Auto ongeluk, grotere gevolgen dan ik dacht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Natrick

Auto ongeluk, grotere gevolgen dan ik dacht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 00:59

Ik heb lang getwijfeld of ik dit stukje wel of niet wilde plaatsen. Aangezien dit voor mij toch best een pijnlijke kwestie is. Ik heb in de zomer van 2002 een auto ongeluk gehad. Ik was destijds 13 jaar. Ik zat bij een vriendinnetje en haar ouders in de auto toen wij van achteren werden aangereden. (We gingen verkeerd en reden een industrieterrein op om te keren, de auto achter ons zat niet op te letten en reed tegen ons aan)

Er is een ambulance bij geweest maar op het eerste gezicht had geen van ons (zichtbaar) letsel. Er werd ons wel verteld dat wij de dagen na het ongeluk waarschijnlijk wel last van onze nek/rug konden hebben doordat deze toch een grote klap hebben gehad. Dit was ook het geval. Alleen het ging ook niet meer weg. Zodra ik weer naar school moest na de vakantie werd het steeds erger. Ik bleef dagen thuis, had veel pijn etc. Bij de huisarts geweest en doorverwezen naar de fysiotherapeut, Die constateerde: problemen met de spieren in de nek en gehele rug, regelmatig draaiende ribkopjes (?) problemen met het borst en sleutelbeen. (wat ik er van heb begrepen) Omdat ik toen er tijd nog vrij jong was, heb ik het allemaal niet zo 'serieus' genomen.

Ik mocht in het begin niet meer sporten en moest rustig aandoen. Maar ik verwachtte denk ik dat alles wel weer over zou gaan. Dit deed het niet. Het heeft ook tot veel onbegrip (pesterijen etc) geleid op school. Ik zou me aanstellen en er was niks aan de hand (vooral van medeleerlingen)Op een gegeven moment ga je er dan zelf ook in geloven. Ik heb toen een hele moeilijke periode gehad. Maar dit merk ik nu eigenlijk pas achteraf. Maargoed we gingen door met fysiotherapie en ik merkte wel verbetering. Maar steeds als ik een tijdje niet was geweest (ong 2 mnd) Kwamen de problemen net zo hard terug. Dit was erg teleurstellend en deprimerend voor mij. Hierdoor heb ik er na 4 jaar en 3 verschillende fysiotherapeuten voor gekozen om naar een Osteopaat te gaan. Dit was na de zomer van 2006. In het begin merkte ik vooruitgang. Maar momenteel is het behoorlijk slecht. De laatste behandeling is ook een tijd geleden (ik zou bellen als ik het weer nodig vond)Ik kan nu aankomende dinsdag weer terecht.

Maar nu wil het dat de verzekering van de tegenpartij de zaak graag wil afronden en een eindvoorstel hebben gemaakt. Ik heb hier op de een of andere manier veel 'moeite' mee. Ik weet niet meer wat ik moet. Ik heb nog wel pijn en er komen heel veel vragen bij mij op. Gaat het ooit nog weg? Wat kan ik nu het beste doen? Ik weet iig zeker dat we het aanbod van de verzekering op dit moment niet accepteren. Gewoonweg omdat ik het 'te weinig' vind. Nu dit allemaal weer naar boven wordt gehaald merk ik wel dat ik er toch heel veel moeite mee heb en besef ik pas wat voor invloed dit allemaal op mij persoonlijk en mijn omgeving heeft gehad. Soms twijfel ik ook echt of ik me niet aanstel. Gewoon omdat niemand het eigenlijk snapt. Daardoor praat ik er ook bijna nooit over. Maar toch ben ik er nog heel veel mee bezig. Ik weet ook gewoon niet meer waar ik goed aandoe. Welke therapie? Wel paardrijden en Turnen of toch gaan stoppen. Ik weet het gewoon niet meer. Ik ben gewoon heel erg bang dat ik hier niet meer van af kom. Het is gewoon een grote warboel in mijn hoofd. Sorry voor het onwijs lange verhaal maar ik zit er gewoon heel erg mee en ik denk dat weinig mensen in mijn omgeving hier van weten. Misschien dat ik het daarom plaats op bokt zodat ik het van me af kan schrijven....

HummerTime

Re: Auto ongeluk, grotere gevolgen dan ik dacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 01:21

NIET ACCEPTEREN!!!!!!!

Ik zit met een soortgelijk geval, mijn zoon heeft blijvend letsel na een ongeluk.

Er komt voor letselschade heel veel bij kijken, onderschat dat niet!! Ik heb een letselschadeadvocaat genomen. Eéntje die op provisiebasis werkt. Is gratis en de advocaat krijgt een vooraf afgesproken percentage van het uiteindelijk uit te betalen bedrag.

Probeer dit aub niet zelf allemaal af te handelen, want als je één keer hebt geaccepteerd, kun je nooit meer erop terug komen, en er komt veel te veel bij kijken voor een leek!!!!

Mijn pb-box staat open voor je!

Maar neem een advocaat meid, doe dit niet allemaal zelf!!!!!

