Huid onder m'n voet laat los.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hestr

Berichten: 383
Geregistreerd: 27-02-07
Woonplaats: Hoofddorp

Huid onder m'n voet laat los.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 12:35

Ik heb nu al een tijdje last van een 'vervellende' voet. Ik bedoel dus dat onder m'n voet het bovenste laagje huid loslaat.
Het schilfert niet maar het zijn gewoon losse stukjes huid dat los op me zool ligt. (Soort blaren maar dan zonder weefselvloeistof)
Ik trek en knip nu telkens de losse stukjes eraf omdat het zo irritant loopt maar dan gaat het loslaten gewoon verder waar het gebleven was Rolleyes
Ook smeer ik om de dag 's avonds mijn voeten in omdat ze ook erg droog zijn. En ik probeer om zo min mogelyk op blote voeten te lopen.

Wie weet hoe dit komt en hoe kom ik er zo snel mogelyk vanaf ivm met de zomer (het is zóó niet sexy Sigaar)

Eleionomae

Berichten: 19612
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Huid onder m'n voet laat los.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 13:21

voet scrubben? of vijlen met zo'n voetvijl? En anders miss een bezoekje brengen aan de huisarts? heb er eigelijk nog niet eerder van gehoort..

viefdepief

Berichten: 12353
Geregistreerd: 14-01-05

Re: Huid onder m'n voet laat los.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 13:30

Ik heb het elk jaar Clown
Mijn handen vervellen dan ook een beetje. Misschien door het paardrijden (handschoenen, warme handen, etc?)
Inderdaad goed blijven smeren. De dode velletjes haal ik ook altijd weg. Dan is het over een poosje zo weg Lachen

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Huid onder m'n voet laat los.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 13:33

Ik heb dat ook zo af en toe eens , 1 keer per jaar ? 2 Keer hooguit ? Weet het eigenlijk niet , vind het wel grappig , is bij mij alleen puur m'n voetzool en dan tukje hiel , bal v/d voet en waar m'n tenen de grond raken , best wel maf om te zien. Geen last van verder ook , na een paar dagen is alles eraf. Ziet er verder niet vies uit ofzo maar gewoon dat je ziet dat vel loslaat , ligt er idd. net zo'n soort dunne lege blaar op Tong uitsteken

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Re: Huid onder m'n voet laat los.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 00:08

Ik heb het ook, heel vervelend, al het eelt ( Misselijk ) laat ook los
ik ga idd ook gewoon met de schaar en vijl mijn voeten te lijf
en verder voetenbatjes van Kneipp en vaseline smeren, dat werkt Ja

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Re: Huid onder m'n voet laat los.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 04:03

Ik heb het ook meestal wel 1 keer per jaar. Ik moet dan gewoon al die vellen eraf trekken en dan tref ik het steeds dat ik een stuk vel eraf trek die er eigenlijk beter niet af kon... doet best zeer, dan krijg je dus wondjes.

Ik zou met een nagelschaartje alles voorzichtig wegknippen en verder gaat het vanzelf over

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: Huid onder m'n voet laat los.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 10:31

Ik heb dat ook gehad, maar ook aan mn handen..Zag er werkelijk waar niet uit, werd dan ook die periode 'alien' genoemd, hahaha.
Ik kreeg alleen koorts erbij etc en bleek een streptocokkenbacterie te zijn waardoor ik zo aan het vervellen was.
Je kan speciale creme ervoor krijgen bij je HA, soort hormoonzalf geloof ik (is bij mij al járen geleden dus weet het niet meer).
Knippen zou ik heel voorzichtig mee zijn, dat er geen onstekingen komen als je het te kort van je huid wegknipt.
Zou eerder in een bak soda met je voeten gaan zitten en het laten weken eerst.

Noeps
Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Huid onder m'n voet laat los.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 10:40

Ik heb het ook [eczeemhuidje]
Ongeveer 2x in het jaar dat heb ik ineens een soort van blaren onder mijn voeten, maar het is gewoon de bovenste laag die loslaat. Ik ga er altijd lekker aan pielen, met als gevolg dat het gaat ontsteken etc..Maar gewoon goed vet houden en sokken aan! Ook je voeten goed afdrogen helpt.