Ooglasering/implantaatlens

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pinacolada

Ooglasering/implantaatlens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 15:17

Inmiddels loop ik al jaren met lenzen of bril en ben dit goed zat. Zonder zie ik gewoon niks, daarvoor zijn mijn ogen te slecht..maar je bent gewoon zo afhankelijk van die lenzen.

Daarom ben ik wat om me heen aan het kijken om er iets te doen, maar ben erg benieuwd naar "ervaringsdeskundigen". Wie heeft zijn/haar ogen laten laseren of heeft van die implantaten?

Topoverkonte

Re: Ooglasering/implantaatlens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 15:21

Ik ben ook aan het uitkijken naar een laseroperatie. Maar ik moet wachten tot mijn ogen gestopt zijn met evolueren (blijkbaar groeien die ook, soms tot je 25ste). Ik zou graag de Lasik operatie hebben.

Ik ken nu ondertussen drie mensen die het laten doen hebben, op twee verschillende plaatsen. Allemaal tevreden. Ik het begin beetje moeilijk, maar je ziet heel vlug goed.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 15:22

mmm, vriend van me heft implantaatlenzen
en die is er heel erg tevreden mee...
heeft af en toe wel wat droge ogen, maar dat is met druppeltjes opgelost

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 15:25

Mijn ogen zijn inmiddels al jaren stabiel. Welke operatie en hoe en wat weet ik niet. Kennis van me heeft het in Groningen gedaan, die is erg tevreden. Lijkt me geweldig om uit je bed te kunnen stappen en meteen alles te kunnen zien!!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 18:38

ow men dat lijkt me ook heerlijk
geen ge etter met bril of lenzen (ik vergete mijn lenzen te vaak uit te doen Tong uitsteken )
en een bril is zo irri als het warm is ....

maar ik ben kwa laser erg terughoudend , hoor er toch nog te veel problemen over kwa halo's zien naderhand en nachtblinheid(ennog nachtblinder dna dta ik al ben kan ik echt niet gebruiken lol )

dus ik ben ga toch maar eens in de implantaatlenzen duiken kwa info

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 18:45

Collega van mij heeft ook implantaatlenzen sinds een aantal jaar, toen viel het nog binnen het ziektekostenverzekering-pakket. Hij is er erg tevreden mee Ja

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 18:47

Hey hallo, mijn zusje laat haar ogen laseren half juni in Amsterdam, als je meer wilt weten Pb je maar.

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 12:09

ik heb me bijna 6 jaar geleden laten helpen aan mijn ogen...ik had ruim - 12
mijn hoornvlies zou dusdanig dun worden door het laseren dat dat gevaarlijk zou worden...dus is er toen destijds besloten om implantaatlenzen te plaatsen. (is wel heel stuk duurder)
Ik ben er enorm tevreden mee...nooit last...ook geen droge ogen wat hier al aangehaald word...(dit kan eigenlijk ook niet want die lenzen zitten in je oog geplaatst)
Heerlijk om wakker te worden en niet naar je bril te zoeken en dat gepruts met je lenzen vooral met opmaken.
Ik heb dat destijds laten doen in Geleen.
De ene week het ene oog de andere week het andere....dit ivm infecties...dat je ze dan niet aan beiden ogen hebt....onder volledige narcose word dit handeling gedaan.
Wel begin ik nu na paar kaar te merken dat ik als ik moe ben slechter begin te zien maar goed, je lenzen of brillenglazen moeten ook regelmatig bij gecorrigeerd worden.
Mocht je weer willen weten (wie dan ook) mijn pb staat open.
Grtz Katja

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 23:30

Is het nou ook zo dat per plaats/kliniek de prijzen behoorlijk verschillen? Dat las ik nou net in de Libelle.

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 00:19

klopt
ik heb destijds 1850 euro per oog betaald...
en bij anderen is dat duur...bij andere enorm goedkoop

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 09:57

Ja en de vanaf-prijs is alleen als je bijna geen afwijking hebt...
Zal vandaag of morgen even wat info voor je inwinnen!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 10:36

Mijn vriend wilde het ook heel graag en is bij verschillende klinieken geweest, maar met zijn ogen kon het niet, hij moet het gewoon met een bril en lenzen doen..........en daar baalt ie onwijs van!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 20:42

Ik zie nu een in Amstelveen die doet het voor 500 per oog..en dat is niet vanaf. Kan dat? Vind het beetje moeilijk om eventueel een keuze te maken. Groningen wordt vergoedt door de verzekering..nou ja, 600 per 2 ogen. Maar daar zijn de kosten wel 1500 per oog..dus is het nog 2400 terwijl je in Amstelveen op reken maar 1100 uitkomt.

