Hersenschudding/Hersenkneuzing; hoe lang rustig aan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

none

Hersenschudding/Hersenkneuzing; hoe lang rustig aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 15:41

Ik ben 2 weken geleden van mijn paard gevallen. Ben meteen naar het ziekenhuis gebracht en ik bleek een hersenkneuzing te hebben. Nu heb ik 4,5 dag in het ziekenhuis gelegen en toen mocht ik weer naar huis als ik het rustig aan deed.
Ik ben nu alweer 1,5 week thuis en het gaat steeds beter. In het begin was ik vooral moe en sliep ik bijna de hele dag. Ook had ik nog veel hoofdpijn maar dat is nu ook bijna weg. Aangezien het nu steeds beter gaat wilde ik wel weer een paar uur school gaan proberen. Maar nu vroeg ik me af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben? Hoe lang ben je er toch moe/misselijk/lui/hoofdpijn van gehad? Hoelang duurde het bij jou voordat het helemaal over was?

Ik ben wel benieuwd Ja

Vroeger toen ik klein was heb ik eens een hersenschudding gehad maar hier was ik met een paar daagjes rustig aan alweer bijna helemaal vanaf. Deze keer duurt het toch ietsje langer. (die keer was ik ook gewoon gevallen, nu ben ik echt een tijdje bewusteloos geweest en heb ik dan ook een hersenkneuzing (hersenschudding, hersenkneuzing, tja het zegt me allemaal niet zo heel veel Bloos Nagelbijten / Gniffelen ))

Dus, ervaring graag Haha!

Barmat

Re: Hersenschudding/Hersenkneuzing; hoe lang rustig aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 15:45

Had je geen cap op?

In dat geval mag je blij zijn dat het "maar" een hersenkneuzing is geweest.... Doe het vooral heel rustig aan, luister naar je lichaam en neem je rust zodra je dat kan. Veel slapen is goed, weinig inspannende dingen doen ook.

Reken toch maar op 6-8 weken voordat je weer "genezen" bent en ook daarna zul je wellicht nog langere tijd last houden.

Ik ben zelf 3-4 maanden gelezen van mijn paard gevallen, op mn kop, geen cap op, lekker dom dus.
Achteraf bleek ik zo hard gevallen te zijn dat ik een week daarna een hersenbloeding gehad heb, zonder het te weten. Of nou ja, ik wist het wel, in het ziekenhuis in NL is er alleen geen reet aan gedaan Boos! Pas hier in DLD kwam men er door een MRI scan achter.

Nu heb ik nog steeds last van hoofdpijn, duizeligheid en al die zaken, omdat ik geen rust genomen heb, wat erg dom is maar ja, wist ik veel....

Doe het dus rustig aan en als je het niet vertrouwd, moet je weer terug naar je arts.

Veel succes en beterschap nog.

none

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 15:49

Ik had wel een cap op hooor, gelukkig maar, als je ziet hoe die cap er nu aantoe is, zo had ik mijn schedel niet graag willen zien Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben vandaag nog naar de neuroloog geweest. In juli krijg ik weer een MRI en EEG dus ik blijf nog wel onder controle.

Dus waarschijnlijk als ik niet goed uitrust kan ik er nog lang last van houden? Als je het zo bekijkt kan je misschien beter een weekje te lang uitrusten dan een paar dagen te kort. Maar nu na 2 weken echt totaal niets doen gaat dat langzaam ook wel vervelen. Ik denk dat ik nu wel in staat ben alles rustig weer op te pakken.

Maarja, bedankt voor je 'advies en ervaring'.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 15:53

Zoals ik al zei - luister vooral goed naar je lichaam Lachen Wat je aankunt, kun je, maar als je hoofdpijn krijgt, ben je eigenlijk te laat en te ver gegaan.

Goed dat ze bij jou wél een MRI gemaakt hebben gelijk.... hadden ze bij mij moeten/kunnen doen, had de schade van de hersenbloeding misschien minder geweest Boos!
Nou ja, dat is achteraf en gefrustreerd gel-ul van mij Knipoog

Fijn dat je wel een cap droeg, wou dat ik zo verstandig was geweest Verdrietig

Zware dingen tillen, op je kop hangen en headbangen zou ik even niet doen Haha!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 15:56

Ik heb 1,5 jaar geleden een trap van een paard tegen mijn hoofd gehad.
Resultaat: zware hersenschudding (en nog veel meer, maar daar gaat het nu niet over Haha!).
Het heeft bij mij 4 weken geduurd voor ik halve dagen kon gaan werken en weer 4 weken voor ik hele dagen kon werken.
Maar het duurde zeker een maand of 6 toen ik echt helemaal nergens meer last van had.

none

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 16:02

Barmat, heb nu zo af en toe ook wel hoofdpijn, vooral als ik een paar uur op ben. Maar alsik dan even ga liggen is het ook snel over hoor.
Oef Amanda, dat is ook nog wel een hele tijd.

Echt vreemd, ik heb namelijk het idee dat ik alweer bijna helemaal de oude ben. Maar de neuroloog en andere mensen raden toch nog even af om alles weer op te gaan pakken. Maar misschien dat ik mezelf nog wel tegen kom als ik dus weer wat meer ga doen, we zullen zien!
Maar als ik dit dus zo hoor moet ik er niet vanuit gaan dat ik alweer de oude ben en zo alles weer kan doen. Is misschien maar goed ook dat ik dat evne hoor, gaan mijn illusies ook weer over Knipoog

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 17:08

ik ben 7 weken geleden ook door mijn pony in mijn gezicht getrapt, en daarbij een zware hersenschudding opgelopen.
Nu ben ik nog steeds constant moe, en met inspanning krijg ik direct hoofdpijn.
Ik dacht na 3 weken ook weer de oude te zijn Knipoog tot ik me ging inspannen.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 17:10

Doe mij een groot plezier en doe echt voor een tijdje rustig aan. Want van een hersenschudding kan als je niet voorzichtig bent een hersenbeschadiging worden, weten veel mensen niet. ik heb een hersenbeschadiging en geloof me dat wil je niet!

Succes