kramp in m'n kuit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

kramp in m'n kuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 22:06

vannacht kreeg ik vreselijke kramp in me kuit. heb er nu nog steeds enorm veel last van. kan er heel moeilijk op lopen, alleen als ik "een soort van op me teen (bal vd voet) loop" dit is al de 2e keer binnen 3 weken tijd. het doet ook al erg pijn als ik het alleen maar aanraak heel licht. ik weet dat het een magnesium te kort kan zijn, maar dat is het niet. wie weet wat het kan zijn en wat ik eraan kan doen?

Naamloos1

Re: kramp in m'n kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 22:08

mmm geen idee.. misschien moet je eens de dokter bellen? lijkt me niet helemaal goed als je dit zo vaak en zo erg hebt...
succes ermee

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 00:05

Ik blijf er zelf altijd gewoon op doorlopen.
Heb er vaak een week, soms meer, last van.
Je spieren zijn gewoon helemaal uitgerekt, en dat is niet binnen een dag over Knipoog

Maar als je er echt lang last van blijft houden zou ik even de dokter bellen, kan ook spiertje gescheurd zijn

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 00:14

De doorbloeding in je kuit is niet goed, mogelijk heb je overbelasting in je kuiten. Ben je iets anders gaan doen in je trainingen of sport? Het is volgens mij pure verzuring van de spieren ( je kuiten krijgen onvoldoende zuurstof waardoor ze gaan verkrampen )

Ik raad je aan eerst je beenspieren te stretchen voor je gaat rijden en een goede cooling down na het rijden/sporten. Bij mij heeft dat geholpen!! Lachen

Een dokter kan er niks aan doen, die zal je hetzelfde advies geven als ik doe Knipoog

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 00:18

mijn vriendje heeft precies hetzelfde, krijgt spontaan kramp en heeft paar dagen later nog pijn aan, ook geen idee waar het van komt, ook vaak gewoon als hij ligt te slapen,
houd dit topic in gaten voor meer tips
@ ts, vervelend he, hoop dat je snel tips krijgt zodat je niet meer krijgt.
ik heb zelf ook heel soms, en moet dan in knijpen van mezelf, dan doet het minder pijn

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 12:23

ik heb het ook en bij mij is het wel magnesium tekort, ik heb nu magnesium tabletjes van vsm en het werkt als een trein.
Hoe weet je eigenlijk dat het bij jou geen magnesium tekort is?
Mijn vader neemt altijd een suikerklontje als hij kramp heeft en dat schijnt ook prima te werken.

Essiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 14:14

Dat heb ik de laatste tijd ook gister nacht nog...
En altijd in me rechterkuit dat duurt dan zo'n 5 minuutjes en dan is t weer aardig over, en dan blijf ik het heel de dag voelen.

Ik had het eerder nooit gehad tot een tijd geleden en nu heb ik het al een aantal keer gehad...

Ik vraag me ook af hoe het kan.

Essiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 14:16

Polly schreef:
ik heb het ook en bij mij is het wel magnesium tekort, ik heb nu magnesium tabletjes van vsm en het werkt als een trein.
Mijn vader neemt altijd een suikerklontje als hij kramp heeft en dat schijnt ook prima te werken.

Magnesium wat is dat eigelijk Bloos ?
Want kan zijn dat ik dat ook wel tekort heb ofzo..

Tjaraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 15:45

ik heb het ook gehad.
maar dat kwam omdat ik in de groei was werd er gezegt?
en ik had het indd ook altijd snachts.. en dat gevoel bleef je een tijdje houden.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 15:58

Ik heb het ook heel vaak, deze week 2 keer in mijn kuit en 3 x in mijn voet. Niks aan te doen lijkt me

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 16:03

Ik had het vroeger altijd als ik mijn rijlaarzen uittrok. Het deed zo'n zeer. Nu heb ik chaps. Ik ben er nooit voor naar de dokter geweest, maar wat mij geleerd is bij gym. (daar had ik het ook wel eens gehad.) Je tenen zo ver mogelijk naar je knie 'trekken'. Dus je kuitspier helemaal lang maken. Dat deed altijd zo zeer, maar daarna was het wel over. Misschien is het een oplossing tot dat het over is of je iets anders weet.

