pfeiffer/hepatitus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mila87

pfeiffer/hepatitus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 15:32

hai hai,

Ik heb al een topic geopend over bloedprikken en tandarts engst etc. maar ben nog niet klaar met klagen. Clown
In december werd bij mij geconstateerd dat ik Pfeiffer heb (kusziekte). Hiervoor had ik al sinds begin oktober zware keelontsteking, blaasonsteking en andere rommel. Heb 20 soorten anti biotica gekregen die allemaal natuurlijk niet werkten want het is een virus. (niet allemaal tegelijk by the way)
In december kwamen ze er dus (na dramatisch Clown bloedprikken) achter dat ik Pfeiffer heb..Ik dacht gelijk, ach stelt niets voor. Pfeiffer is niet zo`n ramp, gaat snel over en ik kan gewoon verder.
Niets is minder waar. Het leek me volop te raken. Ik lag dagen thuis, en kon geen stap meer verzetten. School ging helemaal de mist in, ik kon niet verder en loop nu al jaar achter (i.v.m. vorig jaar overspannen). Dus volgend jaar kan ik voor de 3e keer beginnen aan mn laatste stage periode (goed voor mn zelfvertrouwen).
Goed, ze zeggen dus. Pfeiffer duurt ongeveer 6 weken, dan is de ergste vermoeidheid over en kun je weer alles doen. Even tellen hoelang ik er nu last van heb (en niet ligt, nee behoorlijk) 24 weken ongeveer :S ..al vanaf oktober ben ik ziek, vanaf december is het duidelijk en nog is het niet over.
ik heb nu de afgelopen dagen weer slechte dagen en heb vanavond rijles bij de vereniging maar of ik kan...??? Ik baal er zo van. Het heeft gewoon mn hele dagelijks leven in de hand. Ik kan niet doen was ik graag wil.
Ik voel me nutteloos want ik ga niet naar school en ik werk niet. ik krijg gelukkig wel studiefinanciering maar daar heb ik ineens ook nog een dikke schuld van lopen van 2,5 duizend euro..(lang verhaal hoe dat zo gekomen is)
Naast pfeiffer heb ik ook hepatitus, kan er ook nog wel weer bij..maar dat komt gewoon omdat pfeiffer je lever aantast en hepatitus is een leverziekte. niets ernstigs maar ik voel het wel en ik voel me al meer dan een half jaar niet lekker.
Vorig jaar begon het met overspannenheid, toen verliet ik het huis van mn moeder en dacht ik eindelijk alles op orde de hebben, wordt ik ziek :S

wat ik me nu nog afvraag, of mensen dit een beetje herkennen..of pfeiffer vaker zo`n lange nasleep heeft.

Ik ga wekelijks naar de dokter, hij weet zelf niet meer wat het is want het zou allang over moeten zijn. klieren zijn nog gevoelig, lever ook dus het is niet over. Ga al naar de fysio om te kijken of die mnn hoofdpijn en alles weg kan helpen. mn schouderspieren zitten helemaal vast.
Ik heb altijd wel wat, maar ik ga echt niet met de bakken neer zitten. ik heb nu gewoon hele slechte dagen en wil het ergens kwijt. mn vriendin wordt soms helemaal gek van me omdat ik het kwijt moet. als ik kon zou ik de hele dag op bed liggen slapen, maar dat is ook niet gezond en er is meer te doen.

Ik wil proberen weer bloed te prikken, de dokter vraagt hier al een tijd om maar ik ben dooooodsbang. misschien dat een of ander sterk middel helpt, maar ik heb er al een aantal gehad en deze hielpen totaal niet.

Is er iemand die die herkent, ook zo lang last van heeft gehad. wat deed jij toen? hoe ging je ermee om? liep je de dokter plat of liet je het gewoon gebeuren?
in het begin liet ik het gebeuren maar na een half jaar ben ik het wel zat Vork
bleh.. Knipoog

groetjes pell

MissJ

Re: pfeiffer/hepatitus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 16:33

Helaas herken ik me maar al te goed in dit verhaal. En ik zal het nog even wat erger maken. Bloos Bij mij is het inmiddels 8 jaar terug, en nog steeds ben ik vaak en snel moe, vaak ziek en erg vatbaar voor allerlei virusjes, kan ik niet meer tegen warmte en heb ik ineens allergieën. Dus Pfeifer onschuldig? Sommige mensen merken het niet eens, anderen blijven er een leven lang last van houden. Het credo van mijn arts was op een gegeven moment dat ik me er maar bij neer moest leggen. Dus luister naar je lichaam. Ben je moe? Neem dan rust. Eet gezond, slaap genoeg, beweeg toch wat als je lijf het toe laat. Het wordt echt beter. Ja Maar of je er ooit vanaf komt? Ik zet er mijn vraagtekens bij.

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:14

Ik heb er ook al bijna 2 jaar last van, had ook niet echt een milde vorm... kwam in het ziekenhuis terecht. Ik werk nu 12 uur en dat gaat aardig, maar ik heb nog een lange weg te gaan.
Sterkte ermee!

