Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Polly schreef:ik heb het ook en bij mij is het wel magnesium tekort, ik heb nu magnesium tabletjes van vsm en het werkt als een trein.
Hoe weet je eigenlijk dat het bij jou geen magnesium tekort is?
Mijn vader neemt altijd een suikerklontje als hij kramp heeft en dat schijnt ook prima te werken.
K_im schreef:Ik had het vroeger altijd als ik mijn rijlaarzen uittrok. Het deed zo'n zeer. Nu heb ik chaps. Ik ben er nooit voor naar de dokter geweest, maar wat mij geleerd is bij gym. (daar had ik het ook wel eens gehad.) Je tenen zo ver mogelijk naar je knie 'trekken'. Dus je kuitspier helemaal lang maken. Dat deed altijd zo zeer, maar daarna was het wel over. Misschien is het een oplossing tot dat het over is of je iets anders weet.
Essiie schreef:Polly schreef:ik heb het ook en bij mij is het wel magnesium tekort, ik heb nu magnesium tabletjes van vsm en het werkt als een trein.
Hoe weet je eigenlijk dat het bij jou geen magnesium tekort is?
Mijn vader neemt altijd een suikerklontje als hij kramp heeft en dat schijnt ook prima te werken.
Magnesium wat is dat eigelijk?
Want kan zijn dat ik dat ook wel tekort heb ofzo..
Polly schreef:Essiie schreef:
Magnesium wat is dat eigelijk?
Want kan zijn dat ik dat ook wel tekort heb ofzo..
Magnesium is een stof die je lichaam nodig heeft, bijvoorbeeld om verkramping en verzuring tegen te gaan.
(laatst heeft er een heel stuk in de BIT gestaan over magnesium tekorten bij paarden, klinkt misschien stom hoor maar heb het er met mijn natuurarts over gehad, die moest wel lachen maar het heeft wel dezelfde uitwerking op mensen, ik zoek het wel even op en zet het hier wel neer als mensen interesse hebben)
Ondanks dat je voldoende gevarieerd eet kan je nog steeds een tekort hebben.
Ikzelf merk het bijvoorbeeld heel duidelijk als het koud is, ik geef motorrijles dus dan sta ik vaak buiten in mijn motorkleding (leren pak), als ik het dan koud krijg (en dan bedoel ik echt koud, dus na een paar uur) dan moet ik mezelf continu corrigeren omdat ik mijn spieren aanspan, als ik dan even te druk ben, of ik ben aan het rijden en denk er niet aan dan heb ik dus een lange tijd mijn spieren extreem aangespannen en dan kunnen die de afvalstoffen niet meer afvoeren.
Resultaat voel ik meestal pas de volgende ochtend, dan is alles stijf en doet elke beweging pijn. Meestal neem ik de avond ervoor al flink magnesium en idd heel veel drinken om al die stoffen uit je lijf te krijgen.
Dat ik af en toe kramp heb is ook een aanwijzing van dat magnesium tekort, maar in de eerste instante heb ik ze gekregen ovm bovenstaande.
Je kan altijd kijken of ze bij een drogist met vsm producten (homeopatisch) een potje magnsium tabletjes hebben, anders kunnen ze het altijd bestellen.
Als je wil weten hoeveel je ervan kan en mag nemen moet je maar even een pb sturen.