Zweten - alleen in je gezicht, verder niet! Wie ook?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Zweten - alleen in je gezicht, verder niet! Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 14:15

Tja, ieder jaar is het weer hetzelfde liedje... ik zweet... en HOE!

Verschrikkelijk, dikke druppels vocht... alleen....

Ik zweet enkel, alleen en uitsluitend IN MIJN GEZICHT!

Het is werkelijk heel dom - ik heb vaak een kletsnat gezicht, knalrooie kop, mn haren zijn drijfnat en het geheel ziet er gewoon erg vies uit vind ik zelf....

De rest van mn lichaam - kurkdroog. Oksel, rug, billen, noem ze maar op, die bekende zweetplekken... ik heb er geen last van.

Ik vind het heel naar, want ik heb het gevoel mn warmte niet goed kwijt te kunnen, omdat mn hoofd natuurlijk een heel klein gedeelte van je lijf maar is natuurlijk.

De HA kan er niks van maken, die zegt "het is nu eenmaal zo" maar ik voel me behoorlijk opgelaten als ik weer met natte wangen op een feestje zit, of op mn werk...

Zweetplekken onder mn oksels? Ik zou ze niet kunnen krijgen al HAD ik het graag!

Wie kent dit? Wie heeft het misschien ook en wie heeft wellicht een goede tip?

Kipje39

Re: Zweten - alleen in je gezicht, verder niet! Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:33

Ik heb het op mijn hele lichaam helaas, rug hoofd en oksels.
En geloof me ik voel me er ook niet prettig bij... dan het liefste alleen mijn hoofd.. kun je tenmiste nog afvegen zweet plekken zijn ook erg onsmakelijk hoor...

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:36

mijn vriend heeft het ook alleen in zijn gezicht ok en zijn voeten Bloos .

ik kan je helaas geen tip geven maar weet wel hoe irritant hij het ook vind en geloof ook dat daar niks aan te doen is .

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 14:36

En heeft hij ook moeite zijn warmte kwijt te raken? Ik heb altijd het idee dat ik oververhit raak....

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:38

ja klopt idd hij word vuurrood en dat blijft ie ook een tijdje .
Als ie niks doet valt het wel mee maar met werken of gewoon wandelen is het al zover .

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:41

Barmat schreef:
En heeft hij ook moeite zijn warmte kwijt te raken? Ik heb altijd het idee dat ik oververhit raak....

Maar dat heb ik ook, ik leg het gewoon af, zit met ijskoude natte theedoeken op me lijf en met me voeten in ijskoud water anders hou ik het niet vol..
Ik heb het vooral als de lucht benauwd is...

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:52

Hee, medestanders! Ik heb het over het algemeen al vrij snel warm, maar dat uit zich voornamelijk (helaas) via mijn hoofd. Sporten: even hardlopen, een lastige route klimmen of zelfs maar kort draven en ik heb een enorme boei. Zweetdruppels die letterlijk langs mijn hoofd naar beneden lopen, nat haar...je blijft maar vegen.

En uiteraard niet alleen maar met sporten, ook 's zomers achter mijn computer op het werk of gewoon op de bank thuis, ik blijf een plakkerig nat hoofd houden. En dat vind ik persoonlijk erg onsmakelijk. Probeer zo subtiel mogelijk de druppeltjes van mijn neus/bovenlip/voorhoofd te vegen. Helaas lukt dat lang niet altijd.

Daarnaast heb ik het dan ook nog wel op mijn rug, dus loop 's zomers ook nog regelmatig met een vochtige streep in m'n shirts... Soms denk ik wel eens dat ik gewoon niet gemaakt ben voor dit klimaat en het beste naar Canada/Scandinavië ofzo kan verhuizen. Daar hebben ze tenminste nog flinke winters...

Mocht iemand dé tip hebben, dan hoor ik 'm ook graag!

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:58

Ik heb het regelmatig toch wel fris.. maar met dit weer en dan als ik werk sochtends (tussen de paarden, buiten in de zon) dan zweet ik ook flink, vooral mn hoofd voelt zich erg warm... uiteindelijk moet ik dan ook gaan zitten anders val ik flauw.. waarschijnlijk ook omdat ik dus mn warmte niet kwijt kan... vervolgens begint mn rug ook... oksels niet meer gelukkig!
wat je eraan kunt doen... als iemand een goeie tip weet Haha!
Ja meestal als ik even ga zitten ofzo dan trekt t wel weg, maar kun je tijdens t werken niet echt maken heh...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 16:05

Ik ben dus net terug van boodschappen doen en zit nu te drijven achter de compu... mn gezicht althans, ik lijk wel een wassenbeeldenhoofd dat smelt Haha!

Wat altijd zo irri is dat mensen denken dat je zenuwachtig bent Boos!

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:27

whaha das wel heel raar ja... zenuwachtig en zweten... nooit van gehoord Haha!

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:38

Het is me nooit opgevallen dat het op die manier over komt. Wel vind ik het zelf erg eh..ranzig. Vandaag is het gelukkig koud, dus weinig last! Go jij! Go jij!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:50

Barmat schreef:

ik zweet wel gewoon over mijn hele lichaam, maar als ik heel erg zweet en mijn hoofd ook kletsnat is. heb ik ook het gevoel dat ik oververhit raak. dus ik denk dat dat opzich niet raar is Knipoog en anders je laten onderzoeken in het ziekenhuis

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:52

Ik heb er ook last van! Vooral om m'n neus en om m'n lippen! En verder ook op mn rug. Ik zweet praktisch niet op andere plaatsen.. Op mn rug kan me niet schelen, maar in mn gezicht is het wel echt zo irritant!

Spoiler:
En ook tussen en onder m'n borsten, das ook altijd charmant! 2 van die strepen op je shirtje Clown

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 02:15

Het lijkt me erg irritant, maar ik heb het dus overal. Tong uitsteken
Na het paardrijden is me haar lekker nat door het zweet, me hoofd rood na flinke inspanning, echt overal zweet ik.. rug, oksels, kont Tong uitsteken
Mijn hoofd zweet ook erg snel, vooral me neus en me voorhoofd. Echt irritant, maarja je doet er vrij weinig aan.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:17

ik zweet overal, maar vooral in de zomer na inspanning kun je me ook opdweilen.
op het moment zelf valt het nog mee, tot de inspanning gedaan is, haar kletsnat, kop als een boei en zweten maar.
kop in emmer koud water steken helpt heel even maar 5 seconden erna zweet ik nog mer als van te voor.
gelukkig heb ik dit enkel maar met sporten (paardrijden dus) en valt het in het gewoon leven wel nog mee.
maar zodra het een beetje warm is heb ik direct een kop als een boei ...

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 17:52

Ik heb het idee dat ik verhoudingsgewijs ook nogal veel in mijn gezicht zweet. Nou zweet ik overal wel (ik heb het snel warm, en als ik veel water drink zweet ik dat snel weer uit), maar in mijn gezicht loopt het vaak letterlijk in straaltjes naar beneden. Kletsnat haar ook, en dat voelt inderdaad redelijk smerig en ziet er ook niet zo fris uit. Vooral omdat je dan dat verhitte rode hoofd erbij krijgt. Boos!