achillespees, meer mensen last?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Si_monee

achillespees, meer mensen last?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 19:48

Ik heb heel vaak na paardrijden, of gewoon door de weeks last van mijn achillespees, vriendinnen van mij hebben ook last van hun achillespees die paardrijden. Verder heb ik er niet altijd last van maar als je er aan komt of er zachtjes in knijpt enz... dan doet het pijn. Veel mensen denken dat het door paardrijden komt, omdat je tijdens het rijden je hakken uitdrukt. Hierdoor maak je je achillespees langer. En vervolgens als je van je pony komt, kan je je voet weer plat neer zetten, en is je achillespees laat maar zeggen weer korter. hebben meer mensen hier last van? en weten mensen ook wat je er kan tegen doen? of wat waarschijnlijk de echte oorzaak hier van is?

Si_monee

Re: achillespees, meer mensen last?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 20:12

ben ik de enige met last

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 21:07

Ja, ik heb er een tijdje last van gehad.

Mij werd toen geadviseerd om met paardrijden me hak niet uitte drukken, zodat er ook niet zoveel druk kwam te staan op mijn achillespees. Op den duur hielp dat wel Ja

Maar je moet er zelf wel mee oppassen hoor, als het te lang aan houdt, kan hij gaan ontsteken en of scheuren, dus hou het in de gaten. Lachen

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 10:01

oke, bedankt. ik druk soms erg diep me hak in. Ik zal de komende tijd minder mijn hakken uitdrukken en kijken hoe het er dan aan toe gaat. Bedankt

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 10:06

Heb er vroeger ook last van gehad, schijnt een leeftijdskwaaltje te zijn. Je pees is dan een beetje kort en strak, ik had met lopen al last en kreeg een speciaal zooltje in m'n schoen, maar ben er gewoon overheen gegroeid.
Inderdaad je hak niet te ver uitdrukken, want dat redt hij dan dus niet.
Het is en questie van een beetje ontzien, het trekt dus vanzelf bij.

klaske123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 10:08

jep ik heb er ook last van alleen heb ik hem bij tennis overbelast, ik soms ook heel veel last ik heb nu gelzooltjes en alles is bijna weg en met paardrijden heb ik ze er ook in het gaat prima!

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 11:26

Ik bn er laatst nog mee naar de dokter geweest.
Me achillespees en kuitspier deden pijn. Ik kon toen ik uit eten was geweest echt niet op lopen. deed heel erg pijn. Weekje of 2 erna en het was over.
Hij zei dat het gewoon overbelast was. Knipoog

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 11:36

Mijn moeder loopt er helemaal kreupel door, maar rijd absoluut geen paard. Paar jaar geleden fysiotherapie gehad, en toen ging het een tijd goed, maar nu is de pijn weer dubbel zo sterk terug. Ik zou toch even naar de fysio gaan, die zooltjes kunnen je enorm helpen denk ik Ja