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 16:27

Ik heb het ook heel vaak, bij mij is het gekomen na een ongeluk in 2003, hoe je er vanaf komt is een goede vraag, bij mij helpt niets

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 16:32

K_im schreef:
Ik had het vroeger altijd als ik mijn rijlaarzen uittrok. Het deed zo'n zeer. Nu heb ik chaps. Ik ben er nooit voor naar de dokter geweest, maar wat mij geleerd is bij gym. (daar had ik het ook wel eens gehad.) Je tenen zo ver mogelijk naar je knie 'trekken'. Dus je kuitspier helemaal lang maken. Dat deed altijd zo zeer, maar daarna was het wel over. Misschien is het een oplossing tot dat het over is of je iets anders weet.

Dat moet je juist niet doen

kramp is een verschijnsel dat de vezels in je spier naar elkaar toe schieten
dit moet voorzichtig weer uit elkaar
dus je probeert eerst de spier vast te pakken en rustig heen en weer te schudden
werkt dat niet?
probeer dan de tegenoverliggende spier te rekken, in dit geval dus je scheenbeen spier
dus je tenen zover mogelijk naar beneden en naar je billen toe bewegen
dan maak je de kuitspier zo kort mogelijk (het begin van de spier en het einde van de spier naar elkaar toe)
werkt ook dat niet, dan kan je proberen heel voorzichtig te rekken, maar wel heeeeeeeel voorzichtig, anders scheurt je spier

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 17:07

O dat wist ik echt niet. Ik moest dit doen van mijn gymleraar, en het hielp dus ik dacht dat ik dat wel goed zou zijn.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 17:26

magnesium drinken en slikken eens in de zoveel tijd, 1 keer per maand is voldoende, ik had t erg veel zeker wel elke week, toen t een keer op me paard gebeurde kreeg ik een hele grote beker met drinken (magnesium) en 2 pillen, sindsdien nooit meer kuitkramp, ik zweer bij magnesium dus Lachen

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 18:40

oeh net nog gehad op de bank gelukkig een korte. ik trek ook altijd mijn tenen op.staat ook op internet als je het bij google intypt..

vorige week zondag had ik kramp in mn scheenbeen wel 10 min lang ooh wat was dat pijnlijk zeg.. ik dacht dat het mis was met mn hernia omdat ik er ook nog een doof gevoel bij had maar de volgende ochtend niets meer dan een hard onderbeen gelukkig hihi

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 21:36

heb er nog steeds veel pijn aan echt niets helpt! magnesium zot oa in melk en bananen en dat eet en drink ik allebie veel dus daar ligt het gewoon niet aan.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 21:38

om te voorkomen dat het weer gebeurd kan je een sok dragen in bed met daarin een stukje zeep.

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 21:38

Heb ook wel eens gehoord dat je dan meer moet drinken ofzo. Weet ook niet wat dat ermee te maken heeft, maar t kan nooit verkeerd zijn toch! (tenzij je heel veel bier gaat drinken natuurlijk, haha Knipoog )

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 07:39

Essiie schreef:
Polly schreef:

Magnesium is een stof die je lichaam nodig heeft, bijvoorbeeld om verkramping en verzuring tegen te gaan.
(laatst heeft er een heel stuk in de BIT gestaan over magnesium tekorten bij paarden, klinkt misschien stom hoor maar heb het er met mijn natuurarts over gehad, die moest wel lachen maar het heeft wel dezelfde uitwerking op mensen, ik zoek het wel even op en zet het hier wel neer als mensen interesse hebben)
Ondanks dat je voldoende gevarieerd eet kan je nog steeds een tekort hebben.
Ikzelf merk het bijvoorbeeld heel duidelijk als het koud is, ik geef motorrijles dus dan sta ik vaak buiten in mijn motorkleding (leren pak), als ik het dan koud krijg (en dan bedoel ik echt koud, dus na een paar uur) dan moet ik mezelf continu corrigeren omdat ik mijn spieren aanspan, als ik dan even te druk ben, of ik ben aan het rijden en denk er niet aan dan heb ik dus een lange tijd mijn spieren extreem aangespannen en dan kunnen die de afvalstoffen niet meer afvoeren.
Resultaat voel ik meestal pas de volgende ochtend, dan is alles stijf en doet elke beweging pijn. Meestal neem ik de avond ervoor al flink magnesium en idd heel veel drinken om al die stoffen uit je lijf te krijgen.
Dat ik af en toe kramp heb is ook een aanwijzing van dat magnesium tekort, maar in de eerste instante heb ik ze gekregen ovm bovenstaande.
Je kan altijd kijken of ze bij een drogist met vsm producten (homeopatisch) een potje magnsium tabletjes hebben, anders kunnen ze het altijd bestellen.
Als je wil weten hoeveel je ervan kan en mag nemen moet je maar even een pb sturen.

Essiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:01

Polly schreef:
Essiie schreef:

Magnesium is een stof die je lichaam nodig heeft, bijvoorbeeld om verkramping en verzuring tegen te gaan.
(laatst heeft er een heel stuk in de BIT gestaan over magnesium tekorten bij paarden, klinkt misschien stom hoor maar heb het er met mijn natuurarts over gehad, die moest wel lachen maar het heeft wel dezelfde uitwerking op mensen, ik zoek het wel even op en zet het hier wel neer als mensen interesse hebben)
Ondanks dat je voldoende gevarieerd eet kan je nog steeds een tekort hebben.
Ikzelf merk het bijvoorbeeld heel duidelijk als het koud is, ik geef motorrijles dus dan sta ik vaak buiten in mijn motorkleding (leren pak), als ik het dan koud krijg (en dan bedoel ik echt koud, dus na een paar uur) dan moet ik mezelf continu corrigeren omdat ik mijn spieren aanspan, als ik dan even te druk ben, of ik ben aan het rijden en denk er niet aan dan heb ik dus een lange tijd mijn spieren extreem aangespannen en dan kunnen die de afvalstoffen niet meer afvoeren.
Resultaat voel ik meestal pas de volgende ochtend, dan is alles stijf en doet elke beweging pijn. Meestal neem ik de avond ervoor al flink magnesium en idd heel veel drinken om al die stoffen uit je lijf te krijgen.
Dat ik af en toe kramp heb is ook een aanwijzing van dat magnesium tekort, maar in de eerste instante heb ik ze gekregen ovm bovenstaande.
Je kan altijd kijken of ze bij een drogist met vsm producten (homeopatisch) een potje magnsium tabletjes hebben, anders kunnen ze het altijd bestellen.
Als je wil weten hoeveel je ervan kan en mag nemen moet je maar even een pb sturen.

Okee Lachen

En hoe kom je er achter dan of je magnesium te kort hebt..?

debby_pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:05

Stuk zeep in je bed leggen. Ja
Ik had een tijd terug ook echt elke nacht kramp in m`n kuit, soms wel 2 of 3 keer in een nacht. Toen zei iemand op bokt dat je een stuk zeep in je bed moest leggen. Nouja, het was wel over. Tong uitsteken
En anders als je kramp voelt even je voet op de grond zetten, of aan je tenen trekken.

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:20

bij mj werkt zeep in men bed niet, men achterkant omhoog ook niet, vanochtend men vent weer wakker gemept om te helpen de kramp uit men kuit te krijgen.... ellende is het

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:23

Bij mij heb ik het ook soms als k een beetje verkeerde beweging maak Nagelbijten / Gniffelen dan krijg k ineens een enorme kramp Tong uitsteken meestal blijf k dan een tijdje in 1 houding liggen/zitten, en dan gaat het wel over als ik daarna niet gelijk heel snel weer ga bewegen ofzo Lachen

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:08

Bij mij helpt het tenen naar de knieen trekken echt altijd wel..