Migraine.. zucht!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariel89

Migraine.. zucht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 19:39

Hey
Had even zin om te klagen hoor! Heb al 6 jaar last van migraine, en al zo veel geprobeerd.
Tijdje terug weer hele tijd propranolol (betablocker) geslikt, maar vind het ook niet fijn om zo lang elke dag zo'n medicijn te slikken. dus 2/3 weken geleden daar weer mee gestopt.
Maar blijkbaar hielp het wel, want heb nu sinds woensdag alweer last. Donderdag n echte aanval, vrijdag voelde ik m ook alweer opkomen maar was ik op tijd met mn andere medicijnen om het ergste tegen te gaan. Maarja nu zit ik dr ook weer mee.. en heb dus sinds de laatste paar weken ook ineens dat ik er misselijk bij ben, en dat had ik eerst dus nooit.. Ziek
Soms gewoon ff zwaar irritant en vermoeiend.
Ben er nu over aan het denken om misschien morgen toch weer te beginnen met de propranolol.. Rolleyes
Nog meer mensen hier die er last van hebben?

Nannes

Re: Migraine.. zucht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:14

Ja ik heb ook veel last van migraine.
vroeger veel onderzoeken in het ziekenhuis gehad, CT-scan, medicijnen uitgeprobeerd enz. Daar zeiden ze het is geen migraine. Maar als je in van die medische boeken leest komen veel de symptomen die zei beschrijven overheen met de mijne, dus ik denk dat het toch gewoon migraine is.
Ik heb er vaak last van als ik het op school druk heb gehad, of zelf druk ben geweest. Of als ik 's nachts veel wakker heb gelegen of het heel benauwd heb gehad.
Meestal slik ik gewoon 2 paracetamollen tegelijk en als ik dan ga slapen gaat het vaak wel over. Misselijk ben ik zowiezo altijd wel tijdens zo'n aanval en ik kan er ook slecht tegen als ik van een donkere ruimte naar een iets lichtere ruimte loop en andersom. Dat doet dan zo'n zeer aan mijn ogen!
voor de rest kan ik dan ook niks meer dan alleen maar liggen, ik word helemaal slap en ellendig. Echt heel irritant ja, die migraine!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:18

ja, heel veel last.. soms wel 4 echte aanvallen in de week.
ik heb een heel bloedonderzoek gehad, en moet 7 juni naar het ziekenhuis.
ik heb imigramspuiten, en heb idd ook betablockers. de rest van de medicijnen heb ik al geprobeerd, maar dat werkt niet..
ik ben misselijk tijdens een aanval, heb zweet en tril aanvallen, kan ineens heel duizelig worden, en natuurlijk die pijn aan mijn slaap! ik voel me heel beroerd, en ga dus maar in bed liggen met mijn raam open (behalve als het warm is) gordijnen dicht, licht uit, een spuit, en proberen te slapen..

Marjet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:21

nog een migraine-patient hier. Ik heb al last van migraine sinds mijn 5e, dus dat is al een tijdje. Zelf ben ik ook echt brak als ik een aanval heb: Ik loop constant over te geven, kan alleen maar in het donker in bed liggen, een koud washandje op mijn hoofd, hopend dat mijn maag uiteindelijk leeg is en ik in slaap val. Geluiden en licht "snijden" letterlijk door mijn hoofd, dus dat is een taboe Tong uitsteken
Als medicijn slik ik migpriv, een poeder die ik oplos in water. Deze gata het misselijkheidsgevoel tegen en werkt als een zware pijnstiller. Hij werkt perfect als ik hem slik wanneer ik een aanval voel aankomen. (ong. 1 minuut van tevoren dmv vlekken in mijn linkerooghoek), maar zodra ik in mijn aanval zit, helpt niets meer.
Bij mij zijn de aantal aanvallen echter afgenomen in vergelijking met vroeger en bij 90% van de patienten zullen de aanvallen afnemen met het ouder worden.
Veel succes beiden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:31

ik heb het gekregen nadat ik ongesteld werd, en het kan idd zijn dat het over is als ik in de overgang kom (en dat duurd nog wel een tijdje)
heb jij spuiten geprobeerd jetjuh? bij mij werkte ook niets, maar een spuit werkt wel, niet altijd, maar vaak wel Ja
ik loop idd ook over te geven, opzich wel fijn, want ik kan dus niet slapen als ik het heb, en van het overgeven raak ik zo uitgeput dat ik snel slaap..(en het gaat maar door terwijl alles eruit is)

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 21:03

Ja, ik heb het ook!
Ik kreeg in een maand tijd zo'n 8 aanvallen Nagelbijten / Gniffelen
Heb er medicijnen voor, maar de laatste tijd krijg ik die pilletjes niet weg
Dan wordt ik misselijk, en heb de neiging om over te geven.. alleen wegens die pilletjes..
Ik wil er wel weer aan beginnen, maar hoef er maar aan te denken en wordt misselijk!
Slik ze nu zo'n 4 maanden niet meer volgens mij, en heb nog maar 2 a 3 keer in 3 maanden gehad..
en ik slik ze nu nog niet, maarja.. ik heb de laatste tijd geen hoofdpijn meer

Maar als je meer wilt weten, vraag maar gewoon Knipoog

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 21:48

vervelend dat jullie dr ook allemaal last van hebben!
Maar al die symptonen die herken ik ook zeker, die jullie noemen..
Ben er af en toe ook flink duizelig van! en vooral als het een keer heel mooi weer is dan kan die zon en dat licht buiten zo'n pijn doen! Op bed in een donkere kamer is dan het beste...
Ik heb imigran pillen gewoon.. die helpen meestal wel. Alleen die bijwerkingen vind ik ook zo naar.. krijg er spierpijn van en voel me dr ook niet lekker door. Maarja ik ben wel ontzettend blij dat die bestaan...

