Mensen met lenzen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

steeffie

Mensen met lenzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 19:23

Ik heb nou bijna 2 jaar een bril, maar aangezien een bril met rechte pootjes en een paard die het heel leuk vind om je bril vast te pakken niet echt een goede combinatie zijn (lees: bril is redelijk uit zijn voegen, al eens recht gezet bij de opticien geweest maar na een week was hij weer scheef en viel hij weer constant af Frusty ), wil ik nou wel eens lenzen proberen.

Ik ga morgen waarschijnlijk even langs de opticien (maar even kijken of mijn ogen uberhaupt geschikt zijn voor lenzen Clown), heb ook op internet al wat informatie gezocht, maar ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn Lachen Wat is aan te raden, ik dacht zelf aan zachte lenzen, maar dan hebben ze daglenzen, weeklenzen, maandlenzen, 1/2 jaar lenzen, jaarlenzen en dag en nacht lenzen Gestoord

Dus, wat kunnen jullie me aanraden? Wat is het fijnste in gebruik? Wat zit het meest comfortabel? Wat is het meest betaalbaar? En wat is praktisch gezien het verschil tussen daglenzen, weeklenzen, enz.? (ik snap dat je de ene een dag inhoud en de ander een week, maar zit er verder nog verschil tussen?)

smurffie

Re: Mensen met lenzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 19:27

de dikte van een lens bepaalt (volgens mij) hoelang je ze in kan houden ..

ik zelf heb zachte maand lensen .. zijn erg confortabel en ik heb er eigelijk nooit last van ..
nou moet ik zeggen dat ik er een behoorlijk prijskaartje aan heb hangen Clown 140 euro in een half jaar..
maar goed het gaat wel over je ogen Knipoog

tinkertjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 19:29

Ik zelf heb zelf zachte maandlenzen. Maar als ik jou was zou ik langs de opticien gaan want die kan alles haar fijn uitleggen en die kan kijken wat voorn lens bij je ookg past etc.
succes ermee!

peterke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 19:32

ik heb zelf 1 lens gehad.(1 slecht en 1 goed oog Clown )
ik had een zachte maandlens. en dat beviel me prima Tong uitsteken
maar na een jaar ofzo ging ik naar de eerste en toen moest ik heel vroeg opstaan, en toen kreeg ik hem niet meer in Schijnheilig
toen hoefde het niet meer van de opticien.
maar of je dag-, maand-, enz. lenzen neemt moet je maar gewoon aan je opticien vragen denk ik Clown

marleen86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 19:32

Hoi,
Ik heb harde lenze, deze zijn beter voor je ogen aangezien je sneller irritatie krijgt en erg geen ontstekingen ontstaan gezien je dat meteen merkt. Prijstechnisch is het vaak ook een betere keuze. Ik draag nu al 8 jaar contact lenzen en heb inmiddels 2x nieuwe aan moeten schaffen. Mij bevalt het erg goed!
Succes met je keuze

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 19:37

Ja, ik ga ook naar de opticien, maar ben graag een beetje voorbereid Knipoog

Mijn vader had vroeger harde lenzen (heeft nu zijn ogen gelaserd) en liet ze regelmatig vallen...Moesten we weer met zijn allen zoeken haha Haha!

Ik ben dus bang dat ik die dan al helemaal kwijt ga raken Nagelbijten / Gniffelen

Maar bijvoorbeeld week of maand lenzen, maakt dat dan nog uit voor je ogen of is dat gewoon puur wat je zelf het prettigst vind?

