Soms is het te mooi om waar te zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Uthrick

Soms is het te mooi om waar te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 11:04

Je kent het vast wel, je wil iets heeeel graag, het ziet er naar uit dat het je gaat lukken
maar dan, juist dan als je alles obstakels op de weg er heen overwonnen hebt, dat je weet dat het eigenlijk niet meer fout kan gaan...

Dat je al lichte voorpret hebt omdat je verwacht dat het gewoon gaat lukken, je wil het nog meer ... zet er een mooie aanbieding/kans voor aan de kant omdat je voor dat andere volledig wil gaan... want je hoort berichten dat je het goed doet, dat ze graag met je verder willen dus je kunt bijna het gene pakken/aanraken wat je zoooo graag wil

En dan...ja dan... kom je er achter dat hoe je je ook uitrekt, in verschillende hoeken wurmt ...... je gewoon dat laatste stukje niet te pakken krijgt wat je wel echt nodig hebt.
Dat laatste stukje is mij kennelijk niet gegunt... en dat besef doet pijn, het lijkt of het denkbeeldige elastiek om je enkels wordt aangetrokken en je word steeds verder weggetrokken van het laatste stukje dat je nog nodig had. Verdrietig

Ik heb het over de politie opleiding. Sommige weten wel dat ik midden in de selectie procedure zit/zat. Ik heb alle selecties gehad en gehaald, ben al op korps en aanstellingsgesprek geweest en ik zou 13 augustus met de opleiding beginnen.
Ik moest alleen nog even de medische keuring onderdgaan maar, zo zeiden ze ... je conditie is ver boven het gemiddelde, dat heb je op de sportselectie laten zien en je ogen zijn gelasert dus het moet heel raar lopen als jij nu nog word afgekeurd.

En helaas... afgelopen donderdag liep het raar voor mij want... ik ben ( voorlopig) afgekeurd! No Cheer
2 jaar terug heb ik met skiën mijn miniscus gescheurd, dat is behandeld en heb er geen last meer van. afgelopen september heb ik met hardlopen mijn knie verdaait ( hak van de voet kwam in een kuil, rest van de voet niet) en daarbij mijn kruisband ingescheurd. Dit is dmv een aangemete brache, krukken en fysiotherapie behandeld. Voor mijn gevoel zijn beide blessures goed genezen, heb alleen een beetje vocht in mijn knie als ik lang sta of veel loop en ja mijn knie knakt.
Natuurlijk had ik zelf ook wel door dat mijn knieschijf aan mijn linkerbeen wat losser zat in vergelijking met mijn rechterknieschijf en soms voelde ik mijn knieschijf even "floepen"maar ik heb er over het algemeen geen pijn/last van.

Dit alles heb ik aan het begin van de selectie eerlijk verteld ( ik heb een hekel aan dingen achterhouden en het staat in mijn medische dosier dus ze zouden er anders toch wel achter komen) Bij de sportselectie heeft er zelfs nog een sport fysiotherapeut van de politie naar mijn knie gekeken/beoordeeld of ik de sportselectie wel aan zou kunnen maar hij zag geen belemmering voor mij.

Goed ik had dus de medische keuring, eerst deden ze testjes voor longinhoud, zicht, gehoor, bloeddruk en hartfilmpje op de fiets, dat was allemaal goed. De arts zei dat hij mijn knie nog even wilde zien, keek er naar, kneep er wat in... schoof mijn knieschijf heen en weer ( ja dat kan dus bij mij) mompelde iets in de trant van ziet er niet goed uit, even collega halen.
Na 2 minuten kwam hij terug met collega politie arts en samen stonden ze aan mijn knie te frunniken.
Toen ze "uitgevoeld"waren kwamen ze met de conclussie dat mijn knieschijf veel en veel te mobiel/beweegbaar was en dat dat hoogstwaarschijnlijk kwam door dat mijn miniscus een de binnenkant kapot/weg was en de rek uit de kruisband was. Hierdoor had mijn knieschijf te veel speling wat voor irritatie in het gewricht en vochtophoping in het gewricht zorgt. De enige manier om te kunnen zien wat ik had was met behulp van een MRI Scan en ik kon/moest meteen door naar MRI centrum voor scan. Daar bleek dat zo ver ze het kunnen zien, ik losse stukjes kraakbeen om het gewrichtskapsel heb zitten en dat de kruisbanden zo los zitten dat als ik een keer door mijn knie ga ze afscheuren. Mijn eigen orthopeed waarbij ik notabene 5 weken geleden nog op controle ben geweest zei nog dat mijn knie er goed uitzag en hij geen kijk operatie noodzakelijk achtte.

