om het minste geringste moeten kokhalzen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Calice

om het minste geringste moeten kokhalzen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 09:58

hoi,

ik ben de laatste paar weken elke ochtend (en soms ook overdag) kotsmisselijk.
en sta dan ook om het minste geringste te kokhalzen (en soms/vaak ook echt bijna over te geven)
als ik de vuile vaat zie staan kan ik al kokhalzen, als ik de vuilniszak een beetje ruik, een rochel zie liggen op straat enz. enz. Scheve mond
het is echt super vervelend want het enige wat ik kan doen is het "weg" drinken.. als ik bijv. een paar slokjes water neem dan zakt het weer wat. maar ik heb niet altijd en overal drinken bij me.

zou het misschien een combinatie kunnen zijn van de ziekte van pfeiffer, de verkoudheid die al een week of 15 duurt, en een breuk in mijn middenrif??

ik word er ondertussen echt gallisch van want mensen kijken je echt raar en vies aan als je bijv. in een winkel moet kokhalzen Nagelbijten / Gniffelen

verder neem ik als ik er veel last van heb domperidon in maar dat helt nou ook niet bepaald altijd Rolleyes

wat zou het kunnen zijn en wat kan ik er eventueel tegen doen??

groetjes ilse

Ps; ik ben niet zwanger Knipoog

Jmc

Re: om het minste geringste moeten kokhalzen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 10:59

Ik weet precies hoe je je voelt, alleen ik ben wél zwanger dus weet de reden. Domperidon helpt inderdaad niet altijd. Ik zorg altijd dat ik s'morgens iets gegeten heb. Dan kan ik er zoiezo nog wel even tegenaan. Verder altijd zorgen dat je iets van eten bij hebt, zodat je op het moment dat je je zo gaat voelen even iets kan eten. (droge koekjes, fruitje, dropje of kauwgompje). Kreeg dit als enige tip tegen missenlijkheid en braken van mijn dokter en VK.

Dat je je zo voelt heeft wél te maken met je lichamelijke en hormonale veranderingen.

Succes, en mocht het niet overgaan zou ik toch even je dokter raadplegen.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 11:02

calice schreef:
hoi,

ik ben de laatste paar weken elke ochtend (en soms ook overdag) kotsmisselijk.
en sta dan ook om het minste geringste te kokhalzen (en soms/vaak ook echt bijna over te geven)
als ik de vuile vaat zie staan kan ik al kokhalzen, als ik de vuilniszak een beetje ruik, een rochel zie liggen op straat enz. enz. Scheve mond
het is echt super vervelend want het enige wat ik kan doen is het "weg" drinken.. als ik bijv. een paar slokjes water neem dan zakt het weer wat. maar ik heb niet altijd en overal drinken bij me.

zou het misschien een combinatie kunnen zijn van de ziekte van pfeiffer, de verkoudheid die al een week of 15 duurt, en een breuk in mijn middenrif??

ik word er ondertussen echt gallisch van want mensen kijken je echt raar en vies aan als je bijv. in een winkel moet kokhalzen Nagelbijten / Gniffelen

verder neem ik als ik er veel last van heb domperidon in maar dat helt nou ook niet bepaald altijd Rolleyes

wat zou het kunnen zijn en wat kan ik er eventueel tegen doen??

groetjes ilse

Ps; ik ben niet zwanger Knipoog

Komt bekend voor.. bij mij komt dit "fenomeen" af en toe terug.. toevallig heb ik er 2 weken geleden weer last van gehad.. 's ochtends op de fiets als ik wat rook of wat dan ook.. kon totaal niks hebben. Op dit moment heb ik er geen last van.. maar toe ik er last van had durfde ik ook niet meer goed te eten in de angst dat het er weer uit kwam.

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 11:05

Hoi,

Ik heb daar ook last van. De laatste paar dagen ging het alleen wel weer goed, vanmorgen weer minder Scheve mond Gebruik ook domperidon maar dat helpt inderdaad niet altijd.

Ik krijg een oproep thuis voor een gastroscopie (maagonderzoek), had hoop dat dat niet meer nodig zou zijn maar vanmorgen was het dus weer mis.

Wat bij mij helpt is direct als ik wakker ben een domperidon nemen, dan half uurtje blijven liggen en vervolgens heel rustig opstaan. Vrij vlot ook wat proberen te eten.

@Jmc: kan de misselijkheid een gevolg zijn van het stoppen met de pil? want dat veroorzaakt neem ik aan ook een hormonale verandering

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 11:38

Meryl schreef:
@Jmc: kan de misselijkheid een gevolg zijn van het stoppen met de pil? want dat veroorzaakt neem ik aan ook een hormonale verandering

Ja, stoppen met de pil kan ook misselijkheid veroorzaken, zeker weten! Meeste vinden dat de pil vaak wat 'kwaaltjes' met zich meebrengt, maar van de pil 'afkomen' is ook weer een apart iets. Niet bij iedereen natuurlijk.

Jullie zijn dan wel niet zwanger, maar op zwangerschapsites worden hele handige tips tegen de misselijkheid gegeven. Mijn dokter en VK raadde mij aan eerst wat te eten en mocht dat niet helpen domperidon als laatste hulpmiddeltje te gebruiken. Liever niet meteen want na verloop van tijd raakt je lichaam eraan gewend). Knipoog

Hopelijk is het snel gedaan met die ****misselijkheid!

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 16:43

Ik nog iemand die er last van heeft!
Het duurt al een aantal maanden bij mij, en echt ELKE morgen!!!
Als ik langer wakker ben dan zakt het...
En tsja... Niet echt fijn op een afdeling met mensen met dementie, dus een héle hoop luchtjes!!!
Bij mij verdwijnt het meestal na kop thee...

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 16:46

bij mij word het inderdaad ook minder op de loop van de dag Ja

laatst zat ik met mijn moeder in de auto rijden we langs een vuilniswagen en ik kon hem nieteens ruiken! ik zag alleen dat vieze ding en zat te kokhalzen Nagelbijten / Gniffelen mijn moeder meost echt lachen, het ziet er ook wel grappig uit maar ik kan me echt beroerd voelen op zulke momenten Scheve mond

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:12

maar is er geen enkele dokter die hier een verklaring voor kan geven bij jullie?

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:13

ik herken het ook maar ik ben idd ook zwanger
dus vrees dat ik je weinig kan helpen

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:47

@ Héy Maartje, leuk! Gefeliciteerd Haha!:D

@ Meryl, er is wel een verklaring voor volgens mijn dokter. Ook voor vrouwen die niet zwanger zijn. Het heeft namelijk te maken met je lichamelijke en hormonale veranderingen. Kan een hele lange tijd duren.