoging nummer zoveel.

Alleen mag ze geen uren meer op onze 6 jarige zoon passen.
Dat vertrouw ik niet.
Een paar jaar geleden had ze een inzinking terwijl ze aan het oppassen was en toen kreeg ik mijn zoon niet terug.
Uiteindelijk heb ik moeten dreigen met ontvoering en politie bellen Verdrietig .

Maar het is en blijft mijn moeder en oma van mijn zoon.
En ik hou van haar. Ik weet niet beter.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 10:51

Mijn vader heeft ook veel problemen. Hij heeft borderline, een alcoholverslaving, gokverslaving en ook nog hyperventilatie, waardoor hij tijden heeft gehad dat hij niet eens het huis uit kon. Door de gokverslaving heeft hij ook een enorme schuld opgelopen wat het allemaal niet makkelijker maakt. Ook heeft hij een aantal keer een zelfmoordpoging gedaan, maar niet zozeer om echt dood te gaan (daar heeft hij uiteindelijk het lef niet voor) maar meer voor de aandacht. Hij heeft vooral mijn broers erg betrokken bij zijn pogingen. Mij gelukkig niet. Mijn ene broer belde hij terwijl hij boven op een flat stond en de andere vertelde hij waar zijn afscheidsbrief lag. Een maand of 3 geleden had hij weer eens flink gedronken en al zijn geld in de gokautomaat gegooid en heeft hij zijn eigen op laten nemen bij de crisisopvang omdat hij bang was dat hij zijn eigen iets aan zou doen. Hij heeft nou zijn laatste kans op hulp en veel begeleiding en ik en mijn broer houden het ook in de gaten en moeten gelijk bellen naar zijn hulpverlener als hij weer gaat drinken of gokken. Het gaat nu eigelijk hartstikke goed met hem. Het is wel eerder een tijdje goed gegaan maar niet zo goed als nou, maar er is natuurlijk altijd kans op terugval. Maar we blijven hopen dat het allemaal goed komt.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 11:13

Nee ik vind het niet zielig voor hem.. hij heeft een probleem die die niet onder ogen wil zien.. het enige wat ik zielig vind, is dat hij net doet of zijn eigen kinderen niet bestaan..
Ik heb inmiddels een prima leven, ik heb alles voorelkaar en heb hem niet nodig om gelukkiger te worden. Mensen zeggen wel eens tja het blijft je vader.. maar zo is het biologisch gezien wel maar in de praktijk heeft hij toch behoorlijk wat steken laten vallen..

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 11:44

james100 schreef:
Nee ik vind het niet zielig voor hem.. hij heeft een probleem die die niet onder ogen wil zien.. het enige wat ik zielig vind, is dat hij net doet of zijn eigen kinderen niet bestaan..
Ik heb inmiddels een prima leven, ik heb alles voorelkaar en heb hem niet nodig om gelukkiger te worden. Mensen zeggen wel eens tja het blijft je vader.. maar zo is het biologisch gezien wel maar in de praktijk heeft hij toch behoorlijk wat steken laten vallen..

Hier exact hetzelfde.... je hebt letterlijk mijn gedachte opgeschreven.
Ik heb door omstandigheden 5 jaar geleden al het contact met mijn vader afgekapt...

Ik ging er zelf aan onderdoor door in zijn neerwaarste spiraal te zitten.

libra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:04

Ik heb veel problemen thuis gehad. (nog steeds eigenlijk)
Ik heb een autistisch broer die veel problemen geeft, m'n moeder zit aan de anti-deprasiefa tableten en is ook al een keer opgenomen geweest en staat nu weer op instorten. stiefvader aan de anti-deprasief tableten en ook opgenomen geweest.
Maar dat is niks met wat jullie allemaal hebben mee gemaakt en nog doormaken.
Heel veel sterkte jullie allemaal en mocht het nodig zijn ook mijn pm box staat open

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:21

Door deze verhalen besef ik dat ik niet de enige ben. Ik heb ook niet echt een leuke jeugd gehad. Veel ruzies tussen mijn ouders. Mijn vader drinkt redelijk veel maar is niet echt een alchollist. Maar mijn moeder heeft al 2 zelfmoord pogingen gedaan de afgelopen jaar en drink zoveel dat ze helemaal gek word. Ze zat ook vaak bij de GGZ maar dat maakte het alleen maar erger. Nu gaat het gelukkig weer goed ze drinkt niet meer omdat ze pillen heeft waardoor ze heel ziek word. Ik hoop dat het wel goed blijft gaan.Ik schaam me ook vaak voor hun maar op een ofandere manier kan ik niet met ze breken. Ik hoop dat alles goed blijft gaan.