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:42

Ik heb ook pfeiffer, die uitslag kwam uit het bloedprikken een jaar geleden maar ik was al een half jaar daarvoor aan het rommelen. (een druk weekend en dan een week plat moeten).
Nu heb ik er nog steeds last van, ik kan al stukken meer, heb niet meer de hele dag het gevoel alsof ik echt geen energie heb, maar het is nog steeds met de auto naar school en met de auto weer naar huis, 2 x in de week iets doen, niet sporten en veel rusten.

De 6 weken waar jij het over hebt is denk ik verward met de 6 weken waarin het bij de meeste mensen besmettelijk is. Nasleep duurt vaak zo'n 2 jaar (in de sluimerende gevallen).
Bij mensen die zeer ernstige keelonsteking krijgen, hoor je dat ze na 2 maanden plat weer alles kunnen.

Sterkte in ieder geval Lachen

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:45

cracker schreef:
Ik heb ook pfeiffer, die uitslag kwam uit het bloedprikken een jaar geleden maar ik was al een half jaar daarvoor aan het rommelen. (een druk weekend en dan een week plat moeten).
Nu heb ik er nog steeds last van, ik kan al stukken meer, heb niet meer de hele dag het gevoel alsof ik echt geen energie heb, maar het is nog steeds met de auto naar school en met de auto weer naar huis, 2 x in de week iets doen, niet sporten en veel rusten.

De 6 weken waar jij het over hebt is denk ik verward met de 6 weken waarin het bij de meeste mensen besmettelijk is. Nasleep duurt vaak zo'n 2 jaar (in de sluimerende gevallen).
Bij mensen die zeer ernstige keelonsteking krijgen, hoor je dat ze na 2 maanden plat weer alles kunnen.Sterkte in ieder geval Lachen

Ja Zeer ernstige keelontsteking, oorontsteking aan beide oren en beginnende longontsteking. Nagelbijten / Gniffelen Ik woog met kleding aan nog 49 kilo, en ik ben 1.75m. Scheve mond Het is een rotvirus hoor, onderschat het niet.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 18:07

hai hai,

bedankt voor de reaties..pfff het kan dus nog wel een tijdje duren.
de dokter heeft mij ook uitgelegd dat de mensen met de keelonsteking er sneller afkomen dan de mensen die de andere vorm van pfeiffer hebben.
ik heb ook geen energie, als ik het heb moet ik het goed verdelen en is het zo weer weg.
ik zie nu al op tegen de stage in augustus. ik hoop maar dat ik me dan beter voel want die school MOET af Clown
ik ben bijna in het ziekenhuis beland, ik kreeg geen eten en drinken meer binnen. alles deed zeer. bij dorst nam ik wat water en spuugde ik het weer uit.
ik leek uitgedroogd te raken en als het erger werd werd ik opgenomen. met mijn angst voor infusen enzo was dat niet echt een lekker uitzicht.
toen kreeg ik een zware pijnstiller en die hielp iets waardoor ik toch wat dronk en at.
ik hoop zo dat het ophoud, want me zo iedere dag voelen is niet leuk meer. maar in vergelijking met jullie heb ik nog niets te klagen blijkbaar Clown

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:31

De andere vorm? Zijn er dan meerdere vormen? Wat zegt jouw huisarts daar precies over?

Ik had wel steeds een zere keel, maar geen flinke ontsteking. Wel vreselijk moe en misselijk als ik wat deed.. Ik woog eerst 65 kg en toen nog maar 57.. Ik heb er ruim 2 jaar flink last van gehad en daarna nog bij vlagen heel erg. Vorig jaar nog .. vreselijk.. Het is nu 5 jaar geleden.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:30

Pel schreef:
hai hai,

de dokter heeft mij ook uitgelegd dat de mensen met de keelonsteking er sneller afkomen dan de mensen die de andere vorm van pfeiffer hebben.

Dan mag jij dokter mij eens uit komen leggen waarom ik er na 8 jaar nog last van heb. Knipoog

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 22:23

ik zeg alleen maar wat de dokter mij uit heeft gelegd in januari. je hebt de vorm MET klierkoorts en de vorm Zonder. dat heeft hij mij verteld.
verder lees je ook veel dat de mensen met klierkoorst en sneller af zijn dan de mensen zonder. dat is niet iets dat ik verzin. ik heb er ook die flinke klierkoorts bij gehad en heb er nu ook nog steeds last van. dus het hoeft niet te kloppen wat ze zeggen maar ik verzin het niet Knipoog
ik baal er gewoon van dat ik er zo lang last van heb en ben blijkbaar niet de enige. pfeiffer is niet iets om makkelijk over te denken, ben ik nu wel achter.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:28