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 19:39

Ik heb nachtlenzen! Ik wil ze echt nooit meer kwijt... Ik doe ze snachts in, dan corrigeren ze mijn ogen, en sochtends haal ik ze eruit, en dan zie ik de hele dag alles haarscherp! Ik geloof dat de prijs vergeleken met gewone lenzen niet veel duurder was..
Voor verdere info, ook over het principe van de lenzen, kun je me pb'en!

marleen86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 19:39

Ja, kan me voorstellen! Dat is altijd een behoorlijk gepriegel wanneer ik ze kwijt ben Knipoog over zachte kan ik je niet zeggen. Succes

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 19:40

ik heb al 8 jaar zachte maand lenzen en die bevallen mij prima

maar vaak geeft je opicien al aan wat je het beste kan nemen

edit het in en uit doen was even gewenning maar nu heb ik daar alles behalve moeite mee Haha!

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 19:48

Nachtlenzen vind ik echt een raar idee, s'nachts lenzen in en dan overdag beter zien Clown Die zijn toch wel beter voor als je droge ogen enzo hebt?

Dank je marleen86!

Haha ja in en uit doen lijkt me idd best wennen...

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 19:49

Ik heb al iets van 5/6 jaar lenzen Haha!
En bevalt me wel
Nachtlenzen doe ik niet aan.

Heb zachte lenzen.
Van het huis in Harlingen.
En die zijn 95 euro per half jaar.
En als er dan 1 kappot gaat in vrij snelle tijd krijg je gratis nieuwe.
En ik vind die mensen daar wel aardig.

Je kan ze ook gewoon bij de kruidvat kopen :p
Maar die kwaliteit is minder, maar zijn ze wel veel goedkoper.
Dus als ik een beetje krap bij kas zit doe ik dat ook wel eens

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 19:53

mij is aangeraden zachte lenzen te nemen omdat ik veel met paarden bezig was. Bij harde lenzen kan er een korrel onder komen die erg gaat irriteren bij zachte lenzen kunnen je deze dmv wrijven weer wegvegen. Mijn vriendin heb harde en als je ziet wat die afziet houd ik het lekker bij de zachte

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 19:54

Ik heb nu een maand of 5 zachte maandlenzen, en dat bevalt prima! Ik ben er ook nog nooit 1 verloren.
Mijn opticien (Pearle) heeft zachte lenzen aanbevolen ivm het paardrijden. Je krijgt er minder snel vuiltjes achter dus het gaat ook minder snel irriteren. Een klasgenootje van mij heeft harde lenzen en die kan er echt niet mee paardrijden. Die rijdt altijd met bril.
Ik zou me gewoon even goed laten voorlichten door een opticien als ik jou was. Bij de kruidvat zou ik ze dus echt nooit halen

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 19:56

ik haal wel eens lenzen als er 1 gescheurt is bij de kruidvat en eigenlijk niets op aan te merken maar dan moet je natuurlijk niet net als ik de verkeerde sterkte meenemen :p

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 19:59

Maartje_M schreef:
Ik heb nu een maand of 5 zachte maandlenzen, en dat bevalt prima! Ik ben er ook nog nooit 1 verloren.
Mijn opticien (Pearle) heeft zachte lenzen aanbevolen ivm het paardrijden. Je krijgt er minder snel vuiltjes achter dus het gaat ook minder snel irriteren. Een klasgenootje van mij heeft harde lenzen en die kan er echt niet mee paardrijden. Die rijdt altijd met bril.
Ik zou me gewoon even goed laten voorlichten door een opticien als ik jou was. Bij de kruidvat zou ik ze dus echt nooit halen

Zou je daar een reden voor willen geven Knipoog.

Ik haal ze af en toe zelf ook wel .
En heb er zoals hier boven ook geen problemen mee.
Dus vandaar mijn vraag, ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die er wel problemen mee hebben gahad maja dat hbe ik met die van de opticien ook wel eens Tong uitsteken

Heb je er slechte ervaringen mee...??

