Is dit normaal? (Gewicht)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babeth

Is dit normaal? (Gewicht)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 00:10

Ik ben altijd erg slank (zeg maar mager) geweest.
Ik woog altijd rond de 62 kilo (soms 65) en ik ben 1.81.
Nu eet ik de laatste tijd echt ontzettend veel en ben toch 7 kilo afgevallen. Terwijl ik gewoon evenveel sport als altijd. Weeg nu nog maar 58.4 (met kleding aan, na een flinke partij eten), dus zonder kleren en 's morgens rond de 55. Ik begin het een beetje eng te vinden nu. Ben al zo ontzettend mager, nu ben ik nog lichter. (Gelukkig is het aan mijn lichaam niet te zien, zou er ook nog eens bij moeten komen.)
Hoe krijg ik die 7 kilo er weer aan?

Luuz

Re: Is dit normaal? (Gewicht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 15:03

Als je echt genoeg en gezond eet en het blijft zo door gaan zou ik eens langs de huisarts gaan.
Die zou bloed kunnen prikken of je door kunnen sturen naar een diëtiste (om aan te komen dus Knipoog) wat me niet onverstandig lijkt..
55 Kilo bij een lengte van 1.81 is inderdaad te weinig.
Succes!

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 15:04

Heb je geen lintworm? Knipoog

Ik denk dat je inderdaad het beste even naar de huisarts kan gaan.. ik heb namelijk geeen idee wat het zou kunnen zijn.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 15:12

ik denk dat dat te licht is ja.
ik ben zelf 1.90 (iets langer nog) en weeg rond de 68 kilo. wat ook nog veeel te licht is.
sommige mensen kunnen eten wat ze willen en komen niets aan. maar als je ineens zoveel afvalt zonder er echt iets voor te doen..ik ken mensen die dromen dat ze dat kunnen Clown
lintworm zou heel goed kunnen. verder ben ik geen dokter dus ik weet niet wat wel en niet gezond is.
als je je er echt niet lekker bij voelt, zou ik even een afspraak maken.

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 16:25

Ik weet niet of het 'vermageren' ook een symptoom kan zijn bij mensen; maar zouden het wormen kunnen zijn?

De huisarts raadplegen lijkt me sowieso een goed idee Lachen

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:59

Het kan idd een lintworm zijn.
Ik ben 1.75 en 56 kilo (al te licht), dus al jij 1.81 bent en net zo zwaar als ik dan lijkt me dat niet echt gezond. Zeker niet als je zomaar gaat afvallen.

Even langs de HA dus.

edit: typfoutje

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:54

heb je al eens aan een stofwisselings stoornis gedacht?
of iets met je schilklier?
of een lindword?

als je echt zoveel eet als je zegt en je valt toch zoveel af dan moet je toch eens naar de dokter toe gaan!
voor hetzelfde geld heb je een van de bovengenoemde dingen of anders!

floor_uutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:58

Ik ben ook een aantal keer getest voor mijn schildklier want hoe meer ik eet hoe meer ik afval. Het blijkt dus dat mijn schildklier af en toe iets te hard zijn best doet. Ik ben 1,75 en weeg 52 kilo. Ik zou gewoon even langs de huisarts gaan en vragen om bloedonderzoek.

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:00

Even een stipje, een vriendin van me heeft precies hetzelfde.. die is getest op haar schildklieren maar dat is het niet

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 12:02

floor_uutje schreef:
Ik ben ook een aantal keer getest voor mijn schildklier want hoe meer ik eet hoe meer ik afval. Het blijkt dus dat mijn schildklier af en toe iets te hard zijn best doet. Ik ben 1,75 en weeg 52 kilo. Ik zou gewoon even langs de huisarts gaan en vragen om bloedonderzoek.

Dat heb ik dus ook. Hoe meer ik eet, hoe meer ik afval.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:48

Als je in zomaar ongewild veel afvalt altijd naar de huisarts gaan.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:50

superlotje schreef:
Als je in zomaar ongewild veel afvalt altijd naar de huisarts gaan.

Dat zou ik ook zeker even doen! Even laten checken bij de HA kan nooit kwaad! Lachen

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:26

Lintworm eet maar zo weinig, dat zou je niet moeten merken (kwam een hoogleraar mee die les las over dergelijke ranzige beestjes dus ga ervanuit dat die er wel verstand van heeft Knipoog).

Ik heb wel een beetje hetzelfde probleem als jij, kan eten wat ik wil maar kom niets aan terwijl ik toch wel 5 kilo meer zou moeten wegen. Heb er alleen niet genoeg 'last' van om er echt wat aan te doen..

