Al jaren heb ik last van mijn rechterpols, maar het is niet duidelijk wat het is.
Het begon met pijn bij belasten, ik turn (niet op hoog niveau, gewoon gemiddeld) en als ik bijvoorbeeld op m'n handen stond deed dat pijn en bleef het even 'nazeuren'.
Soms had ik er maanden meer last van, en dan weer een tijdje minder. Het wisselde wat, ook de mate van de pijn. Later kreeg ik ook steeds vaker last van bepaalde bewegingen zonder grote druk zoals bij een handstand. Bijvoorbeeld het optillen van dingen, of bepaalde draaibewegingen.
De laatste jaren is het steeds hetzelfde gebleven, op de handen staan is meestal pijnlijk, maar na een dag is die pijn weer weg. Ik kan tijden weinig last hebben zolang ik het niet zwaar belast, en soms kunnen de kleinste bewegingen al pijnlijk zijn. Af en toe doe ik iets waarbij de pijn er ineens doorheen schiet, en kan ik daarna geen pen meer optillen. Met een paar dagen rust van een brace neemt de pijn dan weer af. Ik draag regelmatig een brace als ik veel last heb.
Maar een oorzaak is er niet gevonden. Aan de ene kant wil ik me daar dan gewoon bij neerleggen. Er is naar gekeken, niks bijzonders gevonden dus iets ergs is er niet, en ik moet hier dus gewoon mee leven. Aan de andere kant heb ik af en toe behoorlijk pijn, en wil ik altijd m'n brace (1 van de 5) bij me hebben voor het geval dat. Dan vraag ik me toch af of er niet toch iets aan gedaan zou kunnen worden en of ik me er bij neer moet leggen. Meestal leg ik me er bij neer op het moment dat ik weinig last heb, en zodra de pijn er weer is baal ik daarvan. Maar ik ben al naar de HA geweest, er zijn foto's gemaakt en ik ben bij een reumatoloog geweest. Reumafactor in het bloed was negatief, en hij kon er niks aan zien of voelen, dus raadde me aan om bij pijn de brace te gebruiken en verder m'n pols gewoon te gebruiken om te voorkomen dat hij slap werd. Dat doe ik nu dus, maar het blijft wel door m'n hoofd spoken. Ik ben rechtshandig en dat is zeer onhandig. Ook doe ik graag aan racefietsen, maar moet ik daar na een uur af stappen omdat het m'n pols teveel belast.
Ik heb op internet nog wat info gezocht over reuma, maar met al die soorten en met zoveel info vind ik dat moeilijk. Ook omdat ik me in veel dingen ook weer niet herken.
Is er iemand die ook zoiets heeft, of een idee heeft van een richting waarin ik zou kunnen zoeken?