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 20:03

Geen slechte ervaring mee, maar om de een of andere reden vertrouw ik kruidvat nooit heel erg met dat soort producten. Heb namelijk heel wat slechte verhalen over de leesbrillen dar gehoord. En bovendien, als je toch al bij een opticien zit, lijkt me dat toch net zo makkelijk.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 20:03

Ja, heb ze wel eens zien liggen bij de kruidvat idd.. Maar voor de eerste keer wil ik iig wel even goed geadviseerd worden Knipoog

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 20:04

Ik heb nu 5 jaar zachte maandlenzen.
Het bevalt me echt super goed.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 20:04

Elk oog is anders. Ik heb bv geen "standaard" maat lens. Daarom zou ik niet zomaar lenzen kopen bij het kruidvat oid. Ik heb zachte daglenzen. Omdat ik ze maar af en toe in doe. Als je veel met paarden doet is het belangrijk dat ze goed zuurstof doorlaten! Anders is het slecht voor je ogen.

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 20:06

Ja dat hbe ik ook laten doen hoor, goed op laten meten en alles.
En lenzen in zetten is nog geen makkleijk iets hoor, als het voor het eerst moet.
Bij mij tenminste niet haha ging bagger Tong uitsteken.

@ Maartje, dan kan ik het me wel voorstellen Lachen
Ik persoolijk hbe er niet echt veel nagatiefs op aan te merken.

En je zegt wel als je bij een opticien bent is dat net zo makkelijk.
Maja dan zit er in de prijs wel erg veel verschil
Bij de kruidvat 14 euro ong heb je 2 lenzen., voor 3 maanden.
Voor een half jaar bij de opticien 95 euro ( ik dan).
Dus ja soms is het wel even makkelijk.
Maar ook ik hbe ze het liefst van de echte opticien

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 20:06

Ik heb harde lenzen, deze zijn goedkoper (als je er lang mee doet, mijn ogen gingen vaak achteruit) en beter voor je ogen dan zachte lenzen. Toch heb ik er heel veel last van. Als er een stofje of iets dergelijks in komt doet het erg pijn. Vooral bij de paarden waar veel stof is, heb ik bijna nooit mijn lenzen in. Helemaal niet als ik buiten ga rijden, met al dat zand. Harde lenzen lijken mij in jouw geval minder geschikt..
Verder denk ik dat de opticien jou het beste kan informeren over wat de verschillen zijn.

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 20:15

Ik heb ee ntijdje terug met iemand ook over nachtlenzen gepb't, en uitgelegd wat ze doen. Tklinkt heel eng, mar als je ze eenmaal hebt, wil je niet anders!

Ik ga even die pb's opzoeken voor de info, dan hoef ik nie talles op nieuw te typen! Lachen

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 20:15

steeffie schreef:
Nachtlenzen vind ik echt een raar idee, s'nachts lenzen in en dan overdag beter zien Clown Die zijn toch wel beter voor als je droge ogen enzo hebt?

Dank je marleen86!

Haha ja in en uit doen lijkt me idd best wennen...

Dat t voor droge ogen is heb ik nog nooit gehoord hoor!
Je moet wel eerst tests doen om te kijken of je ogen ervoor geschikt zijn, maar dat is meestal wel hoor!

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 20:17

Mij lijken die nachtlenzen ook wel oké, heb gehoord dat die je hoornvlies (?) in de juiste positie drukken 's nachts en je overdag dan gewoon ziet. Maar wat nou als je hele nacht uitgaat.. ga je dan steeds slechter zien. Lijkt me erg lastig.. Clown

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 20:18

De opticien heeft mij afgeraden om vloeistof of lenzen bij de kruidvat te halen, wegens infecties enz. Scheve mond

Ik zelf heb zachte maandlenzen, ze bevallen me prima, ik betaal 140 euro voor 6 maanden. Lachen
Eerst had ik lenzen die niet echt zuurstof doorlieten/vast hielden, dus waren mijn ogen constant uitgedroogd, nu heb ik andere lenzen en die zitten heerlijk. Lachen
Met uitgaan heb ik zelfs geen last.

Ook met paardrijden geen last gehad, stofjes erin gehad, maar die wrijf je er idd zo weer vanaf ideaal dus.Lachen