verstandskiezen eruit laten snijden...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

verstandskiezen eruit laten snijden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 14:03

en heb blijft maar bloeden? hoort dat? ik heb dat watje al 3 keer moeten verwisselen terwijl ik eigenlijk na 30 hem eruit moest halen...

Arrabel

Re: verstandskiezen eruit laten snijden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 09:26

Hoe is het nu?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 09:59

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 10:25

Ik moest het watje 30 minuten in laten zitten, het bleef niet blijven, maar ik bleef het wel dagen proeven.

Of je gezicht voor zondag weer normaal is, durf ik niet te zeggen Nagelbijten / Gniffelen.
Ik heb een week met een dikke wang met blauwe/groene/gele plekken erop rondgelopen Clown

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:07

Bij mijn dochter zijn vorige week dinsdag alle vier d´r verstandskiezen eruit gehaald.
Het is onder narcose gebeurd en ze had eerst van de doekjes erin tegen het bloeden.
Toen ze weer bij was, mochten die dingen eruit en kreeg ze van die gaasjes met antibiotica gedrenkt, erin.
Ze heeft echt tot zondag met 2 van die mega-dikke wangen rondgelopen; vanaf maandag werd het beter.
Gisteren waren we voor controlle bij de kaakchirurg. Het zag er goed uit, ze had alleen aan de rechterkant nog een bloeduitstorting.
De antibiotica gaasje zijn verwisseld, die moeten er nu tot a.s. maandag in blijven.
Daarna moet ze met een soort canule de wondjes na het eten schoonspoelen, zodat er geen etensresten mee kunnen ingroeien. Na een weekje moet dan alles dicht zijn.
Veel sterkte Ach gut , ik heb bij mijn dochter gezien dat je er goed ziek van kan zijn Scheve mond .

Daffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:34

je kan om het goed schoon te houden met lauw zout water spoelen dat moet zo 3 keer per dag
hebben ze niet verteld dat je bij thuis komst ijs tegen je wang aan moest houden?! dat werkt altijd best goed maar zal nu waarschijnlijk niet zoveel meer helpen. succes ermee

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:39

Ja hoor, we moesten al van die koel pads mee naar de kaakchirug nemen, die deden ze daar in de vriezer tot na de operatie Lachen . Meteen toen ze uit de narcose bijkwam, kreeg ze die dingen tegen d´r wangen gedrukt. (Of liever gezegd: ik zat achter het hoofdeind en ik hield die dingen tegen d´r wangen Clown .) Ik had een heel stel van die koel pads in de vriezer en die hebben we er braaf opgelegd Knipoog .

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:08

ik heb 2 jaar terug alle 4 mijn verstandskeizen er uit laten halen de onderkant was wat minder. 1 zat in mnkaak gegroeit en de ander onder mn kaak. Flink moeten wrikken dus om ze los te krijgen. Ik had 2 giga wangen na de behandeling en heb aan de morfine gezeten tegen de pijn omdat de pijn ondragelijk was.
maar dat is niet bij iedereen zo Lachen
hoop voorje dat het op tijd weg is en dat het niet blauw word

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:12

Aj.. er komt volgensmij een verstandskies door bij mij.
Achter mn kiezen is iniedergeval nog een extra kies boven komen drijven.
Heb er wel last van.. maar wil m er toch echt niet uit als ik dit zo lees Knipoog.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:15

nou ik was maar wat blij dat ze er uit waren. Die 2 onderste waren gaan ontsteken, jeetje wat heb ik een pijn gehad. was blij dat ze er uit waren

sasie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:40

waarom moest ik nou weer zo dom zijn en dit topic lezen.
ik heb afgelopen maandag te horen gekregen dat mijn verstandskiezen eruit moeten worden gesneden. en ben hier zo blij mee ( niet dus) maar na het lezen van dit topic zit ik er helemaal tegen op. gelukkig wordt het gedaan in de vakantie mocht me gezicht dan ook opzwellen en bont en blauw worden.
en ook ik dood gaan van de pijn dan blijf ik lekker in bed. Verdrietig

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:53

de behandeling zelf voel je helemaal niks van. het is alleen na pijn en dat krijgt niet iedereen!

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 14:00

Koelen!!

Ik heb vrijdag 1 juni weer 2 verstandskiezen eruit laten halen. De eerste keer (eind februari) ging vanzelf, heb er eigenlijk geen last van gehad. Klein beetje gekoeld, 1 pijnstiller gehad en de dag erna alweer paardgereden, de dag daarna op wedstrijd.
Deze keer ging ook goed, alhoewel ik last van mijn tanden kreeg nadat ik gespoeld had met die zoutoplossing. Bij mij is het een klein beetje dik geweest, maar heb heel veel gekoeld. 's Avonds heb ik alweer gegeten, de dag erna gereden en zondags weer op wedstrijd.

