Ineens allergisch voor cavia's??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Ineens allergisch voor cavia's??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 13:36

Ik heb al vanaf mijn 6e cavia's.
Nooit geen problemen gehad.
Zowel gladhaar als langhaar.
Nu heb ik 2 US Teddy's gehad, nu 3 jaar geleden (krulletjes vacht, zoals de rex) en kreeg ik er last van als ik ze bijvoorbeeld aaide of oppakte en daarna in of bij mijn ogen zit.
Sinds een paar weken heb ik er ineens extreem last van. Als ik ze maar oppak of te dicht bij kom krijg ik jeukende ogen, tranen, rode ogen, snotteren, niezen.
En niet alleen bij mijn eigen caafs, maar ook bij die van vriendinnen, wat allemaal gladharen zijn.
Het is echt heel vervelend. Ik dacht eerst dat het van het hooi of zaagsel kwam, maar het is echt van de caafs.
Ik kan niks meer doen dan ze eten geven. Dat gaat net. Nou vinden die van mij dat toch niet zo erg, ze hebben een hekel aan op schoot zitten.
Maar nagels knippen bijvoorbeeld wordt zo ook erg lastig.

Hoe kan het zijn dat een allergie zo is gegroeid? En vooral: kan ik er wat aan doen (bijv. homeopathie oid)?
De huisarts wist me te melden dat ik mijn cavia's maar weg moest doen, maar dat is wel het allerlaatste wat ik wil natuurlijk.

Alwiene

Re: Ineens allergisch voor cavia's??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:42

Het kan inderdaad zomaar. Mijn moeder heeft jarenlang cavia's gefokt, die had er echt veel. En mijn vader is ook zomaar plotseling allergisch geworden. Die moet nu echt niet meer in de buurt van caafs komen

Je kan kijken of er homeopatisch wat tegen te proberen valt, geen idee eigenlijk.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:33

Het kan idd zomaar, ik had het ook opeens voor mijn kat.
Misschien kun je, je caafs buiten neerzetten? Dan heb je er zelf een stuk minder last van.
Zelf ben ik naar iemand geweest die met magneetjes werkt, ben even vergeten hoe het heet.
Ondanks dat ik er van tevoren nogal sceptisch tegen aan keek, heeft het weldegelijk geholpen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 07:41

Buiten zetten is geen optie. Ik woon 1 hoog, mijn balkon is 's zomers over de 40 graden (metalen ombouw). Dus dat gaat echt niet.
Ze staan nu in de andere hoek van de kamer dan waar ik normaal zit en dat gaat wel.

Wat alternatieve geneeswijzen betreft: ik kijk nergens meer van op en sta overal voor open Knipoog

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 10:10

Er bestaat een kuur in de vorm van injecties tegen bepaalde vormen van allergieen tegen beesten. De broertjes van mijn ex waren echt voor alle beesten met haar etc. allergisch en die zijn toen bij een mevrouw terecht gekomen (via de huisarts) die hen een kuur heeft toegediend (iets van 2x per jaar voor de periode van 2 jaar) en daarna waren ze van een groot aantal allergieen verlost. Misschien kan je eens bij je huisarts informeren?

Verder zijn er sowieso pilletjes te krijgen bij de huisarts die allergische reacties op huisdieren tegen gaan.

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 11:07

Whow, zoiets lijkt me vreselijk.
Ik heb het sinds een tijdje ook wel, maar ik weet zeker dat dit gewoon van het hooi komt.
Dan krijg ik ook zo'n aanval, alsof het lijkt alsof je verkouden gaat worden, maar dat toch niet wordt.
En dat heb ik iedere keer nadat ik de hokken heb verschoond, of als ik ze hooi heb gegeven.

Het is nu zo plotseling gekomen, kan het niet zijn dat het ook weer plotseling weggaat?

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:00

Dit kan inderdaad zomaar ontstaan, soms júist wanneer je veel met datgene waarvoor je allergisch bent in aanraking bent geweest.
Of homeopathie en/of andere middelen werkt is per persoon verschillend denk ik. Dat zou je dan gewoon moeten proberen, maar houd er wel rekening mee dat het misschien (voorlopig) niet over gaat.
Vervelend zeg! Ik 'kende' je op bokt inderdaad als 1 van de mensen met een caviahobby, omdat ik die zelf ook heb.
Zoiets lijkt me echt niet leuk! Succes ermee...