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 10:19

Ik sluit me helemaal aan bij BitchyWitchy. Misschien hebben je ouders rechtsbijstand? Die kunnen je ook goed helpen.

Heel veel sterkte!

Natrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 10:35

ja ik heb het ook al overlegd met mijn ouders en het is zeker de bedoeling dat er een letselschade advocaat bij komt. Zeker omdat ik niet afgescheept wil worden met wat voor hen het beste uitkomt.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 10:42

Wat de verzekeringskwestie betreft heb je nu al het e.e.a. aan advies gekregen. Een advies voor jezelf: Neem contact op met bureau slachtofferhulp, zij kunnen je een luisterend oor bieden en ook concrete hulp geven.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 14:11

Inderdaad niet accepeteren. Ik heb na een ongeval ook blijvende schade (Whiplash) en heb het toendertijd opgegeven en heb ik nu nog spijt van.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 15:05

Natrick schreef:
ja ik heb het ook al overlegd met mijn ouders en het is zeker de bedoeling dat er een letselschade advocaat bij komt. Zeker omdat ik niet afgescheept wil worden met wat voor hen het beste uitkomt.

Elk voorstel van hun kant zal een schijntje zijn van waar je recht op hebt!

Neem gauw die advocaat, en houd alles bij! Ik bedoel, wanneer je pijn hebt, naar de dokter gaat, naar de fysio of osteo, naar slachtofferhulp. Als je alles goed bijhoudt kun je de "impact" van het gebeuren namelijk goed aantonen (lees; bewijzen)

Natrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 17:49

BitchyWitchy schreef:
Natrick schreef:

Elk voorstel van hun kant zal een schijntje zijn van waar je recht op hebt!

Neem gauw die advocaat, en houd alles bij! Ik bedoel, wanneer je pijn hebt, naar de dokter gaat, naar de fysio of osteo, naar slachtofferhulp. Als je alles goed bijhoudt kun je de "impact" van het gebeuren namelijk goed aantonen (lees; bewijzen)

Mijn vader heeft de afgelopen jaren sowieso alle dingen bijgehouden van fysio, oteopaat en correspondentie met verzekering etc, dit zit allemaal netjes in een mapje.

Cantheon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:24

Wat ontzettend vervelend allemaal. Van advocatuur e.d. heb ik niet zoveel verstand, maar daar heb je volgens mij al erg goed advies over gekregen. Wat je pijnklachten betreft. Ik zou eens gaan vragen bij de fysio/osteopaat of ze in voor jou begrijpelijke taal kunnen zeggen wat er mis is en ze concreet laten formuleren hoe zij het behandelingsverloop zien en of zij verbetering zien (of zullen gaan zien). Als zij geen antwoorden hebben, zou ik je aanbevelen om je volledig te laten nakijken, met foto's en al erbij. Je moet voor jezelf duidelijkheid krijgen, weten waar je aan toe bent. Als zij het een naam voor je kunnen geven kun je ook aan andere mensen precies uitleggen wat er aan de hand is en dan komt er vaak ook meer begrip. Ik heb zelf een tijd veel last gehad van mn knieën. Veel mensen vonden dat ik me aanstelde. Toen heb ik concreet aan mn fysio gevraagd wat ik nou precies heb. Voor mezelf prettiger en anderen hadden ineens veel meer begrip toen ik het met een naam aan kon geven. Heel veel sterkte met alle ellende, pb-en kan altijd.

Groetjes Sabine

Natrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 21:37

Cantheon schreef:
Wat ontzettend vervelend allemaal. Van advocatuur e.d. heb ik niet zoveel verstand, maar daar heb je volgens mij al erg goed advies over gekregen. Wat je pijnklachten betreft. Ik zou eens gaan vragen bij de fysio/osteopaat of ze in voor jou begrijpelijke taal kunnen zeggen wat er mis is en ze concreet laten formuleren hoe zij het behandelingsverloop zien en of zij verbetering zien (of zullen gaan zien). Als zij geen antwoorden hebben, zou ik je aanbevelen om je volledig te laten nakijken, met foto's en al erbij. Je moet voor jezelf duidelijkheid krijgen, weten waar je aan toe bent. Als zij het een naam voor je kunnen geven kun je ook aan andere mensen precies uitleggen wat er aan de hand is en dan komt er vaak ook meer begrip. Ik heb zelf een tijd veel last gehad van mn knieën. Veel mensen vonden dat ik me aanstelde. Toen heb ik concreet aan mn fysio gevraagd wat ik nou precies heb. Voor mezelf prettiger en anderen hadden ineens veel meer begrip toen ik het met een naam aan kon geven. Heel veel sterkte met alle ellende, pb-en kan altijd.

Groetjes Sabine

Ik ga morgen naar de osteopaat en ben dan zeker van plan je raad op te volgen. Ik wil nu ook wel gewoon is weten wat hij heeft geconstateerd en hoe hij er over denkt. Ik hoop dat me er dan weer wat dingen duidelijker worden. Dankje voor je reactie..