Alsof alles mijn energie opslokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twaalf

Alsof alles mijn energie opslokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 13:20

Tja, laatste tijd nogal wat stress. Ik ervaar het niet daadwerkelijk als stress. Maar ik heb al weken hoofdpijn (die niet weggaat als ik een pijnstiller inneem) en ik slaap 'slecht'. Ik slaap wel goed, maar ik voel me nooit uitgerust en zie er moe uit.
School, werk, thuis, stage en op stal; het vreet aan mijn energie. Na een uurtje op stal/boodschappen doen/college ben ik moe, ontzettend moe. Ik wil gewoon alleen zijn en niks doen. Niet denken, niet praten, gewoon niks.

Iemand tips om mijn energie voor mezelf te houden Clown ?

KimDai

Re: Alsof alles mijn energie opslokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:22

Ben je al naar de dokter geweest? Misschien ziekte van Pfeiffer of bloedarmoede?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:31

Tips niet echt, alleen die ikzelf ook heb gekregen.
Tijd echt voor mezelf nemen. School, werk, huishouden, vrienden, paard, familiebesognes... het is allemaal alleen maar als ik er de energie voor heb. Even het 'moeten' van mezelf af gehaald.

Daarnaast visualiseren dat ik een soort glazen koepel om me heen heb waar alleen de energie in en uit gaat die ik toesta, en visualiseren dat ik alle mensen die me energie kosten (ook op positieve manier) zeg: 'Ik neem nu terug wat van mij is en geef terug wat van jou is.'

Alleen bij mij helpt het nog niet echt Clown

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 18:10

Ik vermoed niet dat het een lichamelijke oorzaak heeft .

Goede tip van jou Urielle! Het 'moeten' voel ik nogal sterk in deze periode en ik weet dat ik ook tijd voor mezelf moet vrij maken. Dat visualiseren ga ik eens proberen. Ik heb vooral het gevoel alsof andere mensen mijn energie verbruiken. Ben ik alleen bij mijn paard, dan voel ik me vaak niet zo moe en niet uitgerust.

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 17:20

Vervelend is dit hé... moedeloos wordt je er van. Lachen

Wat bij mij helpt is ook even écht de tijd nemen voor mezelf. Wat Urielle zegt; het moeten eraf halen. Je moet helemaal niks, alleen maar goed voor jezelf zorgen. Lachen
Soms pak ik de auto en ga ik naar een plek waar ik m'n hoofd even helemaal leeg kan maken, bijvoorbeeld naar het strand. Hier ga ik gewoon lopen, zo ver als ik wil en ik hoef nergens over na te denken als ik dat niet wil. Als ik dan na een paar uur terugkom ben ik weer helemaal opgeladen, de zorgen zijn als het ware weggewaaid en ik kan er weer tegenaan Lachen.
Doe dingen die je leuk vindt, heb je een dagje geen zin om te rijden maar alleen maar te tuttelen met je paard, of juist helemaal niks en gewoon lekker bij 'm in de wei te gaan zitten? Prima! Doe dat dan ook!
Succes ermee ! Lachen

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 00:04

Oef, ik heb precies hetzelfde. En echt niks helpt, ik lig echt 2/3 van de dag op bed, omdat ik helemaal uitgeput ben. Hoop dat er snel verandering in komt.

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 00:07

ijzertekort verooraakt
heel vaak vermoeidheid

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 12:52

LaUrOssssss schreef:
ijzertekort verooraakt
heel vaak vermoeidheid

Zoals ik al zei, vermoed ik zeker niet dat het een lichamelijke oorzaak heeft Knipoog.

Het gaat op het moment wat beter Lachen. Ik probeer mijn energie voor mezelf te houden en niet te veel eisen aan mezelf te stellen.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 12:54

Babeth schreef:
Oef, ik heb precies hetzelfde. En echt niks helpt, ik lig echt 2/3 van de dag op bed, omdat ik helemaal uitgeput ben. Hoop dat er snel verandering in komt.
Dat heb ik vroeger ook gehad. Dat was zeker niet fijn. Gewoon ontzettend moe zijn en mijn bed niet uitwillen.

Dat heb ik nu niet. Ik ben wel moe, maar ik wil niet niets doen Nagelbijten / Gniffelen.