allergische reactie van een mug

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NoiRaM

allergische reactie van een mug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 16:02

He bokkers.

Ik ben vanaf kinds af aan altijd al allergisch geweest voor steek dingen muggen etc.. nu ben ik gister 11 keer op mijn been geprikt en het is zo als gewoonlijk mega dik.
maar nu vraag ik mij af is er een middel voor dat je niet zo snel wordt geprikt ?

ik gebruik zowiezo afterbite maar dat helpt al weinig.

alvast bedankt !

Roane

Re: allergische reactie van een mug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 16:04

Ik heb echt alles geprobeerd maar dat was altijd zo weer uitgewerkt, dus ik laat alles maar lijdzaam toe.
gelukkig valt het de laatste tijd wel mee, omdat ik met klamboe slaap en een paard heb die er ook allergisch voor is dus ze pakken eerst hem en dan mij. *LOL*

Ik krijg ook altijd giga bulten en ik word er altijd erg ziek van, om maar niet te spreken over Wespen en bijen.

Gisteren had ik weer een giga bult op mijn onderarm. Jeuken, jeuken! Om gek van te worden.
Word ik vamorgen wakker, helemaal opengekrabt samen met het vel van de rest van m'n arm.
Hehe, oops... Slaperige Roane is gevaarlijk voor zichzelf. Bloos

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 16:06

ja ik heb zelf ook mega grote bulten echt super groot zelfs met paardrijden heb ik er last van .. toen ik net afstapte stond me been stijf uit ..

ik las net iets van knoflook tabletjes ???

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 18:14

mmm, ken het probleem ...als ik gestoken ben hb ik de meest bizarre bulten (kwa afmetingen vorm en kleur)
het enige wat ik er aan doe momenteel is horren standaard naar bneden bij open ramen , vliegendeur,
deet en citronella smeren
lange mouwen en broeken als het donker word
en miggen stekkers in iedere ruimte die ik gebruik

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:02

mijn zoon heeft een beste wesp/daas/hommel/mug allergie.
hij heeft via de dokter speciale medicijnen gehad en creme.
Wat ik persoonlijk eht beste vind helpen, zowel tergen de jeuk als zwelling. Natte doeken met azijn om de bult. Regelmatig verversen.
Zit je toevallig in de middle of niks dan, moet je over je "verse" bult heen plassen. Ja effe goor, maar thuis ga je even onder de douche.

NiBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:53

Ik heb hier helaas ook veel last van..
Nu gaat het wel maar een paar jaar geleden of als ik op vakantie ben DRAMA!
Ik doe ook altijd koude/natte doeken om de plekken die echt super groot zijn!
Verder heb ik een aantal jaar terug toen ik op ponykamp ging medicijnen gehad. Ik weet niet meer hoe ze heten maar het waren kleine pilletjes en die moest ik 4 keer per dag innemen en dan ging je bloed anders ruiken. Een mens ruikt dat niet maar insecten dus wel!
Ook heb tal van zalfjes gebruikt maar die hielpen allemaal niet!

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:54

Ik heb allergische reactie op steek van een daas, alsk gestoken ben gelijk even een stukje keukenrol met azijn erop dan blijft het klein Lachen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:56

Ik ben ook allergisch voor beten, heb zelfs littekens van omdat ze gaan ontsteken.
Klamboe werkt beste, maar heb ik geen zin in, en op moment gelukkig *klopt af* nog geen mug gezien.
ik heb nu rescue creme, is eigenlijk voor vanalles maar bij mij werkt ook tegen de jeuk

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:58

Ik ben ook sinds vorig jaar allergisch voor insectensteken/beten. Vorig jaar is het best erg geweest, toen kreeg ik van de huisarts antihistaminica, wat ook helpt tegen hooikoorts. Je wordt geloof ik niet minder gestoken, maar je krijgt een minder heftige reactie gelukkig.

flubjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:01

Ik heb het ook al me hele leven..
Bij mij worden het echt grote schijven met een omvang van zo'n 7 cm ofzo
Niks helpt bij mij.. Ik heb al zoveel dingen geprobeerd Tong uitsteken
Ik ben zelfs bang voor muggen Bloos
Als ik een mug in me kamer hoor lig ik de hele nacht onder me dekens of ik word wakker en blijf wakker of ik ga in de huiskamer slapen.
heb zo'n hekel aan die beesten!
Ik durf echt niet te blijven liggen als ik er 1 hoor zoemen naast me oor

flubjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:03

Lynn_Nikita schreef:
Ik ben ook allergisch voor beten, heb zelfs littekens van omdat ze gaan ontsteken.

Ik heb ook overal littekens maar niet van ontsteken maar omdat ik zo erg jeuk heb dat ik ze altijd open krab... soms tot bloedens toe Scheve mond
ook als ze al open zijn geweest en het gif zit er niet meer in jeuk het nog steeds vreselijk. En het duurt zo lang voordat ze weg zijn.. soms wel een maand of langer

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 22:04

Ik krab ze ook open, tenminste, als ik wakker ben hou ik me in, als ik slaap krab ik ze open. Bloos
Lekkere zelfbeheersing.

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 22:23

nou het is zo snachts heb ik er geen last van omdat ik vitrage er voor heb .. dus heb weinig last van muggen .. maar zoals s'avonds als ik buiten ben en bij de paarden ook veel .. meestal spuit ik van dat vliegenspul op mij maar voor de kleding is dat niet echt bevordelijk

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 22:24

heb ook van dat stinkspul in een geel busje is een soort olie maar dat meurt gewoon te erg.. die geur wil ik niet de hele avond om me heen hebben te hangen Knipoog

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 00:46

Ow hier nog 1 die allergisch is. Als ik gestoken word door een mug, heb ik een plek met de omvang van een mango. Echt niet normaal. Dik, rood, opgezwollen en vet warm.
Ik gebruik prikweg, is een homeopatische zalf. Helpt bij mij prima. Lachen Maar goed, meestal word ik 's nachts gestoken en is de plek dus al zo groot als een mango. Maar helpt wel uitstekend tegen de jeuk, als ik dat niet op smeer, ga ik kapot van de jeuk.

noby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 01:03

ik ben ook allergisch, ieder jaar ga ik naar de doker om creme te halen is inderdaad een antihistamine krijg er ook tabletten bij.dit helpt tegen zwelling en jeuk,.
voor de nacht gebruik ik een bepaald soort tropische muggenmelk. dan word ik (Bijna) niet gestoken
is wel te krijgen bij kruidvat ofzo,
groen met gele verpakking

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 08:48

Ik ben er ook allergisch voor, preventief gebruik ik een ventilator (muggen houden niet van wind of worden er gewoonwegdoor weggeblazen Haha! ) en áls het dan toch fout gaat heb i keen middeltje van een of andere natuur-winkel.. ik heb dat flesje vorig jaar op vakantie gekocht, mijn kuit was ook helemaal op gaan zwellen en voelde erg warm aan. Middeltje drie keer per dag in water opgelost en opgedronken, volgende dag was de bult weg en had ik alleen nog een grote blauwe plek van de zwelling Lachen middeltje hete volgens mij 'apis melefici' oid. Is overigens van VSM!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 09:10

die prikweg wat babeth heeft heb ik ook. Ik krab ze ook open, en daardoor gaan ze ontsteken bij mij. Overdag kan ik af blijven, maar in mn slaap krab ik ook tot bloedens toe open, word ik wakker bed vol bloed en nog meer pijn eraan