Mensen met warmte allergie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sociolan

Mensen met warmte allergie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 08:33

Hey,

Ik vroeg me zo af als er ook meer mensen zijn met warmte allergie. Ik heb dat namelijk, als ik bijvoorbeeld ineens een sprintje moet maken of ga fietsen dan krijg ik overal jeuk, bultjes wat lijkt op blaasjes, en rode vlekken.
Eerst zij de dokter dat ik netelroos in me bloed had Nors opkijken ik dacht, wat the hel is dat nou weer voor onzin dat is zo uitslag op je huid? Maar goed ik was niet overtuigd, dus ik naar de andere dokter die daar ook zit. Bloedonderzoek, kwam niks uit alles was goed bla bla bla.
Dus toen zij die van je hebt warmte allergie. Er is niks wat er tegen helpt, ja pilletjes tegen de jeuk die ik in kan nemen als ik bijvoorbeeld wat zwaars ga doen. Maar ik vind ze nutteloos want de jeuk gaat wel wat weg maar niet helemaal.
De dokter zei ook dat het weg kan gaan in een week, maand maar soms ook wel jaren.. En ik heb het al bijna anderhalf jaar.

Zijn hier mensen die hier nog meer last van hebben? En wat helpt er bij julie?

Groetjes,
Doei!
[naam]

ikenindi

Re: Mensen met warmte allergie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 08:37

jep ik ook. ook onder de douche heb ik het. bultjes die erg jeuken met rode vlekker en om heen.
warmte vermijden helpt, en als je dan toch warm hebt en gezweet hebt gelijk douchen zodat het zweet weg is...

SilverMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 08:37

Hooii, ik heb het zelf ook bij de drogist of een andere zo'n soort zaak kan je een klein doosje/flesje(een gele) kopen met allemaal kleine ronde balletjes erin, het is tegen zonne-allergie.
je moet het gewoon heel de week slikken,een paar x per dag en je ziet het vanzelf al verminderen, bij mij helpt het in iedergeval erg goed!
Groetjes lotte,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 08:38

Nu eigelijk nergens last van, maar vorig jaar wel. Kreeg toen allemaal van die rode bultje op mijn armen.
Gelukkig nu nergens meer last van Haha!

Sociolan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 08:40

Ik heb geen zonne allergie dus ik denk niet dat het gaat helpen SilverMe. Met douchen heb ik het ook, alleen werkt het niet bij mij als ik er onderstap, als ik het al heb. Alleen een steenkoude douche helpt wat, maar daar ben ik zelf niet zo weg van.

SilverMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 08:44

Ik heb zelf ook geen zonne-allergie, ook last van warmte maar dat middel van zonne-allergie helpt bij mij wel als ik last heb van warmte-allergie.

Sociolan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 08:50

Hhmz, weet je ook de naam van dat spul, kan het altijd proberen Knipoog

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 08:51

SilverMe schreef:
Hooii, ik heb het zelf ook bij de drogist of een andere zo'n soort zaak kan je een klein doosje/flesje(een gele) kopen met allemaal kleine ronde balletjes erin, het is tegen zonne-allergie.
je moet het gewoon heel de week slikken,een paar x per dag en je ziet het vanzelf al verminderen, bij mij helpt het in iedergeval erg goed!
Groetjes lotte,

die heb ik ook! (ik heb op het moment weer vrij heftige zonne-allergie)
ik slik het alleen continue als de zon schijnt, dus niet maar 1 week.. het vermindert maar gaat niet weg, toch ben ik er erg tevreden over!

*edit* het heet trouwens Urtizon en kost ongeveer 7 euro per flesje dacht ik.. je kunt er niet bijster lang mee doen, maar in jouw geval zal dat ook niet nodig zijn Lachen

SilverMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 18:42

Flutterby schreef:
*edit* het heet trouwens Urtizon en kost ongeveer 7 euro per flesje dacht ik.. je kunt er niet bijster lang mee doen, maar in jouw geval zal dat ook niet nodig zijn Lachen

zo heet het idd Knipoog

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 19:29

Ik heb het ook Ja
Altijd al gehad, maar als je gewoon héél veel langer in de zon blijft zitten gaat het vanzelf over Knipoog Haha!

Sociolan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 21:17

Nou kijken als dat helpt meer in de zon zitten Knipoog

Alleen probleem is, dat ik niet lang in de zon kan zitten. Als ik dan bijv. een uurtje lig en ik ga opstaan en lopen klap ik zo neer op de grond. Hoe dat komt geen idee of wat het is. ben ooit 1 keer nok out gegaan met warm weer en sins dien heb ik er last van. Maar nooit geschoten is altijd mis.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 07:27

Ik heb er ook last van.
Vooral bij inspanningen en ook onder een hete douche.
Ik heb er pillen voor vanuit het ziekenhuis en die werken wel redelijk. Lachen

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 11:30

Ik heb exact hetzelfde. Het zit onder m'n borst(en), bovenbenen en kuiten...

Verschrikkelijk... Het jeuk als een gek, en ik heb waarschijnlijk dezelfde tabletten als jou gehad (kleine blauwe anti allergie pillen) waar het maar deels van weggaat.
Ben vorige week naar de dermatoloog geweest en moet donderdag terug komen, maar volgens mij kan hij er ook weinig mee... :(

Heb er laatst ook een topic over geopend omdat ik eerst bang was dat het psoriasis was, maar het lijkt nu toch echt het meest op warmte uitslag.

Hoe gaat het nu met jou? Bij mij lijkt het nu aardig weg te trekken, maar ik ben bang voor komende dagen dat het weer warm gaat worden... :\

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:31

Dit topic is twee jaar oud, aangezien het niet de bedoeling is om zo'n oud topic omhoog te schoppen plaats ik hier een slotje :)