@ Nannes: bij mij konden ze het aan ct-scan en alles ook niet zien, maar toen ik de imigran ging proberen en die werkte goed, zei de neuroloog ook dat het wel migraine móest zijn, want anders werkt dat middel niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 21:51

bijwerkingen van de spuit zijn nog een tickeltje erger (heb de tabletten ook) trekkend gevoel in je kaken, mijn slokdarm doet pijn (die is verbrand) vreselijk spierpijn in schouders, 10 x erger dat gevoel bij mn slaap, en misselijk worden.. na een half uurtje is dit over (meestal ben ik dan al in slaap gevallen) maar blijf je nog heel duf, en warm rond je hoofd.. (ik iig)

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 22:05

Mariel89 schreef:
@ Nannes: bij mij konden ze het aan ct-scan en alles ook niet zien, maar toen ik de imigran ging proberen en die werkte goed, zei de neuroloog ook dat het wel migraine móest zijn, want anders werkt dat middel niet...

Bij een CT-scan konden ze bij mij ook niks vinden nee. Ik heb toen zetpillen mee gekregen (geen idee hoe dingen heette). Als die zouden helpen dan was het migraine, maar ik voelde me er eigenlijk alleen maar beroerder van.
Voor de rest geen medicijnen geprobeert. Toen werkte een paracetamol nog erg goed (alleen als ik het voelde aankomen, als het al eenmaal bezig was hielp het al niet meer)
Nu is 1 paracetamol eigenlijk al niet meer genoeg en neem ik er 2 tegelijk.
Ibuprofen werkt ook erg goed (moet ik wel rust nemen), maar sinds die uitzending van Radar ben ik daar toch een beetje bang van geworden Bloos

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 22:10

ooh die uitzending heb ik gemist moet ik eerlijk zeggen? Tong uitsteken
Maar als je er ook zo'n last van hebt zou ik zeggen, vraag is aan je dokter of je imigran mag proberen..
De bijwerkingen zijn er niet fijn van, maar het helpt wel.

@Dees_Daan: Hmm medicijnen zijn aan de ene kant fijn, maar er zitten ook heel wat nadelen aan he! echt vervelend, al die bijwerkingen... Dat duffe gevoel ken ik ook zeker wel. Kan vaak echt niks meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 22:17

Mariel89 schreef:
ooh die uitzending heb ik gemist moet ik eerlijk zeggen? Tong uitsteken
Maar als je er ook zo'n last van hebt zou ik zeggen, vraag is aan je dokter of je imigran mag proberen..
De bijwerkingen zijn er niet fijn van, maar het helpt wel.

@Dees_Daan: Hmm medicijnen zijn aan de ene kant fijn, maar er zitten ook heel wat nadelen aan he! echt vervelend, al die bijwerkingen... Dat duffe gevoel ken ik ook zeker wel. Kan vaak echt niks meer.

klopt, ik lig soms krom in bed, maar die bijwerken duren een half uurtje, en ik heb soms wel 4 hele zware aanvallen in de week, dus die bijwerkingen neem ik er maar bij, die pijn.. ik kan er echt niet tegen.. dus dan neem ik een spuit en ga slapen, dan iig de pijn weg Lachen (meestal dan)

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 22:18

die uitzending ging erover dat je van ibuprofen een hartaanval kon krijgen ofzo. maakt niet uit hoelang je het al gebruikte (al is het de eerste die je slikt) en hoe gezond je voor de rest was. Het ging er dus om dat ze het raar vonden dat het daarom gewoon vrij verkocht mocht zonder dat het duidelijk bij de bijwerkingen vermeld stond.
Later hoorde ik weer dat dat alleen maar kon als je weer andere bepaalde medicijnen gebruikte. ik weet nu niet wat ik ervan moet geloven, maar ben er wel voorzichtiger mee geworden Tong uitsteken

mjah, dit was weer een beetje offtopic Tong uitsteken

Topoverkonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 00:27

Migraine-lijder meldt zich. Maar als ik jullie berichtjes lees, dan herken ik ze, maar moet toegeven dat ik het nu niet meer zo erg heb.
Ben eens beginnen nadenken en het is eigenlijk geminderd sinds ik een kuur genomen heb. Zwaar neurologisch spul (ben de naam vergeten, maar kan het wel opzoeken). Tijdens de eerste kuur heb ik constant migraine gehad, maar dan 2.5 à 3 jaar niet meer (heerlijk).
Toen het terugkwam was het anders (stekende pijn in de andere hersenhelft, aura's niet meer als waarschuwing,...). Maar het begon toch weer te evolueren naar ferm veel pijn.
Dan heb ik weer die kuur gevolgd, maar in plaats van 1 keer per dag 80 gram dan 2keer per dag 40 gram. De kuur was goed te doen en nu heb ik enkel nog de lichtste vorm van migraine, waar ik al genoegen mee neem. Het is ferm afgezwakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 10:52

