Aftersun: bodylotion maar dan beter?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Aftersun: bodylotion maar dan beter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 15:49

Ik zat me af te vragen: op de flessen aftersun zie je altijd staan dat het super hydrateert enzo, dus toen dacht ik: is aftersun niet gewoon een betere versie van bodylotion en zou je dat dan ook beter dan bodylotion kunnen gebruiken?
Wat denken jullie?

Bonaire

Re: Aftersun: bodylotion maar dan beter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 16:49

Ik denk van niet. Licht natuurlijk wel aan het merk, maar aftersun staat erom bekent om OF d epijn van een verbrande huid te verzachten en goed te verzorgen OF de 'gebruinde' huid te verzorgen waardoor deze niet uitdroogd en lelijk wordt. Tenminste, dat is het voornamelijk in mijn ogen. Ik gebruik het alleen als ik echt verbrand ben en dan een *llegale die de pijn verdoofd..

Helpt dit een beetje? Anders even googlen?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 19:37

Je kunt wel een after sun na het zomerseizoen gebruiken als bodylotion (weggooien is zonde en volgend jaar is het hoogstwaarschijnlijk bedorven) maar niet andersom. Je been of arm zal er niet afvallen als je het wel doet maar de kerntaak van after sun is de huid herstellen aangezien je huid schade oploopt van zonnen en vooral van verbranden. AS herstelt de vochtbalans van je huid zeer intensief en kalmeert en "repareert" rode pijnlijke beschadigde delen. Bovendien is AS meestal niet geparfumeerd en bodylotion wel dus dat kan extra pijnlijk zijn en de kans op irritaties en problemen vergroten. De volgende dag kun je wel een wat vettere BL gebruiken, bij voorkeur niet geparfumeerd.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 20:01

Nee, andersom doe ik ook niet. Ik vroeg het me even af. Knipoog Hoe kan je eigenlijk zien dat hij bedorven is?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 20:14

Als je een product een tijdje niet hebt gebruikt (geldt voor alle smeersels) eerst goed schudden, daarna beetje op de bovenkant van je hand smeren. Is het product mooi compact en consistent en ruikt het goed dan is het meestal nog prima te gebruiken als het nog niet echt heel oud is. Is het waterig, korreling, dik, stinkt het of ruikt het juist helemaal niet meer dan gaat het naar de cosmetica-hemel. Je ziet het meestal heel goed of je iets moet weggooien of dat je het nog kunt gebruiken. Als je het niet vertrouwt gewoon weggooien en na 2 jaar na openen altijd weggooien. After sun altijd maar 1 seizoen gebruiken (eventueel opmaken op je benen als body lotion. Zonnebrandcreme ook altijd binnen 1 seizoen opmaken, dit is een zeer bedervelijk product en liever niet als BL gebruiken, er zitten stoffen in die niet zo goed voor je zijn, ook altijd goed afdouchen na een dagje zonnen. BL en soortgelijke producten altijd binnen 1/2 tot 1 jaar opmaken bij voorkeur maar dit hangt ook af van je eigen gevoeligheid en de kwaliteit van het product. Het staat er tegenwoordig ook altijd op hoe lang een product houdbaar is NA OPENEN!!!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 20:40

Ik heb ook even een vraagje Bloos, heeft aftersun niet een beetje dezelfde werking als coolingsgel voor paarden?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 20:59

Nee, coolinggel werkt (volgens mij) in op spieren, pezen en gewrichten en is vergelijkbaar met SRL gelei en soortgelijke preparaten. Als je het gerbuikt merkt je ook meestal dat je handen gaan tintelen of zo.

Paarden met witte aftekeningen en vooral witte neuzen kun je insmeren met Nivea faktor 30 of 50 tegen het verbranden en indien toch verbrand kun je er wel weer after sun op smeren. Vooral bij paarden is het beter voorkomen dan genezen dus smeren die nivea 30.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 21:02

daniella74 schreef:
Nee, coolinggel werkt (volgens mij) in op spieren, pezen en gewrichten en is vergelijkbaar met SRL gelei en soortgelijke preparaten. Als je het gerbuikt merkt je ook meestal dat je handen gaan tintelen of zo.

Paarden met witte aftekeningen en vooral witte neuzen kun je insmeren met Nivea faktor 30 of 50 tegen het verbranden en indien toch verbrand kun je er wel weer after sun op smeren. Vooral bij paarden is het beter voorkomen dan genezen dus smeren die nivea 30.

Oke bedankt, ik was gewoon benieuwd, omdat het allebei namelijk verkoelend werkt, heb verder geen paard ofzo wat last heeft van verbrande neuzen hoor Knipoog.