Gewoon goed blijven koelen, dan moet je wang echt dunner worden. Dat bloeden is normaal, dat doet het 3 dagen naderhand nog wel. Ikzelf vond dat niet erg, omdat dat de wond mooi schoon houdt. Succes ermee!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 16:25

Citaat:
hebben ze niet verteld dat je bij thuis komst ijs tegen je wang aan moest houden?! dat werkt altijd best goed maar zal nu waarschijnlijk niet zoveel meer helpen. succes ermee

heb ik gedaan, en echt lang! in de hoop dat het niet dik zou worden maar ik werd vanmorgen wakker met nog een dikkere kop Boos! .. Nou 36 uur zou de zwelling minder moeten worden dus dat zou precies vannacht 12 uur zijn.

Ik voelde het trouwens wel een beetje hoor! maar mijn zusje en ik hebben beide dat de verdoving niet altijd zo werkt als het hoort te werken..
Maar god wat was ik bang Clown ... en nu helemaal omdat ik nog een keer moet!

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:27

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:31

Nou sterkte!!!
Het is idd wel normaal dat de een er heftiger op reageerd!
Maar als het vanavond nog pijn blijft doen ga dan aub naar het ziekenhuis... Het kan nl ook een infectie zijn!!! (dat had ik dus!!!)

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 17:46

Sterre schreef:
Ze heeft echt tot zondag met 2 van die mega-dikke wangen rondgelopen; vanaf maandag werd het beter.

Zo, nou, dat heb ik ook gehad inderdaad.
Op maandag geopereerd, t/m vrijdag echt met een enorm hoofd rondgelopen. Superveel pijn, niet kunnen eten, niet kunnen slapen van de smerige smaak in mijn mond... Ik was er ook echt goed ziek van. Vrijdag werden de hechtingen eruit gehaald en toen ging het al snel beter, en zaterdag kon ik weer een beetje normaal eten.

Het is inderdaad wel zo dat het erg verschilt per persoon. Ik lag bij een meisje op de kamer en die zei om 5 uur toen ze naar huis mocht: "Nou ma, even langs de Mac? Ik heb wel zin in een burger hoor!", terwijl ik echt lag te creperen en amper een schaaltje vla weg kon krijgen.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 17:52

Breitling schreef:
de behandeling zelf voel je helemaal niks van. het is alleen na pijn en dat krijgt niet iedereen!

Tenzij je niet goed verdoofd wordt door de invallende kaakchirurg Scheve mond

Tja dat over kwam mij, maar de pijn vond ik wel meevallen *gelukkig*.
Geluk was ook dat eerst alleen de linkerkant gedaan werd en een maand later de rechterkant Ja

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:13

Ik heb vorig jaar een kies eruit laten snijden. Voordat ik naar het ziekenhuis toe ging heb ik alvast een pijnstiller genomen en toen ik terug naar huis ging, heb ik meteen een icepack erop gedaan (die had in meegenomen in de auto). Mijn zwelling viel daardoor heel erg mee.

Kimitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:15

Ik heb gister mijn verstandskies eruit laten halen (rechtsonders). Het bloedt af en toe nog, als ik iets heb gegeten of zo. Mijn wang is ook een beetje dik, maar ik denk dat het wel normaal is. Verder is het ook nog best pijnlijk.. maar een paracetamol doet wonderen. Sterkte ermee!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:36

urselin schreef:
Breitling schreef:

Tenzij je niet goed verdoofd wordt door de invallende kaakchirurg Scheve mond

Tja dat over kwam mij, maar de pijn vond ik wel meevallen *gelukkig*.
Geluk was ook dat eerst alleen de linkerkant gedaan werd en een maand later de rechterkant Ja

ik had van te voren al verteld dat ie goed moest verdoven want verdoving werkt altijd erg slecht bij mij. onder de behandeling ben ik nog 2 keer bij gespoten Clown

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:37

Breitling schreef:
ik had van te voren al verteld dat ie goed moest verdoven want verdoving werkt altijd erg slecht bij mij. onder de behandeling ben ik nog 2 keer bij gespoten Clown

*LOL* Goed gedaan!

Eerste keer was goed gegaan bij mij, kaakchirurg had me goed verdoofd *voelde helemaal niks Clown
Tweede keer had mijn kaakchirurg een spoedgeval en kreeg ik een invaller (assistent kaakchirurg ofzo?) en die verdoofde dus niet goed. Eén spuit ging dus ook in mijn kaakspier en dat deed écht pijn.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:40

als er ergens assistentes of in opleiding mensen bij komen ben ik snel weg!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:41

Ik de volgende keer ook Clown

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 23:09

Wbt erge (na)pijn en/of dikke blauwe wangen: het ligt er volgens onze kaakchirug ook erg aan hoe de kiezen liggen en of de chirurg erg moet hakken en zagen om ze er uit te krijgen Nagelbijten / Gniffelen .
Bij mijn dochter zijn alle 4 de kiezen er in een keer uitgehaald. De verstandskies links onder zat zó ongelukkig, dat hij ´em eerst in 3 delen heeft moeten zagen Nagelbijten / Gniffelen en ´em er alsnog uit moest "hakken" Scheve mond .
Daardoor heeft ´ie het bot natuurlijk flink te pakken gehad en dat is ook de reden dat er aan die kant nu ook nog steeds een fikse bloeduitstorting zit en het aan de andere kant al een heel stuk beter is Lachen .