Pijn in de pols en aan mijn hand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sophie2

Pijn in de pols en aan mijn hand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 10:48

Hallo,

Nou de titel zegt het al. Ik heb heel erg last van mijn pols en hand. Het is echt zo'n stekende pijn bij bepaalde bewegingen. Als ik mijn vingers uit elkaar strek bijvoorbeeld. De pijn trekt van de vingers naar de pols, of andersom. Als ik erop druk, doet het helemaal geen pijn. Ik heb dit al is eerder gehad, maar nog nooit dat het zo erg doorzeurde. Normaal was het 2 dagen een beetje last en dan was het weer over. Nu was het gisteren echt heel erg, ik kon helemaal niks meer met mijn hand. Nu is het weer een heel stuk beter. Ik zat even te denken, maar het kan echt niet overbelast zijn, want ik heb gewoon niks met mijn hand gedaan. Ook kan het niet gekneusd ofzo zijn, want dan zou het ook wel pijn doen als ik erop zou drukken en daarbij ben ik niet gevallen ofzo. Ik heb nu een soort strakke polsband om, als ondersteuning. Dit helpt wel iets. Gisteren kon ik trouwens niet eens mijn mascara vasthouden! Nu even dit. Mijn opa heeft te horen gekregen dat hij Reuma heeft. Hij had precies dezelfde verschijnselen als ik. Ik heb wel vaker last van polsen, vingers, en soms doen m'n knieeen ook pijn. Ik kan bijvoorbeeld niet heel goed hurken en dat soort dingen. Weet iemand misschien wat dit kan zijn?

Sorry voor het lange verhaal!

Cantheon

Re: Pijn in de pols en aan mijn hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 16:27

Ik zou het even laten uitzoeken. In je vingers en pols zou rsi kunnen zijn, maar aangezien je ook snel last hebt van je knieën zou bloedonderzoek naar reuma misschien geen verkeerd idee zijn. Ga even langs de huisarts en laat je doorverwijzen. Sterkte!!

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 17:37

Dankjewel. Ik vind het wel erg vervelend. Ik heb net voor morgen een afspraak met de dokter, maar nu is mijn pijn bijna weg Scheve mond Dan wordt je weer zo snel niet serieus genomen.

Cantheon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 18:22

Dat ken ik ja. Ik kwam bij de huisarts omdat ik zo'n last had van mn knieën. Kwam ik daar en ja hoor, nergens last van. Idem bij de intake voor fysio... Gewoon rustig uitleggen waar je last van hebt en als je het idee hebt niet serieus genomen te worden even extra benadrukken dat je je niet aan het aanstellen bent. Sterkte!!

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 18:26

Ik heb ook vaak zoiets, perioden dat mijn pols veel pijn doet. Ik heb wel eens gehoord dat het een tekort aan bepaalde voedingsstoffen kan zijn. Bonen eten zou dan helpen (bah!). Ik weet niet of het waar is...
Maar bij mij in de familie komt ook reuma voor, dat zou het ook kunnen zijn.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 08:03

Ik moet zodalijk naar de dokter, ben benieuwd wat hij zegt.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 10:42

Het is waarschijnlijk een ontsteking/irritatie aan mijn pezen geweest.

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:32

ik heb het ook wel is gehad..
dat kwam toen door te veel achter de computer zitten.. dus de muis zeg maar.. ik stopte een week met computeren en het was weg..
ik weet natuurlijk niet of jij dat ook hebt

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:08

Ik denk dat het wel verstandig is om het voor de zekerheid even te laten checken bij de dokter en het ziekenhuis. Helemaal omdat het ook in je familie voorkomt. Sterkte

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 22:48

Ik heb er ook last van gehad, bij mij was het overbelasting.