Niet snoepen en aankomen? :S

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gucci_girl

Niet snoepen en aankomen? :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 23:05

Nou ik snap er helemaal niks meer van! Heb al een week niet gesnoept en ik ben gewoon aangekomen! Weet iemand hoe dat komt? Normaal als ik niet meer snoep val ik namelijk meteen af. Ik heb nu wel een fulltime kantoorbaan en eet 1 snee brood in de middag meer.. Heeft het dan echt daar mee te maken?

Eleionomae

Re: Niet snoepen en aankomen? :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 13:25

kantoor baan houdt bij jou in dat je de hele dag zit? dan kun je daardoor aankomen, want dan verbrand je minder calorieen. Zeker als je voorheen wel mee bewoog, maar wel snoepte.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 13:32

als je ineens minder gaat eten (geen idee hoeveel jij eet, maar stel dat je niet echt veel eet) gaat je lichaam in de nood-toestand. Dat wil zeggen, dat alles wat je eet, opgeslagen wordt. Omdat je lichaam denkt dat er minder eten beschikbaar is, en dus extra reserves opslaat.

Misschien dat dat een verklaring is? Maar als je alleen minder bent gaan snoepen zal dit niet snel gebeuren, alleen als je ineens extreem aan het lijnen gaat.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 14:09

Heb je meer stilgezeten? Sport je weinig/vaak?

Snoep is niet het enige dat wel 'slecht' kan zijn. In pinda's zitten bijvoorbeeld erg veel vetten en kcal, maar wel goede vetten (niet teveel natuurlijk). Krijg je gewoon onbewust meer vetten etc binnen, kan het best zo zijn dat je in een weekje wat aan komt.
En die ene snee maakt helemaal niks uit volgens mij.
Hoeveel ben je aangekomen?