Tienermoeders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

djuraolisa

Tienermoeders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 08:40

Hallo,

ik en mijn vriend zijn van plan om een kindje te beginnen ik ben al gestopt met pil,

wie is onder de 18 en heeft ook al een kindje,

plaats hier je verhaal

groetjes

_Mevrouwtje_

Re: Tienermoeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 08:42

Ik keek even nieuwschierig op je profiel.. en je wordt pas 16! heb je hier echt goed over nagedacht?? Je heb echt nog een heel leven voor je..

Suc6

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 08:44

Zoals Yootha al zegt kan je je kindje straks wel onderhouden?
Hoef je niet naar school, hoef je niet te werken? Heb je echt heel goed erover nagedacht, een kind veranderd je leven natuurlijk wel, zeker op zo'n jonge leeftijd. Je kan veel moeilijker straks uit als je een kind heb. Is je relatie echt zo goed dat je verwacht bij elkaar te blijven, want niks is zo vervelend voor een kind als gescheiden ouders.

Maar als je keus al vast staat, veel succes straks met de kleine Lachen

djuraolisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 08:45

ja klopt, ik heb er met mijn vriend nou pak en beet wel meer dan halv jaar over lopen praten het komt financeel ook goed uit, dus ja

bedankt voor je reacktie

djuraolisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 08:46

ik stap nooit veder want daar heb ik niet belang bij en ik doe binnenkort een 2 jaarig opleiding,

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 08:46

Wel meer dan een half jaar?? Je hebt geen idee waar je het over hebt.

_Mevrouwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 08:47

maar ik neem aan dat je nog thuis woond?

djuraolisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 08:47

ja nou, we zaten zo. van onze ouders, dat vonden wij een groter probleem,maar aan de andere kant waarom ook niet als we gelukkig zijn, snap u;)

djuraolisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 08:48

ja we willen graag volgend jaar op ons zelf gaan wonen;) ( ja ben er vroeg mee maar zo wil ik het graag wil er niet laat mee zijn;) )

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 08:49

Weet je het echt zeker? Het is echt een hele grote opgave. Je moet er heel veel tijd in steken waardoor je weinig tijd overhoud voor andere dingen. Je bent pas bijna 16 en hebt dus nog een heel leven voor je, onthou dat wel! Succes Lachen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 08:50

Ik ben zelf moeder geworden toen ik 18 was en geloof me dat is al niet makkelijk, laat staan als je 16 bent.

Zorg eerst voor een opleiding (die ik nu ook niet heb en pas weer verder kan als Tijn naar school gaat) en een eigen huis. Een baby kost veel geld, heel veel geld.

_Mevrouwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 08:50

Oké als het nou een ongelukje is dat je zwanger raakt op zo'n jonge leefdtijd dan kan ik het wel begrijpen, (een ongelukje zit namelijk in een klein hoekje)

Maar ik denk echt dat jullie een veel te overhaaste beslissing hebben genomen,, Maar goed het je jou keus!

Ik zou er iedergevaal nooit aanbeginnen, zelfs nu niet op 18 jarige leefdtijd!

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 08:51

een paar vriendinnen van me hebben ook onder de 18 kinderen gekregen.. Ze hebben er van de ene kant veel spijt van.. Ze hebben hun jeugd weggegooid, kunnen niet zo weer gaan stappen.. Moeten altijd een oppas vinden.. Of ze deden het omdat ze dachten dat hun vriend bij hun bleef.. Maar zoals ze wel zeggen we hebben er iets moois voor terug gekregen..

Denk er echt goed over na meid, wil je nu al je jeugd weggooien.. Je opleiding, je toekomst??
Stel het gaat verkeerd tussen jou en je vriend, dan zit je met het kind opgezadeld.. Kind moet dan om de week bij jou en om de week bij je vriend(of iets in die richting)..
Diploma's zijn echt belangrijk op dit moment, zonder diploma's kom je nergens..

Denk echt goed na...

_Mevrouwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 08:52

djuraolisa schreef:
ik het graag wil er niet laat mee zijn;) )

Je bent zelf nog een kind?! Vork

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 08:52

Kindje doe wat je wi
een babie is liefff en natuurlijk kan jij kindje onderhouden, op financieel en emotioneel vlak. jij en je vriend blijven voor ALTIJD samen, en jullie ouders letten op als jullie naar school gaan, en op stap willen en weg willen. ook betalen hun alles voor jullie, en kinderbijslag is ook al zo hoog
succes meid!!!!! Hoop dat je zelfs tweeling krijgt, is nog leukee, kan je ze hetzelfde aandoen en aandacht mee trekken als je met hun loopt in hun kinderwagentje

bah bah een kind "neem "je niet even, omdat je leuk vind, omdat je al!! half jaar samen bent. Kind je bent ziek in je hoofd, sorry dat ik zo zeg
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 04-06-07 08:54, in het totaal 1 keer bewerkt

lisantjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 08:53

ik zou er eerst heel goed over nadenken want je krijgt natuurlijk ook minder tijd om je paarden te rijden. En je kan niet alle leuke dingen meer doen met je vrienden. Een vriendin van mij wou ook heel graag een kind en nou heeft ze een dochtertje maar voor de ene kant vind ze het nog geweldig maar aan de andere kant baalt ze dat ze niet vaak meer leuke dingen kan doen met vrienden ze kan minder vaak een paar daagjes weg. en voor haar paard had ze ook amper tijd dat ze die maar heeft gekocht. IK zou als ik jou was gewoon eerst gaan samenwonen en kijken hoe het dan gaat tussen jullie en of je het dan nog kan redden met geld en als alles positief is zou ik het dan pas doen. hoe oud is je vriend?

djuraolisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 08:54

ja idd bedankt voor jullie berichtjes meiden, ik denk er ook echt goed over na, maar waarom zou ik mijn jeugd vergooien, ik stap nooit zoveel doe ik nooit, oppas heb ik altijd mijn moeder kan wel op passen of zijn moeder, en anders iemand anders van familie das geen enkel problee, maar even vraagje over folium zuur iemand evaring mee? is het echt belangrijk om het te slikken van te voren?

djuraolisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 08:55

mijn nichtje en tante rijden mijn paarden ook:) dus die komen geen aandacht te kort haha

djuraolisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 08:55

maar ik zie het nog wel jullie horen nog wel over hoe en wat

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 08:55

Jeempie, nou, ik heb geen kindje gekregen onder de 18 en ik moet er eerlijk gezegd nog steeds niet aan denken Lachen. Hoe denkt jouw omgeving hierover? Het lijkt me nogal wat! Ik zou er nog maar eens een goed halfjaartje over denken en als het er dan van komt: heel veel geluk!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 08:56

djuraolisa schreef:
ja we willen graag volgend jaar op ons zelf gaan wonen;) ( ja ben er vroeg mee maar zo wil ik het graag wil er niet laat mee zijn;) )

Lijkt het je niet veel beter om de volgorde te veranderen? Eérst op jezelf gaan wonen, kijken of je dan nog altijd zo'n goede relatie houd met je vriend (geloof me, samenwonen is héél iets anders dan elk bij je ouders wonen en dan heb ik het niet over de tijd die je samen doorbrengt, want dat zul je nu ook wel doen, maar de problemen die je tegenkomt moet je dan samen op zien te lossen en nu zijn dat je ouders die dat doen!) en pas als je dat een paar jaar gedaan hebt en je weet zeker dat je financieel en emotioneel klaar bent voor kinderen, dan bewust die keuze maken.

Lynn_Nikita

ja, is belangrijk, voorkomt open ruggetje

jij bent gek in je hoofd meid, een kidn is gene puppy
je bet verantwoordleijk voor ene kidn dat je het helpt opgroeien in veilige liefdevolle omgeving, en leert een goede volwassene te worden

waarom wil je nu kindje, omdat het zo lief is???

_Mevrouwtje_

ben eigenlijk wel heel nieuwschierig wat je ouders ervan vinden en zijn ouders??

djuraolisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 08:56

bedankt yinari

djuraolisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 08:58

jeetje man waarom gek , er zijn zoveel die het toch hebben maar goed ik sluit dit toppic want dit loopt nergens naar, tis onze keus en daar moeten jullie maar akoord mee gaan,