Allergisch rond mijn ogen, hypo allergene make up?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dwaallicht

Berichten: 3552
Geregistreerd: 27-12-04

Allergisch rond mijn ogen, hypo allergene make up?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 13:05

Zo'n 3 weken terug werd ik wakker en keek in de spiegel en schrok me dood Clown onder mijn ogen zaten 2 enorme rode wallen die ontzettend jeukten en mijn ogen brandden helemaal..ik dacht dat het irritatie was van een eyelinder waarin grote glitters zitten (metaaldeeltjes dus eigenlijk) en heb er wat vaseline op gedaan.

Heb een aantal dagen zo rond gelopen en toen ging het langzaam weg, de rode plekken begonnen ook te schilferen.. (die jeuk Verdrietig )

Daarna heb ik weer make up opgedaan omdat ik dacht dat het door de glitter eyeliner kwam, nou niet dus, waarschijnlijk ook door de gewone eyeliner van Rimmel die ik al jaren gebruik.Weer hetzelfde verhaal, rode wallen, brandende ogen maar dit zit alleen ONDER mijn ogen..dus voor mascara zal ik vast niet allergisch zijn, denk dat het de eyeliner is.

Heb van de dokter hormoonzalf meegekregen voor onder mijn ogen en mocht zelf gaan uitproberen waar ik nu wel en niet tegen kan.
Nou las ik iets over hypo allergene make up (b.v. van Clinique) en dit zou ik voor mascara en eyeliner graag willen gaan gebruiken, maar weten jullie misschien goedkopere alternatieven die ook hypo allergeen zijn?
En zijn er mensen die hetzelfde hebben als ik? (allergisch eczeem onder de ogen...)

Ik wil wel graag make up blijven dragen bij mijn ogen, zonder voel ik me kaal.. Clown

Cyrilletje

Berichten: 2189
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: achterhoek

Re: Allergisch rond mijn ogen, hypo allergene make up?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:29

Ik lees op een allergiesite positieve reacties over het merk NO.7 die je bij de Etos kan kopen. Hypoallergeen en niet zo duur. Ja
Verder kom ik daar de merken Dr. Baumann (http://www.dr-baumann.nl/lijst.htm), Vichy, Biotherm en Dr. Hauschka ook tegen. Weet alleen niet hoe duur deze merken zijn ivm Clinique producten...
Hoop dat je er wat aan hebt! Knipoog

dwaallicht

Berichten: 3552
Geregistreerd: 27-12-04

Re: Allergisch rond mijn ogen, hypo allergene make up?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 14:42

Cyrilletje schreef:
Ik lees op een allergiesite positieve reacties over het merk NO.7 die je bij de Etos kan kopen. Hypoallergeen en niet zo duur. Ja
Verder kom ik daar de merken Dr. Baumann (http://www.dr-baumann.nl/lijst.htm), Vichy, Biotherm en Dr. Hauschka ook tegen. Weet alleen niet hoe duur deze merken zijn ivm Clinique producten...
Hoop dat je er wat aan hebt! Knipoog


Ah ok bedankt!
dan ga ik eens naar NO 7 kijken als ik bij de etos kom..heb normaal de mascara's van Etos huismerk maar die durf ik nu niet meer te gebruiken Bloos