ik ben wel benieuwd naar de naam! ik ga 7 juni naar een neuroloog.. hoe lang duurde die contstant migraine?
ik heb wel iemand gehoord, die ook iets had gehad, een naald in haar nek ofzo? en dat moet je dan bijhouden, en dan is het weg volgens haar.. maar ik ga eerst maar even naar de neuroloog, want een naald in mn nek is ook geen lekker idee Bloos

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 13:16

t enige wat ik met naalden weet met migraine is ehm.. haha ik ben de naam vergeten Tong uitsteken die chineze mensen.. die dan overal naaldjes inprikken weetjewel, hoe heet t ook alweer Vork
Dat heb ik ook gehad. Maar dat werkte niet

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 13:16

* Acupunctuur natuurlijk! Clown

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:19

Bij mij werkt dat heel erg goed, je kan ook een edelsteen kopen een Amethyst.Wat je ook kan doen is een paars kussensloop kopen.De kleur paars heeft namelijk met je hoofd te maken,de energie is daar verstoord en de kleur paars zorgt er voor dat de verstoring wordt opgeheven.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:23

Ik heb hier ook al een paar jaar last van. Vooral met spanningen. Zogauw de spanning over is, heb de dag erna direct hoofdpijn. Ook van scherpe zon kan ik hoofdpijn krijgen. En dus ook als ik me ergens druk om maak. Ik gebruik voor de gewone hoofdpijn paracetamol met codeine. En bij de echte migraine eerst een paracetamol met codeine, werkt dat niet dan over op een imigran, naar bed toe (MOET bij mij donker zijn) En een koud washandje op mijn hoofd. Slapen dus, rusten. Als ik daarna wakker wordt kan het 9vd10 x wegzijn. Maar dus niet altijd.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:25

Gember pillen werken ook vaak goed, die heb je in een reform winkel.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:27

Mijn moeder en ik hebben heel veel homeopatisch of hoe schrijf je het geprobeerd, omdat we zelf niet echt van de medicijnen zijn. Maar helaas werkt het allemaal niet zo goed.

Anoniem

accunpuntuur is het niet, ik heb geen washandjes, maar een kussentje dat ik in spanje heb gekocht, met hele piepkleine bolletjes, waar ik áltijd op slaap, en met migraine vouw ik hem om mijn hoofd, ook heb ik een paarse kussensloop, maar beter is het niet geworden (niet bewust paars)

Biebz

ik heb het altijd 1 of 2 keer in de maand.

ik ben dan 3 dagen echt ziek en 1 week gewoon hoofdpijn.
ik lig graag in het donker.

me ouders hebben al een speciaal gordijn gekocht.

het is idd irritant

Topoverkonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 13:37

Ok, ik ga es zoeken naar hoe die kuur noemt. Maar hij is heel zwaar, beter is gewoon een neuroloog opzoeken die veel van migraine weet (ni iedereen houdt er zich zo mee bezig). Als je de juiste hoeveelheid neemt, of de sterkte verdelen over de dag, dan heb je niet echt constant migraine. De kuur moest bij mij 2-3 weken duren. Ik had het gedaan in een vakantie waar ik niet veel gepland had.

Verder heb ik van die dingen die je in de frigo/diepvries moet leggen. Die hebben zalig koud en helpen bij mij nu zo ongeveer even veel als een perdolan 500 mg (ibuprofen 500 helpt ook even veel). Koude helpt bij mij echt enorm en die frigodingen hebben de vorm van een masker, maar ik doe ze altijd vast zodat ze op mijn voorhoofd zitten. Als het toch een redelijke aanval is, dan neem ik nu Lonarid N (ook 500 mg dacht ik). Helpt ietsje meer naar mijn gevoel.
Vroeger nam ik altijd perdolan, er zat toen nog codeïne in in België. Maar codeïne mocht niet meer vrij te verkrijgen zijn, dus hebben ze de samenstelling veranderd. Ik heb nooit meer iets gevonden van pillen dat die combinatie had, het helpt allemaal veel minder.

Marjet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 23:13

Trouwens, hebben jullie ooit eens jullie nek/ruggengraat laten checken? Mijn nekwerfels bleken scheef te staan en sinds ik bij de fysio rondloop is de koppijn echt een stuk verminderd... Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 10:30

ik krijg dan ook van die vreselijke wiebels voor mijn ogen, dat vind ik het ergste want dan weet ik dat de hoofdpijn en misselijkheid eraan komt.
ik heb geen medicijnen, want ik krijg het niet zo vaak.
toevallig deze week wel 2 keer Verdrietig
maar soms jaren niet.
ik mag zoiezo geen noten, pingakaas en spijs.
of hele oude kaas.