wortelkanaal behandeling wat vragen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

wortelkanaal behandeling wat vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 10:30

Ik heb daar wat vragen over,ik heb dat al vaker gehad maar moet je persè verdoofd worden.Ik ben vandaag geweest en het is bloodgelegd en er is een medicijn in gedaan.Nu moet ik nog een keer terug komen,maar wat gaan ze dan precies doen, normaal hoefde ik maar totaal 1 keer te komen.

PPPeet

Re: wortelkanaal behandeling wat vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:58

Ik heb dat ook een keer gehad. En ik wil zelfs verdoofd worden of het nou moet of niet Knipoog

Volgens mij gaan ze de volgende keer de groeven nog een keer schoon maken en dan vullen met een definitieve vulling. Nu heb je als het goed is een tijdelijke vulling.

Succes ermee Lachen

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:02

Als het goed is heb je nu een noodvulling, volgende keer maken ze het nog een keer goed schoon en gaat de definitieve vulling erin!

Tabor_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:08

Vandaag hebben ze de ontstoken zenuw weggepakt, wordt altijd verdoofd.
Om de behandeling af te maken hebben ze waarschijnlijk wat meer tijd nodig.
De wortelkanalen moeten worden schoongevijld en weer opgevuld met rubber stiftjes.
Daarna weer de vulling.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:13

Volgens mij moet het zelfs verdoofd worden en ik moet er niet aan denken dat het niet verdoofd
*auw* Haha!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:32

Ik heb het vorig jaar gehad!
Ik werd 2 keer verdoofd 1 keer bij de tand en 1 keer in mijn gehemelte, dan voel je op een gegeven moment niks meer en dat is echt heel vaag.
Toen hebben ze mijn tand opengemaakt en toen de wortel er uit gehaald en nu heb ik geen gevoel meer in die tand. Later hebben ze hem nog 1 keer open gemaakt om hem goed op te vullen daarvoor rkeeg ik geen verdoving! Knipoog

_Marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:39

Ik heb het vorig jaar ook gehad, maar helemaal geen verdoving, ik voelde er niets van, want de zenuw was al dood. Ik ben ook 2x geweest, eerst hebben ze de zenuw er uit gehaald, en tijdelijk weer dicht gemaakt. Een week later moest ik terug komen en hebben ze er 'stiftjes' zoals hij dat dan noemde in gezet. Zodat de zenuwkanalen dicht waren. Daarna weer gevuld en klaar. Ik heb er niets van gevoeld, alleen na de eerste behandeling (toen de zenuw er uit gehaald is) heb ik wel een nacht niet geslapen van de pijn (misschien niet zo slim om je dit nu te vertellen Knipoog ) Ik weet niet wat het was, na een paar dagen was dat over.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 13:12

Ik was niet verdoofd dat ging niet,ik was namelijk alleen maar aan het hyperventileren.Dus heeft hij denk ik alleen het noodzakelijkste gedaan? Ik heb namelijk een nare ervaring aan een busreis over gehouden,en ga door door in sommige situaties mezelf te druk maken.Das niet het ergste(haha),de tandarts is een duitser met een accent.Een beetje een ruwe man, en werkt van rats en klaar gaat heel snel dus ook snel verdiend.Dus sta ik aan de balie en kreeg ik het oppeens,ik baalde als een stekker.Dus ik begin te janken,zegt die assistente ik geef het wel door aan de tandarts.Dus ik dacht ach zo bijzonder is hij toch niet, een soort nerd zeg maar.Ga ik zitten komt er een knappe kerel de wacht kamer binnen, dus ik staar hem aan met mijn natte ogen.Ik dacht das een patient,nou nee dus dat was de tandarts want hij stelde zich voor.Ik schaamde me kapot,ja moet nu lachen.Dus vraagd hij wat het probleem is, dus ik legde dat uit.Hij begreep dat wel, en vroeg me om mee te komen.Toen is hij aan de gang gegaan,en ik durfde hem niet aan te kijken.Vraagd de assistente op een gegeven momet en gaat het? Ja hoor zeg ik het zit gewoon allemaal hier, terwijl ik op mijn hoofd wees.Maar ik had mijn gehoor apparaat niet in, want die andere tandarts praat heel hard.En deze praat niet goed nederlands en ook nog eens zacht, dus ik heb best wel een paar keer een verkeerd antwoord gegeven.ssssssttttttooommmmmmmmm

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:39

Volgens mij is er geen behandeling bij de tandarts waarvoor je persé verdoofd moet worden hoor. Maar ivm de pijn wordt het mestal wel gedaan (of ivm angst van de patient voor de pijn).

Heb het vroeger ook eens ondergaan, dat heeft mijn tandarts toen ook in twee behandelingen gedaan.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:43

Het hoeft niet verdoofd te worden inderdaad. Ik ken iemand die heeft het zonder verdoving laten doen en geen pijn gehad. Ik heb het laatst zelf ook gehad, wel verdoving en ik heb er ook niks van gevoeld. Maar ik had de boel ontstoken, dus de dagen ervoor echt verschrikkelijk veel pijn gehad, dus als ik tijdens de behandeling wat had gevoeld, had het nooit zoveel pijn gedaan als een paar dagen eerder. Echt verschrikkelijk..

