Weersverandering - hoofdpijn..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

traan_beauty

Weersverandering - hoofdpijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 16:32

Het is elk jaar weer raak.. Zodra het weer omslaat (meestal van koud naar warm/benauwd) krijg ik weer knallende hoofdpijn

Asperientjes helpen al lang niet meer zo goed en ik ''wil'' wel graag naar school, ook als ik hoofdpijn heb.

Zijn er misschien ook andere dingen waarvan de hoofdpijn minder wordt of zelfs verdwijnt? Ik word iig helemaal gek van al die asperientjes ed..

Het is niet zo dat ik helemaal niet tegen warm weer kan, dat wel. Maar gewoon het moment dat het in één keer zo warm wordt, zoals deze dagen..

Heeft iemand de gouden tip tegen hoofdpijn?

Melia

Re: Weersverandering - hoofdpijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 16:51

Als het warm weer word/is dan zou ik ook zorgen dat je een zonnebril en/of een pet op doet. Dit werkt bij mij meestal wel, want je knijpt vaak je ogen een beetje dicht en daardoor krijg je last van je hoofd. En natuurlijk door de warmte...

Ik denk doordat je te vaak een aspirine hebt genomen het misschien niet goed meer werkt bij jouw, maar bij mij werkt het wel, omdat ik het vrijwel nooit gebruik.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 15:05

Hmm.. Een pet of zonnebril is wel een goed idee Lachen Ik zal eens gaan kijken of ik ergens nog wat leuke zie..

Ik neem niet héél vaak een aspirine.. Maar soms moet ik wel, omdat ik anders niet naar school kan (alleen in deze 2 weken van het jaar ong.). Dus dat is zeker niet veel, lijkt mij.

Nog meer tips?

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:06

Een zonnenbril help bij mij ook erg goed.Ik heb er ook heel veel last van. Gisteren ook al

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:07

Ik heb daar ook wel last van, maar niet zo heel veel... ik ga dan gewoon liggen op de bank

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:36

Bekend probleem, wat bij mij helpt is om veel te drinken, rustig te doen en ik neem dan een advil.

Edit: ik lees in de post onder mij van over de nacht en daar wil ik nog even wat toevoegen. 's Nachts heb ik er soms ook tot spugend toe last van dan ga ik vaak tegen mijn kachel (die is vaak koud) zitten met hoofd tussen de knieen.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 08-06-07 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:39

Ja heb ik ook heel erg lastvan, vaak zo erg dat ik er gewoon van moet overgeven, Als het in de nacht gebeurd ga ik altijd op de badkamer vloer liggen, is lekker koud:=

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 17:09

mel_shet schreef:
Ja heb ik ook heel erg lastvan, vaak zo erg dat ik er gewoon van moet overgeven, Als het in de nacht gebeurd ga ik altijd op de badkamer vloer liggen, is lekker koud:=

Dit heb ik ook, als het echt warm is.
Ik he eigelijk helemaal geen last van de warmte en heb het ook niet snel warm. Maar ik heb wel vaak onwijs hoofdpijn. Vaak moet ik dan ook overgeven. Ik ga meestal in de badkamer tegen de koude verwarming aanzitten met een koud washandje op mijn voorhoofd.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 17:16

Inderdaad heel veel (water) drinken Ja

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 19:49

Heb ik ook last van. Niet teveel in de zon lopen(lastig met paarden Knipoog ), pet op en zonnebril op. Veel water drinken en als het echt erg wordt, asperientje nemen.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 19:57

Dit hebben mijn ma en ik ook, niks helpt, al heb ik wel 1 tip voor je, gooi ijs en ijs koud water door je haar, en als het opgedroogt is nog een keer..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 20:03

Ik ben jaren terug flink hard op m'n stuitje gevallen. Waarschijnlijk is er toen een scheurtje in gekomen ofzo waardoor er littekenweefsel is ontstaan.
Zodra het weer om gaat slaan, vooral als er onweer of sneeuw op komst is krijg ik echt ontzettend last van m'n stuitje.

Bij littekenweefsel komt het vaak voor dat je daar last van krijgt als het weer om gaat slaan.
Maar sommige mensen zijn er gewoon heel gevoelig voor en krijgen hoofdpijn.

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 20:05

Reiki wilt ook nog welleens helpen. Heb het zelf namelijk ook, veel drinken, rustig aandoen geen snelle bewegingen, eventjes rustig gaan liggen met een koud vochtig washandje op je voorhoofd en ogen! Bij mij werkt dat erg goed en rust gevend waardoor ik me beter voel.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 20:44

Ik heb précies hetzelfde probleem!
Ik rij in de zomer dus ook als het kan niet met cap, word het niet beter van..
Veel drinken en naar de wc en verder optijd naar bed als het kan..
Maarja, het is inderdaad echt lastig!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 19:23

Het is inderdaad heel lastig. Met hoofdpijn kun je zo weinig dingen doen (wil je niet flauwvallen Clown )..

Ik heb gekeken naar een zonnebril maar kon nog geen mooie vinden. Ben vandaag maar veel uit de zon geweest en geprobeerd veel te drinken. Drinken blijkt toch goed te helpen als ik het zo hoor aan jullie reacties.. Dan probeer ik dat dan nog maar meer te doen.

Op de één of andere manier helpt paardrijden (wel 's avonds of 's ochtends) tegen de hoofdpijn, haha. Heel raar.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 19:30

traan_beauty schreef:
Het is inderdaad heel lastig. Met hoofdpijn kun je zo weinig dingen doen (wil je niet flauwvallen Clown )..

Ik heb gekeken naar een zonnebril maar kon nog geen mooie vinden. Ben vandaag maar veel uit de zon geweest en geprobeerd veel te drinken. Drinken blijkt toch goed te helpen als ik het zo hoor aan jullie reacties.. Dan probeer ik dat dan nog maar meer te doen.

Op de één of andere manier helpt paardrijden (wel 's avonds of 's ochtends) tegen de hoofdpijn, haha. Heel raar.

Bij mij helpt rijden ook tegen de hoofdpijn, omdat je je dan op iets leuks concentreert (goed gespeld?).

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 19:31

Concentreerd is het, haha Knipoog Bijna!

Ja, ik denk dat dat het is. Of het is de frisse lucht? Of de combi ervan Vork

Kazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:42

je concentreert, 2e persoon enkelvoud, dus stam + t.
Als voltooid deelwoord is het met een d (geconcentreerd).

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 17:48

Ik werk op het strand en krijg zelf soms hoofdpijn als het erg warm is en de zon erg fel is. Wat dan goed helpt, is mijn hoedje natmaken of een natte zakdoek om mijn hoofd binden. Je staat wel een beetje voor schut als je dat op school doet natuurlijk, maar misschien kun je bijv een leuke haarband in doen en die regelmatig vochtig maken.

Verder inderdaad veel drinken, en je zoveel mogelijk rustig houden. Paardrijden hoef ik zelf echt niet te proberen als ik hoofdpijn heb (gelukkig niet zo vaak), dat is dan echt vreselijk.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 17:52

Kazoo schreef:
je concentreert, 2e persoon enkelvoud, dus stam + t.
Als voltooid deelwoord is het met een d (geconcentreerd).

Bloos Oeps..

Ach, een mens kan fouten maken he?

Bedankt voor de tips allemaal Ja Hier heb ik zeker wat aan.