Zonnebrandcrème/olie - Van welke wordt je nou mooi bruin?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liedje

Zonnebrandcrème/olie - Van welke wordt je nou mooi bruin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 08:53

Vrijdag even een uurtje in de zon gezeten in mijn bikini, maar met de olie van de kruidvat wilde het bruin worden toch niet echt vlotten Ach gut

Welke helpt wel? Haha!

Eleionomae

Re: Zonnebrandcrème/olie - Van welke wordt je nou mooi bruin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:41

opzich moet het volgens mij niet direct aan je olie of creme liggen die je gebruikt, maar aan je huid. In hoeverre is die al voor gebruind etc. Ik ben van de winter een paar dagen onder de zonnehemel geweest en nu in de zomer word ik binnen een dag mooi bruin ookal smeer ik factor 35 (allergie) ik gebruik een dure van loreal, witte fles met draai dop

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:42

Ik had eerst altijd dure merken maar was totaal niet tevreden voor de kwaliteits prijsverhouding, nu gebruik ik huismerk Etos en van de Hema, nou helemaal toppie hoor!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:49

en ik kan dus totaal niet over die goedkope merken Tong uitsteken het is echt maar net wat voor je huid het beste is en dat verschilt per persoon.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:31

lovely82 schreef:
Ik had eerst altijd dure merken maar was totaal niet tevreden voor de kwaliteits prijsverhouding, nu gebruik ik huismerk Etos en van de Hema, nou helemaal toppie hoor!

Ik gebruik ook het huismerk van de Hema, zo'n oranje fles is dat!
Ineens werd ik sneller bruin dan normaal dacht ik Nagelbijten / Gniffelen Kan natuurlijk ook aan de zon liggen, en dat ik hiervoor al een aantal keer onder de zonnebank was geweest. Maar toen ik die fles beter bekeek stond erop dat er bruinversneller in zat. Dus misschien dat het daar door komt?! Ik vind het in ieder geval erg fijn spul Ja

Of bij de kruidvat kan je notenolie/notenmelk kopen, dat werkt volgens mijn zus ook erg goed. Alleen vind ik het zo vies vettig Nagelbijten / Gniffelen

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:36

ja je hebt indd ook flesjes met bruinversnellers Lachen daar word je wel bruiner van. Maar dat is dus anders als gewone zonnebrand Lachen
Goede bruinversneller is die van biodermal Lachen

_Maud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:37

Wij hebben laatst op school een proef gedaan met zonnebrandolie, welke het beste werkt tegen verbranden maar waar je wel bruin van wordt. Er kwam uit dat je het beste Zwitsal HUID crème kan gebruiken!

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:42

Frouk schreef:
ja je hebt indd ook flesjes met bruinversnellers Lachen daar word je wel bruiner van. Maar dat is dus anders als gewone zonnebrand Lachen
Goede bruinversneller is die van biodermal Lachen

Ik bedoelde zonnebrandcreme waar ook bruinversneller in zit. Dus het beschermd ook weldegelijk tegen de zon Ja

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:44

ik zeg ook niet dat hij niet beschermd, maar hij is anders dan een gewone zonnebrand, en bij gewone zonne brand creme's word je niet automatisch bruiner, dat ligt echt aan je eigen huid, en volgens mij heeft de ts het ook over gewone creme's en geen creme's met bruinversnellers

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 14:46

Het gaat me eigenlijk om allebei Lachen Ik wil graag bruin worden, maar ook mijn huid beschermen Ja

_Maud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:53

Liedje schreef:
Het gaat me eigenlijk om allebei Lachen Ik wil graag bruin worden, maar ook mijn huid beschermen Ja

Zwitsal huidcrème nemen Knipoog

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 15:12

Maar is die speciaal voor in de zon dan?

_Maud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:15

Liedje schreef:
Maar is die speciaal voor in de zon dan?

Nee, maar werkt wel tegen verbranden, omdat baby's niet mogen verbranden en een extra gevoelig huidje hebben. Maar laat wel genoeg zon door zodat je bruin kan worden! Knipoog

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:22

cremes zonder factor zijn gewoon niet goed om mee te zonnen. Anders had er wel wat op gestaan. voor baby's en kleine kinderen zijn er speciale zonnebrand middeltjes met extra hoge factoren tegen verbranden, dus dat je met een gewone switsal creme niet zou verbranden klopt wat mij betreft van geen kant. Waarom maken ze anders die speciale creme's?(lees factor 50)
Je wilt toch niet op je 30e al 1 en al rimpel zijn omdat heel je huid verpest is omdat je op jongere leeftijd zonder factor ging zonnen? Knipoog en dan nog niet eens te spreken over de huidkanker die je er van kan krijgen.

_Maud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:04

Frouk schreef:
cremes zonder factor zijn gewoon niet goed om mee te zonnen. Anders had er wel wat op gestaan. voor baby's en kleine kinderen zijn er speciale zonnebrand middeltjes met extra hoge factoren tegen verbranden, dus dat je met een gewone switsal creme niet zou verbranden klopt wat mij betreft van geen kant. Waarom maken ze anders die speciale creme's?(lees factor 50)
Je wilt toch niet op je 30e al 1 en al rimpel zijn omdat heel je huid verpest is omdat je op jongere leeftijd zonder factor ging zonnen? Knipoog en dan nog niet eens te spreken over de huidkanker die je er van kan krijgen.

Nouja je moet het natuurlijk zelf weten. Maar zwitsal huidcrème werkt beter als factor 50!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:38

dan vraag ik me af hoe jullie dat getest hebben...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:18

Ik gebruik altijd Nivea, bevalt me goed.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:56

ik heb nog even gekeken, en ik gebruik l'oreal solar expertise factor 25 Lachen hoge factor, maar ik word wel mooi bruin Lachen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:58

iedereen denkt dat als je met een factor smeert je niet bruin word. Je word wel bruin het gaat alleen iets langzamer.

En goed product om bruin van te worden is een product dat snel intrekt. Als je na een kwartier nog een vette huid hebt is dat dus een product wat niet snel intrekt.

Dit product legt als het ware een laagje om je huid waar het zon ligt op weerkaatst waardoor je minder bruiningsresultaat hebt.
Haarlemberbruin schijnt super te werken. Heb het zelf nog nooit gebruikt. Ik gebruik australian gold met bronzer wat ik zelf in mijn zaak verkoop en vind dat heerlijk spul. Bruint lekker ruikt lekker en trekt snel in.

Merken als biodermal en nifri kun je beter laten staan als dat het zelfde product is als voor de zonnebank (maar dan met spf) Want het product voor onder de zonnebank is waardeloos!