Wie heeft er nog meer veel last van heimwee?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
super_freek

Berichten: 124
Geregistreerd: 02-12-05
Woonplaats: Sprundel

Wie heeft er nog meer veel last van heimwee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 12:24

Het klinkt misschien raar maar voor mij beheerst het mijn dag steeds meer.
Ik heb het namelijk niet alleen op vakantie of als ik een weekend weg ben, maar ik krijg er in het dagelijks leven ook steeds meer last van.

Ik heb sinds kort een nieuwe baan en werk nu 35 km van mijn huis vandaan. Hiervoor werkte ik altijd maar hooguit 10 km van mijn huis en kon ik makkelijk in mijn lunchpauze even naar huis, of naar de winkels in de buurt. Maar nu werk ik dus ruim een half uur van huis vandaan en ken ik de hele omgeving niet. Vooral het onbekende maakt me 'bang'. Overdag op werk voel ik me gevangen en opgesloten. Dit ligt echt niet aan mijn werk, ik mag naar buiten wanneer ik wil om even een sigaretje te roken ofzo, ik heb geen vaste pauze tijden. Maar toch heb ik een rot gevoel, ik kan het eigenlijk niet zo goed uitleggen het is gewoon een rot gevoel. Ik ben 23 jaar, dat is toch niet normaal. Het is geen heimwee naar iemand, maar echt naar thuis, naar het bekende. Je moet je voorstellen dat je 2 weken op vakantie bent geweest en je met de auto je eigen stad of dorp in rijdt dat je alles weer herkent. Dat gevoel heb ik elke dag. Ik ging een paar weken geleden met een vriendin een dagje naar Soerendonk en zelfs toen was ik blij dat ik weer naar huis ging aan het einde van de dag. Ik heb dan vaak last dat ik het benauwd krijg, alsof iemand je vasthoudt en je niet los wil laten.
Ik voel me er echt niet lekker bij en wil graag een oplossing zoeken want ik moet zeggen dat het het laatste jaar alleen maar steeds erger wordt.

Zijn er mensen die zichzelf hier (een beetje) in herkennen? Zou er graag eens over willen praten met iemand die me begrijpt.

Luv_Sil

Berichten: 487
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Wie heeft er nog meer veel last van heimwee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:29

ik snap wat je bedoeld..
Ik heb het ook..
Het is echt erg vervelend..
Ik wordt dan altijd heel erg misselijk en duizelig.
Ik heb het overal bij. Naar de manege gaan, naar school, naar me stage.. Vaak als ik er eenmaal ben (op stage en op de manege) gaat het wel, want dan ben ik bezig en denk ik er niet echt aan. Maar op school heb ik er de hele dag last van..
Het is echt erg vervelend om misselijk en duizelig in de klas te zitten heel de dag..
Ik heb het zelfs als ik een avondje bij me schoonouders ben :S
Of als ik met me vriend ergens een ijsje ga halen o.i.d.
En zodra ik thuis ben is er niets aan de hand..
erg vervelend dat zeker..

Axel_Clauw

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Wie heeft er nog meer veel last van heimwee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:13

Jeetje zeg!
Ik heb er gelukkig geen last van!
Mijn zusje heeft er wel erg veel last van.

super_freek

Berichten: 124
Geregistreerd: 02-12-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Wie heeft er nog meer veel last van heimwee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 15:29

Ik bel ook heel vaak naar huis als ik op mijn werk ben. Gewoon even een kletspraatje met mijn moeder over niks en gaat het wel weer. Ik word er ook echt ziek van, misselijk, geen eetlust en veel concentratie problemen.
Op stal heb ik er gelukkig geen last van, maar daar ben ik ook de hele tijd bezig met mijn paardjes. Maar verder heb ik het inderdaad met alles.
Ik vind het ook zo zielig voor mijn vriend af en toe. Hij wil heel graag met me gaan samen wonen, maar ik zie het niet voor me dat ik het huis uit moet. We zijn al een tijdje op zoek samen met mijn ouders om een huis te kopen waar de paarden ook achter kunnen en met dubbele bewoning en daar heb ik wel veel zin in omdat ik dan nog bij mijn ouders op het erf woon en altijd ff binnen kan lopen. Maar ik zie mezelf niet in een flat gaan wonen, ver van mijn moedertje. Volgens mij word ik dan gek. Ik moet er wel bij zeggen dat mijn moeder ook nog eens mijn beste vriendin is. Ze was 19 toen ik werd geboren dus ze is nog vrij jong. En we hebben dezelfde hobby en zijn dus altijd samen. Ook als we naar een evenement gaan doen we dat samen en ik moet toegeven dat het dan wel beter gaat als ik met haar ergens ver van huis ben. Ik ben een echt moederskindje, dat besef ik zelf ook wel.
Ik zou zo graag van deze heimwee af willen. Ik ga in september weer op vakantie met mijn vriend en daar heb ik wel heel erg zin in, maar hoe dichterbij het komt hoe meer ik ga zweten. Ik heb ook altijd foto's bij me van thuis en we hebben deze keer ook gekozen voor een resort met nederlandse televisie. Niet dat je op vakantie zoveel tv kijkt, maar dat geeft toch een beetje het gevoel van thuis. Ja het is echt balen, want de dagen gaan vaak zo langzaam als ik niet thuis ben en dan voel ik me alleen maar nog beroerder.

super_freek

Berichten: 124
Geregistreerd: 02-12-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Wie heeft er nog meer veel last van heimwee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 15:34

Ik begrijp trouwens ook precies wat jij bedoelt luv_sil, want ik heb het inderdaad ook bij die kleine dingen zoals een avond bij mijn schoonouders op bezoek en een avond stappen in een andere stad. Ik ga ook altijd zelf met de auto, zodat ik weg kan als ik wil. Ik moet gewoon weg kunnen als ik het benauwd krijg en dat kan helaas niet als je op werk, school of stage bent.

