Ik loop al sinds september 2005 een end aan te modderen, hoofdpijn, geen hoofdpijn.. Dat was begin 2e klas, gymnasium..
Ben toen bij de dokter geweest, hij gooide het op spanningshoofdpijn en kreeg (imo) zeer zware pillen mee (antidepressiva) tegen de hoofdpijn. Maar toen ik deze pillen slikte, was ik om half 9 's avonds knock out (als het niet al om 8 uur was) en dan sliep ik tot half 8 de volgende morgen.. Onwijs lang dus, zo'n 11 uur.. Nouja, zo een maand doorgegaan, weer terug naar huisarts, weer dezelfde pillen meegekregen, alleen dan één 'graadje' zwaarder.. Na 6 weken (eerst 4 weken die lichte, toen 2 weken die zwaardere) had ik nog steeds zo'n last van hoofdpijn, ik werd alleen maar dood en doodmoe van die pillen, dus m'n moeder en ik hebben besloten ermee te stoppen, eerst paar dagen halfje, toen om de dag en toen gestopt. Niet meer teruggeweest bij de dokter toen eigenlijk, m'n moeder heeft 'm toen bij een bezoek voor zichzelf verteld dat ik ermee gestopt was. Die pillen namen de hoofdpijn niet weg, zorgden dat ik er héél moe van werd, én ze namen de oorzaak niet weg. Waarom dan door slikken?
Maart 2006 ben ik naar een homeopatisch geneester geweest, ik mocht niet zeggen waarom ik kwam, zij ging mij 'readen' ofzo. Ik heb toen een soort dieet meegekregen, het zogekende migraine-dieet. Ik mocht/mag geen migraine-triggers (alcohol, chocola, pinda's/noten, olijven en chips zijn de voornaamste dingen die ik dus niet mag) en ik mocht, als aanvulling daarop, ook absoluut geen cola hebben. 6 weken héél streng aan dat dieet gehouden, het werd wel iets minder, maar had nog steeds veel last van hoofdpijn. Na die 6 weken mocht ik dingen uit gaan proberen, waar kreeg ik wel en niet hoofdpijn van? Nouja allemaal braaf gedaan, hoofdpijn bleef...
In dat jaar heel veel gesprekken gehad op school met m'n mentor, maar ook thuis met m'n moeder. De zomervakantie kwam, het werd rustiger, in m'n omgeving maar ook in m'n hoofd. Hoofdpijn werd minder, maar trok niet weg, met hitte had ik ook heel veel last van hoofdpijn, of ik nou 1 of 3 liter water dronk.
Naja.. School begon weer, aantal gesprekken en mails gedaan met mentor van dit jaar, want de hoofdpijn was ook weer terug van vakantie..
Heb nu goede periodes, maar ook slechte periodes (zoals nu). Ik eet nu enkele dingen van die lijst wel, maar absoluut geen pinda's (dan heb ik binnen 10 minuten barstende koppijn) en soms chocola, en dan alleen wit. Maar het is zó frustrerend!
Gister had ik zo erg hoofdpijn, ik bonkte zowat met mn hoofd tegen de muur om het maar over te laten gaan ofzo. Ben in huilen uitgebarsten, m'n moeder heeft me een iets zwaardere paracetamol gegeven (gewone helpen niet) en me naar m'n bed geschopt. Ik heb 2 tot 2,5 uur liggen slapen toen ik wakker werd omdat ik moest werken, hoofdpijn was over, maar eind van de avond was het weer terug.
Vandaag ging redelijk, had een pw wiskunde, die ging goed, toen pauze en eigenlijk nog een pw grieks maar had niet kunnen leren, plus de hoofdpijn van het denken voor wiskunde, dus pw moet ik morgen doen. Maar nu, wéér barstende koppijn, ik sluit zo de pc af en kijk of ik toch wat kan leren, want wil morgen wel gewoon dat pw maken..
Ik word er zo moe van, ik ken op het moment geen dagen meer zonder hoofdpijn, is het dan tóch migraine?
VWO is niet te zwaar voor me, ik lees iets 1 of 2 keer en ik ken het, volgend jaar heb ik alleen de vakken die ik leuk vind dus dat scheelt al, heb er wel over gedacht om met grieks en latijn te stoppen, maar is geen optie meer voor mij, ik kan het en vind latijn onwijs leuk, anders moet ik duits of frans doen volgend jaar (en dat zie ik helemaal niet zitten

Moet over 2 kleine maanden weer naar de dokter voor controle van de pil, dus zal het hem dan weer voorleggen, of toch eerder erheen gaan? Is het dan tóch migraine?
Sorry voor het mega-verhaal, bedankt voor het lezen iig, hopelijk hebben jullie tips oid..
Groetjes, Ilse