ogen laseren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ontario

ogen laseren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 14:14

Heb even een vraagje voor mensen die hun ogen hebben laten laseren.

Ik zou graag wat ervaringen van jullie horen, en waar je het hebt laten doen, hoeveel het kostte, of je nog wat vergoed hebt gekregen enz...
En of je het anderen aanraadt??

Ik draag al een bril vanaf de kleuterschool en ben het echt enorm zat nu. Ik heb lenzen gehad, maar dat was niks voor mij, kon er niet zo goed tegen.

Ben heel erg benieuwd, en alvast enorm bedankt voor de reakties!!

Groetjes Danielle

Barco

Re: ogen laseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 14:18

Mijn zus heeft het ongeveer 3 jaar geleden laten doen bij visionclinics in Bussum.
Zij is er heel erg over te spreken. Ik weet niet meer of ze de lasek of de lasik behandeling heeft gedaan. Het kostte toen 2000 euro per oog.
Het onderzoek was zeer uitgebreid en super vriendelijke mensen. Ook de nazorg was bij haar perfect.

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 14:23

Ik lees even mee! Wordt helemaal gek van zowel lenzen als mn bril. (draag nu lenzen, maar toch al dat gedoe ermee! Liever zonder)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 14:54

Ik heb het vorig jaar laten doen in Amsterdam (toen nog boven IJ ziekenhuis, nu zijn ze verhuids geloof ik).
Ik had sinds de basisschool een bril, maar kan slecht tegen lenzen en was het helemaal zat.
Het laseren zelf is me reuze meegevallen, wel een paar dagen last daarna, maar dat hoort bij de behandeling. Na drie dagen geen last meer gehad, ik zou het zo weer doen.

Ik was €1500 totaal kwijt, je krijgt niets vergoed en de medicijnen gaan via je ziektekostenverzekering. De belasting betaald echter wel een beetje mee het jaar erop. (de kosten mag je opvoeren als ziektekosten).

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:56

*gaat ook even meelezen*
ik wil graag bij de politie, maar mn ogen zijn dus te slecht.
Heb op 11 juni een afspraak, dan gaan ze kijken of mn ogen er wel geschikt voor zijn.
Mocht dat het geval zijn en ik laat ze laseren, kost dat E1499 per oog.
Ik ga naar OMC in groningen.

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:59

oef, dat zijn me nog al geen bedragen, wat ik met afvroeg; word het nog duurder als je ogen minder goed zien? is -3 goedkoper dan -7?

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:03

Ze zijn er wel goedkoper hoor, moet je ff googelen.
Maar deze zit vlak bij mij en heeft een contract met de verzekeraar.
En t leek me, dat als een kliniek slecht te boek staat, dat een zorgverzekeraar er geen contract mee afsluit.
De prijs is voor alle sterktes en voor lasek en prk hetzelfde

Het is idd een heel bedrag, maar daar kom ik wel weer overheen.
Denk meer aan het genot, na die tijd Haha!

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:17

Ik ben ook informatie aan het verzamelen dus hou het topic ook even goed in de gaten Lachen

Ingvdh, bij jouw was het wel goedkoop?

Verder kun je informatie online aanvragen via verschillende klinieken.
http://www.ooglasertrefpunt.nl/html.php ... =&klin=30# Hier kun je ooglaser klinieken met elkaar vergelijken Lachen

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 22:26

bij mij was het idd een stuk goedkoper dan deze bedragen, ik was 750 per oog kwijt (1500 totaal dus). Maar dat was incl een "zomer" korting, normaal kost het rond de 1000 euro per persoon. Hou de verschillende klinieken maar in de gaten, ze hebben regelmatig acties. Ik heb idd ooglasertrefpunt goed doorgespit en toen mijn keus gemaakt.

Het kost niets meer of minder als je ogen slecht zijn, dat maakt niets uit, alleen de verschillende behandelmethoden verschillen van prijs. Soms kan je een bepaalde behandelmethode niet doen, maar dit komt naar voren als je een intake hebt. Dan gaan ze je ogen helemaal bekijken en bepalen of je geschikt bent voor een behandeling (het schijnt dat ongeveer 25 -30% van de mensen niet in aanmerking komt voor een laserbehandeling)

Ik heb de lasek methode gehad, is wel pijnlijker, maar het geneest volledig. Als je in het leger of bij de politie wil mag je alleen deze methode doen.
Bij Lasik maken ze een flapje wat weer los kan komen (wel uitzonderlijk geval hoor) maar bij bepaalde beroepen is het risico wat groter dat je een klap voor je hoofd oid krijgt Knipoog

Ik ben overigens geholpen bij RCC Amsterdam. (http://www.rccamsterdam.nl)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 22:47

[LZP] > [MW]

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 00:03

Ik heb nu lenzen. Ik wil het over een paar jaar ook gaan doen. Maar ik weet niet of ik het zo goed durf. Want ik heb maar 1 paar ogen Tong uitsteken. En straks gaat het fout en ben je blind ofzo.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 00:05

Topoverkonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 00:10

Ik sta echt te trappelen van ongeduld. Vanaf mijn ogen gestopt zijn met groeien ga ik ervoor. Oogarts zegt al drie jaar aan een stuk 'volgend jaar is het zo ver' Rolleyes

Zou ook graag lasek hebben, want ik ben bang van de flap. Komt niet zo vaak los, maar je mag een maand niet in je ogen wrijven. Ik doe dat dus nogal vaak, zonder dat ik het door heb Clown Met harde lenzen is dat geen goed idee, doet nogal pijn dan. Dat lasek pijnlijker is, dat neem ik erbij. Maar ik had gehoord dat lasek ook goedkoper is?

In België wordt een deel terugbetaald dacht ik. Laatste keer toen ik prijzen hoorde, was het voor lasik beide ogen 2500 euro.

Ontario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 20:53

heb het andere topic ook even gelezen. Bedankt!! Hoelang mag je geen make-up dragen??

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 19:20

Oooh ik heb vanavond een afspraak gemaakt voor een onderzoek om te kijken of mijn ogen geschikt zijn! Ik ben dáár zelfs al zenuwachtig voor Haha! Over 2 weekjes Lachen

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 19:22

Ik zit erover te denken om het over een paar jaar misschien ook te doen. Moet ik alleen bedenken waar ik het geld vandaan ga toveren, maar dat zie ik dan wel weer.
Heb nu ook lenzen, gaat over het algemeen wel goed (hoewel ik genoeg problemen heb gehad!) maar wat zou het toch makkelijk zijn als je altijd zo je bed in kan duiken enz...