bijholteontsteking

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eleionomae

Berichten: 19612
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

bijholteontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 21:03

Ik denk dat ik dit heb. Denk aan pijn in het voorhoofd en onder de ogen, en bij lopen/fietsen last van de zenuwen boven het kauwvlak van mijn bovenkaak. Wat ik me nu af vroeg is of de huisarts hier iets mee kan (antibiotica ofzo) of dat het vanzelf over moet gaan.
Wie o wie kan het mij vertellen?

Nicje87

Berichten: 9870
Geregistreerd: 26-06-06

Re: bijholteontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 21:11

neus zit ook vol? wat helpt is stomen!!

Eleionomae

Berichten: 19612
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: bijholteontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 21:14

nee, de neus gek genoeg niet echt vol of dicht. Een gewone lichte verkoudheid. Wel hoesten

Nicje87

Berichten: 9870
Geregistreerd: 26-06-06

Re: bijholteontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 21:20

toch zou ik stomen als ik jouw was!! hoestdrankje neusdruppels enz. dan moet het vanzelf overgaan.. dokter doet hier meestal vrijweinig aan..

Eleionomae

Berichten: 19612
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: bijholteontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 21:34

ik heb nog wel neusdruppels liggen, zal vanavond voor het naar bed gaan even stomen. Moet er dan nog wat in het water? of kan gewoon stoom ook?
En neusdruppels maakt dat uit of ze wel of niet op zoutbasis zijn?(we hebben er namelijk 2 in huis, in als isotene zoutoplossing, en 1 met n ingewikkelde naam Tong uitsteken )

Jinte

Berichten: 4837
Geregistreerd: 08-10-06

Re: bijholteontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 21:36

Ik heb het laatst gehad
Mijn moeder heeft toen bij de drogist iets van pillen gehaald(geen idee hoe het heet) en een soort bruisballen om in heet water te doen om te stomen. Met mentholgeur, werkt ontzettend goed!

Eleionomae

Berichten: 19612
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: bijholteontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 21:38

ik heb ook nog wel iets van rhino ofzo liggen is ook om te stomen, moet ik dat ma even proberen Lachen

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: bijholteontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 00:35

Frouk schreef:
ik heb ook nog wel iets van rhino ofzo liggen is ook om te stomen, moet ik dat ma even proberen Lachen

Rhinocaps heten die dingen.
maar als je bijhoofdsholte ontsteking hebt, is het dan niet handiger om naar de huisarts te gaan?
die kan je een kuur voorschrijven.
bij mij ten minste wel gebeurd.

Phrono

Berichten: 8943
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: bijholteontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 08:50

Ik heb dit ook een keer gehad, zou toch even langs de dokter gaan. Ik kreeg toen een vrij zware antibioticum kuur, 3 joekels van pillen per dag. Maar daarna was ik er ook vanaf. Ik had trouwens bijholte en voorholte ontsteking toen.
Idd de dingen die jij omschrijft, hoofdpijn, jukbeenderen stond druk op en m'n kaken deden vreselijk zeer.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: bijholteontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 09:18

bbij mij was juist de wenkbrauw goed dik geworden, wat erg pijnlijk was

Eleionomae

Berichten: 19612
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: bijholteontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 10:37

ik heb gister avond even gestoomd en neusspray gebruikt en het is vandaag al stukken beter Lachen ga straks nog even stomen en dan hoop ik dat ik er gauw helemaal van af ben. de druk op mn juk beenderen en voorhoofd is gelukkig al een stuk minder Lachen

Over de huisarts, daar zou ik eerst ook heen, maar las van alles op internet dat er nooit helemaal bewezen is dat antibiotica wel werkt. En ik heb die zooi jaren moeten slikken omdat ik aldoor ziek was(telkens zware keel/long/oorontstekingen waardoor ik telkens weer opnieuw een kuur kreeg), en ik gebruik het nu dus liever niet meer als het niet echt nodig is.

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re: bijholteontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:47

Ik heb er ook af en toe last van.
Ik zit het meestal gewoon uit, ga er niet elke keer voor naar de dokter, die kan er weinig aan doen.
Even op je tanden bijten dus! Lachen