Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ashkerlon schreef:bij mij is het meestal rond de 78 tot 82 slagen per minuut, in rust... wat ik eigenlijk best hoog vind. Als ik het vergelijk met mensen van mijn leeftijd, ligt het vaak een tikkeltje lager bij hen.
Yessy schreef:Als je veel sport is je hartslag in rust sowieso vaak al lager dan gemiddeld (ofwel daarom is de range normale waarden ook zo ruim).
LiSSy schreef:Yessy schreef:Als je veel sport is je hartslag in rust sowieso vaak al lager dan gemiddeld (ofwel daarom is de range normale waarden ook zo ruim).
dan nog is 60 x per minuut niet bepaald normaal voor een 14 jarige
patos schreef:Voor de mensen met een 'langzame' hartslag: sporten jullie veel? In dat geval is de inhoud van je hart en dus het slagvolume groter, waardoor het hart minder hoeft te kloppen. Je kunt natuurlijk ook aangeboren een wat groter hart hebben.
Het is verstandiger om je pols 30 sec. te tellen en dat dan keer 2 te doen, dat is net een stukje nauwkeuriger.
LiSSy schreef:bij volwassenen gemiddeld 70/75 keer per minuut. er zijn ook mensen die een wat hogere hartslag hebben in rust