LiVetime
Berichten: 4369
Geregistreerd: 18-08-06

Re: Wie heeft er nog meer veel last van heimwee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:40

Ik ken het ook hoor!! Het is al wel sterk verminderd, maar nog steeds heeft t aardige invloed. Ook met mn werk vorig jaar, zat maar 15 km van huis en heimwee dat ik had!!
Nu zit ik een jaartje op school in Amersfoort en moet zeggen dat ik er flink tegenop zag om daar heen te gaan, maar merk nu dat hoe meer ik weg ben van huis, hoe makkelijker het wordt. En Amersfoort is ook toch echt wel 70 km bij mij van huis vandaan. Maar ik snap wel erg goed het gevoel van opgesloten voelen. Alleen al dat je ergens verplicht bent om te zijn. Als ik ergens vrijwillig heen ga dan heb ik er geen last van.

super_freek

Berichten: 124
Geregistreerd: 02-12-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Wie heeft er nog meer veel last van heimwee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 15:47

Emilion1985 schreef:
Alleen al dat je ergens verplicht bent om te zijn. Als ik ergens vrijwillig heen ga dan heb ik er geen last van.


Ja maar soms ga je ergens vrijwillig heen omdat iemand het gezellig vindt als je erbij bent (zoals bij mij dat dagje Soerendonk) en dan heb ik er dus nog steeds last van. Dan ben ik blij als ik weer op de snelweg rij die ik ken. Maar ik moet er niet aan denken dat ik zover van huis werk of op school zou zitten. Dat belemmert toch wel een hoop leuke opleidingen en banen voor mij. Toen ik jong was wilde ik Deurne gaan doen, ben er met mijn ouders een dagje geweest, maar uiteindelijk de opleiding niet gaan doen omdat ik intern moest. Best erg toch?!

LiVetime
Berichten: 4369
Geregistreerd: 18-08-06

Re: Wie heeft er nog meer veel last van heimwee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:51

Ja, maar dan ben je eigenlijk nog verplicht hé? Tenminste, zo voel ik dat. Als ik ergens zelf heen ga, zonder iemand erbij en zonder verplichtingen, dan heb ik nergens last van.
Ik had t 4 jaar geleden op vakantie in Zwitserland zo verschrikkelijk erg. Was met mn ouders, maar was echt een hel.

super_freek

Berichten: 124
Geregistreerd: 02-12-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Wie heeft er nog meer veel last van heimwee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 15:57

Gewoon het idee dat je niet weg kan als je wil, is het ergste, Zeker op vakantie als je afhankelijk ben van een vliegtuig, of bus.

super_freek

Berichten: 124
Geregistreerd: 02-12-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Wie heeft er nog meer veel last van heimwee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 15:58

Ben een paar weken naar Terschelling geweest een weekend. Nou daar werd ik helemaal GEK! Daar heb je helemaal het idee dat je niet van het eiland af komt zodra de laatste boot heeft gevaren.

LiVetime
Berichten: 4369
Geregistreerd: 18-08-06

Re: Wie heeft er nog meer veel last van heimwee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:01

Als ik ergens heen wil en ik heb er erg veel zin in én ik ga met iemand die mij goed ligt, dan heb ik er geen tot weinig last van eerlijk gezegd.
'k Ga in juli naar Salou met vriendin en dat is 20u rijden in de bus. Ik kan dan ook niet zomaar ff terug naar huis. Maar ik voorzie geen problemen eerlijk gezegd.
Het ligt er maar net aan met wie ik ga, waar ik heen ga en voor hoe lang.

Meissie17

Berichten: 1637
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Wie heeft er nog meer veel last van heimwee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:02

Ik heb het ook. Vooral als ik alleen ben, ben ik erg bang en voel ik me helemaal niet lekker. Op vakantie gaan is ook erg moeilijk voor mij en ik huil bijna de hele dag door.

super_freek

Berichten: 124
Geregistreerd: 02-12-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Wie heeft er nog meer veel last van heimwee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 16:13

Ja inderdaad, alleen zijn is voor mij ook geen pretje. Ik moet ook altijd wat doen van mezelf. Ik werk partime en op de dagen dat ik 's ochtends werk en dus 's middags op stal ben, ga ik vaak 's avonds nog even met mijn hond wandelen in het bos, of naar de stad. Ik moet mezelf echt altijd bezig houden.

Maar ik ben echt blij dat er nog meer mensen zijn die er last van hebben, want op het internet gaan de meeste sites over kinderen die last hebben van heimwee en niet over volwassenen.

Karl66

Berichten: 29789
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Wie heeft er nog meer veel last van heimwee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 22:28

[LZP] > [MW]

Chonelly

Berichten: 556
Geregistreerd: 30-05-03
Woonplaats: Wageningen

Re: Wie heeft er nog meer veel last van heimwee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 11:36

Maar is het wel heimwee, of eerder angst om uit het 'vertrouwde' te gaan?

LiVetime
Berichten: 4369
Geregistreerd: 18-08-06

Re: Wie heeft er nog meer veel last van heimwee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 15:05

Dat is een vorm van heimwee, lijkt me.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Re: Wie heeft er nog meer veel last van heimwee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 00:11

Ik heb het ook
gewone dingen als naar school gaan of mijn werk, dan zwaait me moeder me uit en dan voel ik me toch een partij rot en zou ik het liefst omkeren.
Laat staan als ik een nachtje weg ga Nagelbijten / Gniffelen
Kan er verlieverlee wel beter mee omgaan maar ben toch echt een huismus Haha!