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:29

Ik weeg met m'n 1.64 nog meer dan de TS Bloos! Spieren zullen we maar denken Tong uitsteken

Maar langs de HA gaan lijkt me geen overstandig idee en misschien kan je een dietiste raadplegen.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:30

Heb je last van stress? Hoe is je slaappatroon? Dat kunnen ook factoren zijn die meespelen bij het gewichtsverlies. Het lijkt me geen slecht plan om even langs een diëtiste of huisarts te gaan en daar je probleem voor te leggen.

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:32

Een bezoekje aan de huisarts kan nooit kwaad.
Je hebt ook site's waar je je BMI kunt berekenen en zo kunt zien of je te zwaar/licht bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:46

hey Babeth, Ik denk niet dat dit erg goed is, je was idd altijd al erg slank soms écht mager want je heupbeenderen staken soms wel uit. zou idd maar eens gaan bloed prikken.

doe je voorzichtig! je hebt maar 1 lijf!

(K)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 14:56

Lepeltje21 schreef:
Heb je last van stress? Hoe is je slaappatroon? Dat kunnen ook factoren zijn die meespelen bij het gewichtsverlies. Het lijkt me geen slecht plan om even langs een diëtiste of huisarts te gaan en daar je probleem voor te leggen.

Stress... niet dat ik weet.
Mijn slaappatroon is de laatste tijd wel erg slecht. Ik slaap heel slecht.

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:30

het is idd wat te licht, maar niet heeel ernstig ofzo hoor. als je maar niet meer afvalt. je zou kunnen proberen om 's avonds meer te eten en gewoon vaker een snack ofzo. en wat meer suiker eten helpt ook wel.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:32

Je kan ook gaan afvallen omdat je meer eet Knipoog

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 21:24

alexandra15 schreef:
het is idd wat te licht, maar niet heeel ernstig ofzo hoor. als je maar niet meer afvalt. je zou kunnen proberen om 's avonds meer te eten en gewoon vaker een snack ofzo. en wat meer suiker eten helpt ook wel.

Pff, je moest eens weten wat ik allemaal op 1 dag eet.
Ik eet 's ochtends (aanvankelijk van hoelaat ik opsta) zo'n 6 boterhammen met hartig beleg, 's middags eet ik weer 6 boterhammen met hartig beleg en 's avonds 2 volle borden avondeten. (Groenten, vlees en aardappelen.)
En tussendoor onwijs veel snacks. (Wel hartige snacks, zoals krakworst etc.)
Snoepen enz doe ik niet zoveel, daar hou ik niet zo van.
Verder heb ik de laatste 2 weken heel erg veel chinees eten gegeten, misschien dat het daar wel aan ligt.

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 21:32

Als ik jou was zou ik idd naar de HA gaan, lijkt me in ieder geval heel verstandig! Ik weeg één kilootje minder dan jij, maar ben maar 1.63 (als ik het goed heb) dus als ik jou was zou ik maar oppassen en misschien even niet gaan sporten (ik weet niet wat voor sporten je doet besides paardrijden?!)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 21:38

Ik doe heel veel aan sport. Ondanks ik moet zeggen dat ik de laatste maand bijna niks heb gedaan aan sport. Normaal gesproken doe ik altijd veel krachttraining. Maar ben mijn spieren nu ook kwijt aan het raken, misschien dat dat ook mee helpt aan mijn gewichtsverlies, want spieren wegen natuurlijk ook wat.
Ik moet zeggen, sinds ik gestopt met met fanatiek sporten dat ik lichter ben geworden.
Maar ik moet nu zowiezo wegens mijn sport weer meer gaan sporten en meer krachttraining doen, ik denk dat mijn gewicht er dan wel weer bij komt. (Ik doe Jeet Kune Do, dat is een vechtkunst.)
Vandaag nog met mijn leraar over gehad en die zei ookal dat als ik weer meer ga trainen, mijn gewicht ook weer omhoog zal gaan. Haha!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 10:56

Dat chinees eten zou het kunnen zijn hoor. Door toevallige omstandigheden heb ik ooit eens 3x in een week friet gegeten en ook nog eens pizza, en ik geloof dat m'n lichaam dergelijke dingen gewoon niet opneemt, want ik viel me ineens een partij af Knipoog

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 10:59

Je ziet er inderdaad dun uit maar niet verkeerd dun ofzo. Mijn nichtje heeft net zo'n figuur als jou ze is nu lang en heel dun figuur maar lijkt zeker niet verkeerd ofzo hoor. En me nichtje sport ook heel veel, hardlopen,paardrijden etc.