Nu hoor ik van de politie arts dat de operatie dus wel verplicht/noodzakelijk is Nagelbijten / Gniffelen Gelukkig kan ik dmv wachtlijst bemiddeling van verzekering en druk van de politie al binnen 3 weken geopereert worden.
Het wordt in 1e instantie een kijkoperatie en als ze dan iets kunnen doen, doen ze dat meteen. Feit is wel dat ik daarna minimaal 3 weken gips krijg om knie/banden rust te gunnen en als het geen gips wordt dat ik iedergeval een paar weken moet revalideren en dat ze daarna gaan kijken of en hoe ik verder kan bij de politie. Er is namelijk ook nog kans, vertelde ze doodleuk, dat mijn knie te erg beschadigt is voor politie werk en dat ik definitief word afgekeurd.
Ben net gebeld dat ik sowieso van de lijst van 13 augustus ben, dus dat ik als alles goed gaat pas in november, januari of april pas kan/mag beginnen.

Zooo, heel verhaal maar ik moest het even van mij afschrijven, ik baaaaaaal enorm. Verdrietig Ik heb nl een halfjaar Aruba laten aan mijn neus voorbij laten gaan omdat ik bij de politie zou kunnen beginnen per 13 augustus en ik zou van 26 juni t/m 20 december in Aruba zijn. Als ik pech heb, heb ik nu niks... geen Aruba en geen politie Huilen

Cassidy

Re: Soms is het te mooi om waar te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:10

Op dit moment lijkt het idd alsof er een wereld in elkaar stort, maar ga er maar van uit dat bepaalde dingen gewoon moeten gebeuren, en dat er, als je afgekeurd wordt, er wat veel beters op je ligt te wachten. Veel beter dan een half jaar Aruba of die Politie. Dat zie je nu misschien nog niet, maar het komt. Bijt je niet vast in die politie, er zijn andere beroepen die net zo leuk zijn (of leuker) en misschien nog beter verdienen ook.

Sterkte met de operatie, en laat de dingen nu gewoon op je afkomen. Je hebt gedaan wat je doen kon.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 11:13

Aargh, wat balen! Op zich wel begrijpelijk dat ze je 'afkeuren', maar dat hadden ze toch ook wel wat eerder aan mogen geven. Als er al een fysio naar gekeken heeft had die toch ook moeten zien dat het foute boel was, zou je denken. Ik heb min of meer hetzelfde als jij (voorste kruisband doorgescheurd en die is nu helemaal, fikse scheur in miniscus) en er valt echt prima mee te leven maar ik merk wel dat het echt het 'zwakke punt' in mijn lijf is. Dat zul jij ook wel hebben, dus ik vind het ook niet zo gek dat ze willen dat daar wat aan gebeurt... maar de manier waarop het gebeurt is wel zwaar banketstaaf hoor.

Ik ga heel hard voor je duimen dat je in november of januari kan beginnen! En inderdaad, wat Cassidy zegt: anders komt er waarschijnlijk wel iets anders op je pad dat veel mooier en leuker is. Al blijft het doodzonde van dat halfjaar Aruba.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:29

tjesus, wat rot voor je zeg!
maar geef niet op hoor, misschien gaat het allemaal nog wel door alleen duurt het nu ietsje langer!

zet m op

Florentine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 16:56

Jeetje wat jammer zeg Ach gut
Maar doorzetten, en het komt goed, alleen het duurt ietsje langer!
Succes OK dan!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 17:12

jeetje meid dat is echt vreselijk, ik zit zelf ook in de selectie voor de politie, heb alleen vorig jaar een zware enkelbreuk gehad compleet met schroeven erin, die zijn er gister uitgehaald. Ik hoop dat ze me door de medische keuring laten gaan (mits ik de andere keuringen nog allemaal haal, want zover ben ik nog niet)
Maar niet opgeven hoor!!!