Mijn kat werd een beetje wild bij de dierenarts, en heeft me flink gebeten dierenarts heeft het ontsmet, en gaf me als tip met mijn hand in de biotex mijn hand is nu dik en stijf...
Hou het goed in de gaten, kattebeten zijn erg smerig. Dus echt even 3x per dag met je hand in de soda of biotex tot hij niet meer gezwollen en stif is.
Ik zou gelijk naar de dokter gaan en een tetanusprik gaan halen. Mijn moeder is ook een keer gebeten door onze kat en dat was een hele ontsteking geworden, gelukkig was zij gelijk naar de dokter gegaan ermee voor een tetanusprik.
Als ik jou was zou ik toch even bij je huisarts informeren. Een vriendin van mij is ook eens gebeten door een kitten die aangereden was.Dit was wel door de nagel,maar toch. We werken bij de dierenambulance en we gingen met de kitten naar een dierenarts en hij zei dat we naar de huisartsenpost(was weekend) moesten gaan om naar haar vinger te laten kijken en antibioticum moesten vragen,omdat het gevaarlijke bacterien zijn die in een kattenbek zitten.De dierenarts wist precies welk antibioticum we moesten vragen,maar ik weet de naam niet meer. Volgend de dierenarts is de kans op een ontsteking veel groter is dan de kans op tetanus.
ik ga zo weer voor de 2e keer in de biotex hand doet nu goed pijn, en zit een dikke bult op 1 beet als t morgen nog zo dik is en nog zo pijnlijk, bel ik de huisarts even ben niet iemand die snel naar de dokter gaat
Ik ben ook ooit gebeten door een kat en flink ook, beetje domme actie van me. Heb ook in de biotex gezeten. M'n handen (ja 2!) waren pijnlijk en dik, en ik kon ze niet lang naar beneden houden (ging kloppen). Wel naar de huisarts geweest, maar na een week was het toch nog niet echt beter. Uiteindelijk naar 't ziekenhuis geweest voor foto's omdat het dik bleef op 1 punt, daar hebben ze nog een naald er in gestoken om te kijken of er nog troep in zat. Was gelukkig niet zo. Moest daarna wel met nat gaas compres erop (jeukte als een gek). Uiteindelijk is het helemaal goed gekomen, maar het was wel heel erg vervelend en pijnlijk.
Als ik jou was zou ik na het weken in de biotex je hand nog even onder de koude kraan of in koud water houden. Daarna droogdeppen en daarna evt. een steriel gaasje er op.
In de gaten houden dat je je verder gezond voelt, geen koort o.i.d. Wondgenezing kost nou eenmaal wat tijd. Sterkte!!
ben wel es gebeten en het enige wat ik doe is een pleister met ene dikke laag betadine er op doen, de betadine trekt zo de rommel er uit. tegen de zwelling kun je denk ik weinig doen, is vast gekneusd door de beet en dat zakt na een paar dagen weer weg..