Hoi,
Het gaat niet over mij, maar over mijn moeder.
Mijn moeder is depresief, Ze doet depresief, en ze zegt ook dat ze depresief is, maar ze wil niet met mij of met mijn vader praten. Ze is heel erg veranderd, en soms herken ik haar ook niet terug.
In mei 2006 heeft mijn moeder een Hersenbloeding gehad, Ik was er ook zelf bij toen het gebeurde, en ben er nog stuk van en ben ook bji haar gebleven in het ziekehuis tot ze naar de IC moest.
Nu doet mijn moeder alsof ik een alien ben, Er is niets wat iemand goed kan doen als er ook maar iets fout gaat raakt ze totaal in paniek en gaat gillen en krijsen. Daarboven op komt er ook nog eens dat mijn vader niet normaal tegen haar kan doen als ze verdrietig is zal hij haar niet even een arm omheen slaan nee dan is het: Zit niet zo te zijken of doe normaal of dat soort dingen. Mijn moeder heeft zo op zn tijd gewoon een arm om haar heen nodig, van mij laat ze het niet toe.
Ik heb haar al een tip gegeven dat ze misschien dan naar een psycholoog kan gaan om daar mee te praten als ze dat niet met ons wil doen of met haar vriendinnen en dat ik best mee wil gaan als ze niet durft ofzo, maar daar wil ze niets van weten. Ik ben gewoon bang dat het vandaag of morgen weer misgaat, omdat ze haar zo druk maakt over dingen waar ze helemaal niets mee te maken heeft bijvoorbeeld als er op straat wat gebeurd dan raakt ze helemaal over de zijk en is gelijk de hele dag bloed sacherijnig of emotioneel of dat ze haarzelf dalijk wat aandoet ofzo.
Verder doet ze ook erg vreemde dingen zoals de thee en koffie verstoppen, Steeds alles verplaatsen zodat niemand het terug kan vinden en zodra je op een normale manier vraagt waar iets staat flipt ze m. Ze is ook super egoistisch geworden, alles wat zij koopt aan eten is ook van haar maar dan heb ik zoiets van? je koopt het tog voor je gezin? dan heb ik het over koekjes enzo, Snap best dat je niet wil dat het in een keer op gaat maar dan laat ze het 3 maanden in de kast staan en dan is het bedorven, omdat niemand er aan mag zitten....
Wat moet ik hiermee aan?
Iemand tips of ervaring?
Dit topic is niet bedoeld om mij te vooroordelen of om mijn moeder zwart te maken ofzo, begrijp van mijn schoenen uit dat het vreslijk is om je moeder zo te zien, en bijna dood hebben zien gaan.