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 21:49

Ik vroeg me af he, stel je hebt implantaatlenzen, maar je sterkte verslechterd toch elk jaar wel? Ik ben binnen 2 jaar van -2 naar -4 nog wat gegaan. Moet je dat dan steeds laten corrigeren? En met laseren ook trouwens, hoe zit dat nou.

Topoverkonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 22:02

Je moet wachten tot je ogen gestopt zijn met evolueren. Meestal is dat rond de 21 tot 25 jaar. (ben zelf héél geduldig aan het wachten Hyper! )
Van lazeren kunnen ze wel nog ietsje corrigeren dacht ik.

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 08:07

Gerbenfroh schreef:
Ik vroeg me af he, stel je hebt implantaatlenzen, maar je sterkte verslechterd toch elk jaar wel? Ik ben binnen 2 jaar van -2 naar -4 nog wat gegaan. Moet je dat dan steeds laten corrigeren? En met laseren ook trouwens, hoe zit dat nou.

zoals al gezegd word ja je moet het pas laten doen na je 25e...das het beste
en als dat zo is...je kan nog gewoon laten nalaseren bij een implantaatlens...of heel soms kunnen ze na een laser bij corrigeren...
Het voordeel van een implantaatlens is dat je er nog gewoon een contactlens met een lichte verbetering over kan dragen...

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 08:08

Pinacolada schreef:
Ik zie nu een in Amstelveen die doet het voor 500 per oog..en dat is niet vanaf. Kan dat? Vind het beetje moeilijk om eventueel een keuze te maken. Groningen wordt vergoedt door de verzekering..nou ja, 600 per 2 ogen. Maar daar zijn de kosten wel 1500 per oog..dus is het nog 2400 terwijl je in Amstelveen op reken maar 1100 uitkomt.

ik zou op die kliniek zijn naam gaan googlen vooral op forums neuzen...kijken wat andere ervan vinden...
ik zou nl niet na een prijs gaan kijken...je hebt maar 1 stel ogen he....wees daar zuinig op.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 10:07

Ik heb er ook naar geïnformeerd, maar zoals kamaron ook al aangaf, is het niet meer goed mogelijk boven een bepaalde sterkte om te laseren. Sowieso zou ik het niet laten doen. De prijs, het later toch verslechteren (na zoveel jaren, ok, maar je moet nog wel enkele tientallen jaren leven)... Uiteindelijk zijn mijn lenzen ook prima.

Overigens zit ik nu op -9 maar dit verslechtert nog, dus hoogstwaarschijnlijk kom ik ook niet meer voor de laser in aanmerking.

Ook voor nachtlenzen heb ik gekeken (is misschien iets voor enkelen in dit topic?) en ken een vriendin die ze heeft. Helaas -wederom- gaan deze maar tot ongeveer -4.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 21:27

Ik heb ook te slechte ogen om te laten laseren. Mijn ogen gaan ook nog steeds achteruit.
Als er een moment komt waarop ik geen lenzen meer kan verdragen wil ik toch absoluut implantaat lenzen... maar ik kan er maar bar weinig informatie over vinden, alles gaat over laseren.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 22:20

Informatie is ook zo eenzijdig vind ik!

Ik heb -7 dacht ik, weet het zo niet eens eigenlijk. Ben 21, maar ogen staan al 2 jaar vrijwel stil.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:27

Ik heb -14 en -14,5, ik ben 27 jaar en het is nog steeds niet stabiel. Met bril is de sterkte trouwens nog hoger, maar ik heb geen bril, geloof dat het -18 is dan.

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 08:03

meestal scheelt je lens sterkte een half a een driekwart ten opzichte van je bril (dat je bril sterker is..komt omdat die verder van je oog zit verwijderd als je lens)

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 08:06

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:53

kamaron schreef:
meestal scheelt je lens sterkte een half a een driekwart ten opzichte van je bril (dat je bril sterker is..komt omdat die verder van je oog zit verwijderd als je lens)

Het verschil wordt dus grote als je afwijking groter wordt, is mijn ervaring. Met een stukje natuurkunde ook goed te berekenen trouwens Lachen

Bedankt voor de link trouwens Lachen