Ik zeg ook niet dat je het verzint, is echt geen aanval. Lachen Ik vind het alleen een beetje kort door de bocht van jouw huisarts. Er zijn idd tig verschillende vormen van het virus, maar ieder lichaam reageert anders, dus het lijkt mij wat discutabel om zulke dingen te gaan roepen.
Ik heb trouwens zo'n beetje ieder vaag virus gehad sinds ik Pfeifer heb gehad. Je kan het zo gek niet verzinnen, ik kreeg er last van. Bovendien heb ik een tijd lang veel last gehad van duizeligheid, flauwvallen, verminderd zicht, spierkrampen, trillingen en ineens was er dus ook de voedselallergie. Ik ben compleet binnenste buiten gekeerd in het ziekenhuis, iedere keer vonden ze wel iets vaags, maar nooit iets ernstigs. Op een gegeven moment kreeg ik maar het stempeltje psychisch niet in orde. Heel frustrerend is dat, je weet dat het niet tussen je oren zit, je voelt je vreselijk, en je wordt ook nog eens niet serieus genomen. Maar hoe meer mensen je spreekt over Pfeifer, hoe meer van dit soort verhalen je hoort. Het is gewoon een rotvirus, wat veel meer met je lichaam doet dan ik op voorhand gedacht had, helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:28

MissJ schreef:
Pel schreef:
hai hai,

Dan mag jij dokter mij eens uit komen leggen waarom ik er na 8 jaar nog last van heb. Knipoog

Mag die dokter mij ook komen doen...
Helaas wordt er veel te licht over pfeiffer gedacht..ook door veel dokters

Ziek het aub goed uit en maak het niet chronisch

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 23:21

Hier nog iemand die er heel lang last van (gehad) heeft. Ik heb ruim 10maanden bijna niets kunnen doen, voelde me vreselijk beroerd, als ik de trap op was geklommen moest iemand anders me in bed leggen enz. Met heel erg gezond eten (helpt echt!) en heel goed naar mn lichaam luisteren kon ik na een jaar weer een beetje naar school, soms wat paardrijden en weer normale dingen gaan doen.
Nu is het dik 3 jaar later en merk ik er nogsteeds wat van. Zodra er iemand in mn buurt ziek is krijg ik keelontsteking, en vaak geen kleintje. Als ik 2 dagen flink ben wezen stappen kan ik wel een week slapen. Als ik 2 dagen patat of dergelijke ongezonde dingen eet voel ik me ook weer erg moe en lusteloos.

Mijn tip is, zoals bijna iedereen tegen je zal zeggen, luister naar jezelf! Ga geen dingen doen waar je als een berg tegenop ziet, maar neem rust. Duurt het lang dan duurt het maar lang, daar kun je bij pfeiffer helemaal niets aan doen.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 09:36

Bovendien heb ik een tijd lang veel last gehad van duizeligheid, flauwvallen, verminderd zicht, spierkrampen, trillingen en ineens was er dus ook de voedselallergie

Ja dat heb ik ook heel veel..vooral de duizeligheid is vreselijk. flauwvallen net niet maar wel zwart zien en me vast moeten houden aan een leuning. ik zie heel wazig, ik bedoel dat ik alles wel zie maar dat ik heel veel moeite moet doen om het te zien, om te zien wat het is. mn schouders zitten helemaal vast en krijg daardoor overal last van mn spieren, vooral in mn onderarm.
ik rijd wel paard en ook wel dagelijks, gisteren was het niet slim want ik werd tijdens de les steeds witter, pellie had het door en begon lekker te klieren (bokje, spring, bokje, galop Haha! ..en hij is zo pokke sterk)

uitzieken vind ik zo moeilijk. ik ben dan nu al wel een half jaar thuis maar ik voel me heel schuldig tegenover anderen. er wordt zo makkelijk over pfeiffer gedacht. als ik zeg dat ik thuis zit vanwege pfeiffer zie je ze altijd even kijken. ik werk niet dus er komt nauwelijks geld binnen, alleen de studiefinanciering. ik heb een schuld bij de ib-groep en mn geld is al helemaal op. dus ik wil zo graag iets kunnen doen. maar toch gaat het niet. mn moeder geloofde me eerst ook niet. die zei steeds: ik ken mensen die er zo overheen waren en nog werkten en naar school gingen en ook nog sporten..het is neit voor iedereen hetzelfde maar leg dat maar eens uit.
ik zie er niet ziek uit maar ook niet gezond.
ik ben niet echt een stilzitter, daarom ben ik blij dat pellie er is. daar ga ik heen voor de ontspanning en tegerlijkertijd gaat het met rijden steeds beter. maar school of werk zie ik op dit moment niet zitten, en dan voel ik me zo nutteloos. net alsof ik er van profiteer maar dat is niet zo. mn vriendin snapt me wel gelukkig, die zegt dat ik niet hoef te werken of naar school hoef..maar voor mezelf zit het neit lekker.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:12

Dat van die rug, de vastzittende spieren, komt me ook bekend voor. Heb daar een behoorlijke tijd voor bij de fysio gelopen. Ja
Ik kan me wel voorstellen dat je niet thuis wil zitten, maar hoe langer je jezelf blijft forceren, hoe erger het wordt, en hoe langer het duurt voor je weer op de been bent. Wat hierboven gezegd wordt over voedsel klopt trouwens. Bepaalde organen hebben stevig te leiden onder het virus en zijn nasleep, dus geef die zoveel mogelijk rust. Geen alcohol, zo min mogelijk vet en suiker. Schrap dat gewoon echt eens even uit je eten, en je zal zien dat je opknapt.