innestelingsbloeding?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sirius_

innestelingsbloeding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 13:30

Hoelang na je innestelingsbloeden kun je testen?

Ik ben ondanks de pil zo onregelmatig dat ik niet weet wanneer ik ongesteld moet worden. Het leek erop maar ik heb al 3 dagen heeel licht rose slijmverlies en een beetje bruin.
Geen menstruatie maar? Innestelingsbloeding? of wat?

(ps zwanger raken tijdens de pil is níet onmogelijk.. een mk in oktober 2006 bewees dit al)

Urielle

Re: innestelingsbloeding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:33

Een week of twee na de innesteling ongeveer, soms al 7 a 10 dagen maar dat ligt eraan hoeveel HCG je aanmaakt.
Overigens was de menstruatie voor ik zwanger raakte ook zo'n roze en bruinverlies en ik was toch niet zwanger. De maand erop wel Verward

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:34

Je kunt normaal vanaf de eerste dag van je verwachte menstruatie al een zwangerschapstest doen. Ik heb tijdens beide zwangerschappen nooit een innesteling bloeding gehad. Ik zou gewoon een test halen als ik jou was. Dan weet je het direct.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 13:36

Ik ben dus aan de pil, pilstrip is nu nog 5 dagen.
Hoe kom ik erachter wanneer mijn eisprong zou zijn geweest in dat geval?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:38

Pam schreef:
(ps zwanger raken tijdens de pil is níet onmogelijk.. een mk in oktober 2006 bewees dit al)

Bedoel je bij jou niet of niemand?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:40

De innesteling is een aantal dagen tot ongeveer een week na je eisprong (soms nestelt het eitje gelijk in en soms gaat het op zijn gemakje nog even rondzwemmen Clown )

Ik heb zelf een dag voor mijn NOD (Niet Ongesteldheids Dag Tong uitsteken ) getest, positief. Maar ik ken ook mensen die 2 weken na hun NOD nog niet positief hadden getest en toch zwanger bleken te zijn, omdat ze gewoon heel weinig HCG aanmaakten.

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:41

Oeh das best lastig te achterhalen. Ik heb ze heel laat in de maand. Ik weet wel dat er ovulatietesten bij de apotheek verkrijgbaar zijn. Zo kun je er ook achter komen wanneer je ovuleerd. Ze zeggen dat als je elke dag je temperatuur opneemt (op dezelfde tijd) je kunt zien aan de verhoging wanneer je eisprong is.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 13:41

is bij niemand onmogelijk.
Maar voor er opmerkingen komen dat t wsl geen zwangerschap is omdat ik aan de pil bem.

Urielle ik weet alleen niet wanneer mn nod uis Knipoog

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:42

Nu zie ik het... Verkeerd gelezen Bloos

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 19:04

En hoe lang moet zo'n innestelingsbloeding duren? Ik heb een spiraal, maar had 2 weken geleden ook last van roze/bruine afscheiding. Kan me alleen niet voorstellen dat ik zwanger ben.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 19:18

Grote kans dat het geen innestelingsbloeding is maar "spotting".

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 23:44

Pam schreef:
Urielle ik weet alleen niet wanneer mn nod uis Knipoog

Je weet toch met de pil ongeveer hoe lang je laatste menstruatie geleden is? Dan reken je ongeveer op een gemiddelde van 4 weken. Zou je eerder zijn dan is het wel te zien in de test, is het later dan pak je alsnog een testje na een week of 2 weken mocht er nog niks doorgekomen zijn.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 08:30

Nee dat is t juist, ben ondanks de pil zo onregelmatig als ik weet niet wat. De ene keer is het dag 5 in de stopweek, de andere keer dag 3 in de eerste pilstrip.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 08:46

Pam schreef:
Ik ben dus aan de pil, pilstrip is nu nog 5 dagen.
Hoe kom ik erachter wanneer mijn eisprong zou zijn geweest in dat geval?

Volgens mij voorkomt de pil dat je een eisprong krijgt, behalve als je hem een keer bent vergeten of ziek bent geweest, want dan is de werking niet meer betrouwbaar.

Na de eisprong kan het eitje nog 12 uur bevrucht worden, het eitje is gemiddeld 4 tot 6 dagen onderweg om in de baarmoeder te komen, dus innesteling is meestal 4 tot 6 dagen na de eisprong, evt. innestelingsbloed kun je rond dag 10 na de innesteling krijgen, soms iets eerder soms iets later.