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:46

Als je de 2e behandeling krijgt, zijn de zenuwen toch al ongevoelig door de 1e behandeling?
Dan zou je geen verdoving hoeven te hebben.

_Marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:47

foetsie schreef:
Als je de 2e behandeling krijgt, zijn de zenuwen toch al ongevoelig door de 1e behandeling?
Dan zou je geen verdoving hoeven te hebben.

Dat was bij mij dus het geval, maar als dat niet zo is, dan zou ik toch wel graag verdoving hebben hoor! Nagelbijten / Gniffelen Ik wil echt niet weten hoe dat voelt als ze een nog half levende zenuw er uit gaan trekken.

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 21:40

patjelisa schreef:
Volgens mij moet het zelfs verdoofd worden en ik moet er niet aan denken dat het niet verdoofd
*auw* Haha!

Bij mij is het zonder verdoving gedaan omdat ik hoog zwanger was....... Huilen .....deed wel erg pijn, maar de pijn was niks vergeleken met de pijn waar ik al ruim een week dag en nacht mee liep (en ik maar denken dat ik ontstoken tandvlees had Bloos )

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 00:48

Ik had ook heeel erg pijn van tevoren. Van de wortelkanaalbehandeling heb ik niks gevoeld, en ook al had ik dat wel gedaan, de opluchting daarna was zóóóóó groot dat ik er vanalles voor over had op dat moment.
Ik heb alleen nog maar een initiele behandeling gehad, zenuw is er dus al wel uit, maar moet nog een keer schoongemaakt en mooi gevuld.

Wolffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 01:01

Nou, ik zeg je, ik heb iets van 4 verdovingsprikken gehad (op alle mogelijke plekken lekker tussen m'n tandvlees) en 'k heb álsnog alle hoeken van de tandartskamer gezien... (t was ook m'n voortand die er -niet zachtzinnig- uit was geramd en het scheen nogal lastig verdoven te zijn) 'k heb nu ook een hekel aan de tandarts hierdoor, dus 'k hoop dat je de volgende keer er niet zoveel van voelt (maar 'k neem aan dat je tandarts zelf hier het fijne van weet Knipoog)

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 01:14

Wolffie schreef:
Nou, ik zeg je, ik heb iets van 4 verdovingsprikken gehad (op alle mogelijke plekken lekker tussen m'n tandvlees) en 'k heb álsnog alle hoeken van de tandartskamer gezien... (t was ook m'n voortand die er -niet zachtzinnig- uit was geramd en het scheen nogal lastig verdoven te zijn) 'k heb nu ook een hekel aan de tandarts hierdoor, dus 'k hoop dat je de volgende keer er niet zoveel van voelt (maar 'k neem aan dat je tandarts zelf hier het fijne van weet Knipoog)

De tandarts waar ik was (weekenddienst, brrr... ) zei van tevoren dat hij verwachtte dat ik er nog wel wat van zou voelen, maar dat hij het zo kort mogelijk zou houden. Als iets ontstoken is, is het vaak moeilijk/niet te verdoven. Bij mij was het goed ontstoken, maar toch heb ik er niks van gevoeld. Volgens de tandarts mocht ik van geluk spreken.

Wolffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 09:50

Ja, heb je wel een goede gehad dan! Bij mij was het allemaal heel acuut; 'k was gevallen (niet van een paard overigens Knipoog) en m'n halve tand was eruit, een naar gezicht (want hij was op allerlei plekken gebroken) en 'k had dus uiteindelijk net zo goed geen verdovingsprikken kunnen nemen... Rolleyes

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 18:37

Voor dat ik ging had ik na genoeg nergens last van, en als ik nu warm wil eten moet ik eerst wat innemen.Omdat op bv vlees bijten pijnlijk is, hadden jullie daar ook een paar dagen last van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 18:40

Nog een keer terugkomen om de vulling te leggen. Ze gaan eerst kijken of de ontsteking over is, heb je geen klachten, dan gaat hij vullen.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 18:42

nee,
nadat ze de nezuw er uit hadden geboord ging het bij mij direct een stuk beter.
lipe namelijk al anderhalve week met zoveel pijn dat k enkel nog lauw water naar binne kreeg.

ben ook 2 x geweest,
1e x de zenuw eruit en een noodvulling, kon alle rotzooi eruit had die het over. (had het gat eerder gevult en toen ging het echt pijn doen! toen deze behandeling)

en de keer erna heeft hij m definitief gevult.

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 19:44

Ik zelf vond de verdovings spuiten zeer pijnlijk.
Van de wortelkanaal behandeling voelde ik eigenlijk niets.
Heb liever een wortelkanaal behandeling dan dat mijn gaten worden gevuld en geboord.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 22:12

ik heb het liever geen van beide Knipoog

dreutel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 22:16

Mooie opbeurende verhalen .Moet ook eind van de maand een wortelkanaalbehandeling.Nou ,als het zonder verdoving kan graag.Hou niet van spuiten.Vullen doe ik ook altijd zonder.Voor dat het pijn doet is het meestal al klaar.En anders loop je nog de heledag met en verlamde b.k .

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 20:39

Na een week kon ik pas weer kauwen zonder pijn,en na een paar dagen had ik al weer pijn.Ik kan niet eens kauwgom kauwen,lekker is dat zeg.

1natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:46

Je verteld het zo leuk Marleen..