Testen of je zwanger bent kan 4 dgn voor je verwachte menstruatie, Clearblue is een goed merk, maar ook de huismerken van Etos en het kruitvat zijn goed, ook kun je via www.matcare.nl testen bestellen die zijn goedkoop en ook prima.
Bij het kruitvat liggen ze tegenwoordig gewoon in de schappen en hoef je er niet om te vragen bij de kassa.
Tip: koop een pakje van min. 2, want als je positief test geloof je het toch niet en wil je een paar dagen toch nog een keer testen om te kijken of het echt waar is en als je dan nog 1 test moet kopen ben je duur uit.

P.S. als je de digitale testen van clearblue koopt en er komt op het display "niet zwanger" te staan trek dan voor de zekerheid even het teststaafje eruit, soms is het 2e streepje nog niet duidelijk genoeg voor de test om af te lezen maar ben je dus wel zwanger, want ook een heel licht streepje betekend zwanger.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 12:26

Dat is dus niet waar. Bij de Clear Blue digitaal staat duidelijk in de omschrijving dat je het staafje zelf niet mag aflezen omdat het niks zegt.

inka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 13:45

Ik heb ook altijd geleerd dat bij de digitale clear blue je altijd 2 streepjes krijgt omdat deze test anders werkt als een gewone test met alleen streepjes.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 17:37

Ik heb vandaag en gisteren bruinverlies gehad, nog steeds niet ongesteld.
Verder geen zwangerschapssymptomen, alleen valt me op dat de aders rond mn tepels heel duidelijk zijn (ze lopen dik rondom, en naar boven zeg maar? Normaalgesproken zie ik alleen dat naar boven lopende adertje) kan verbeelding zijn.

Beetje genant Bloos er is wel een verschil Bloos mijn vriend kreeg mij in onze hele relatie nooit klaar. Sinds 2 weken dus wel elke keer Bloos is dat ook eensymptoom of heb ik mazzel Clown

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 17:41

zijn beide kenmerken van zwangerschap;-)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 19:37

weetje wat jij moet doen, morgen even naar de huisarts met ochtendurine, dan weet je het zeker! Nu is het een kwestie van gissen. Wil je trouwens wel zwanger worden?? Zoniet dan zal ik helemaal zo,n test bij de huisarts laten doen, anders is het misschien te laat.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 21:30

Ik heb ergens boven nog een cb liggen.. Als ik die kan vinden ga ik morgen eerst zelf testen,.

En willen.. Het lag pas over 2 of 3 jaar in de planning.. Te laat voor wat?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 23:41

Esmeralda schreef:
weetje wat jij moet doen, morgen even naar de huisarts met ochtendurine, dan weet je het zeker! Nu is het een kwestie van gissen. Wil je trouwens wel zwanger worden?? Zoniet dan zal ik helemaal zo,n test bij de huisarts laten doen, anders is het misschien te laat.

De huisarts heeft geen wonder testen hoor Knipoog
De huisarts gebruikt precies dezelfde test die ook bij de drogist te krijgen zijn!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 11:23

MISTRAL94 schreef:
Esmeralda schreef:

De huisarts heeft geen wonder testen hoor Knipoog
De huisarts gebruikt precies dezelfde test die ook bij de drogist te krijgen zijn!

die heeft testen die beter zijn, als bij de drogist

te laat voor wat, nou ja euh om het evt. weg te laten halen. Niet daar ik daar zo,n voorstander van ben hoor, geheel niet. En wie weet moet je wel een andere pil. Of hij/zij kan je gerust stellen Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 13:07

Ik werk bij een huisarts en heb al in behoorlijk wat praktijken gezeten ze gebruiken precies dezelfde als die bij de drogist/apotheek te krijgen zijn Knipoog De meeste die ze in de huisartsenpraktijk gebruiken zijn het eigen merk van de apotheek die je dus zelf ook kunt kopen daar

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 13:14

Tegenwoordig gebruiken artsen gewoon dezelfde idd, omdat ze goed zijn. Scheen vroeger nog anders te zijn maar dat is ver voor mijn tijd Haha!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 14:03

Weg halen zal ik nooit doen. Ik ben vorig jaar aan een andere pil gegaan, raakte zwanger en kreeg een miskraam,. De mycroginon was/is veilig gebleken in 2 jaar tijd.

Ja en dat heb ik weer, had inderdaad een cb liggen dus ik teste, doet die stomme test t niet (waarschijnlijk per ongeluk te kort in de straal gehouden)