pijn na seks?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kerstkrans

pijn na seks?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 23:11

beetje genant onderwerp misschien,

maar na 'de daad' ga ik altijd plassen, om blaasontsteking etc te voorkomen.

ongeveer 3/4 jaar geleden heb ik blaasontsteking gehad, en in een periode van 3 maanden, daarna nog 2 keer.
sindsdien heb ik na de seks altijd zo'n brandend gevoel.
en als ik dan ga plassen al helemaal.

dan lijkt het wel of heel de boel in de fik staat daarzo... Clown

op soa's ben ik overigens al getest, dus dat kan het niet zijn.

wie weet raad?

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Re: pijn na seks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:15

Ik heb geen flauw idee wat het kan zijn.
Maar waar heb je last van: echt van je blaas na de seks? Een brandend gevoel is opzich niet zo gek, je lijf krijgt wel wat te verduren tijdens de seks Clown

Ik moet ook altijd daarna iig naar de wc, schijnen veel vrouwen (ook mannen) te doen.

Verder weet ik het niet!
Langs de huisarts is natuurlijk ook een optie als je het echt 'vervelend' vindt gaan worden. Knipoog

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 23:16

ik moet inderdaad ook echt altijd echt plassen, zelfs al tijdens de daad zelf.
je lijf krijgt misschien wel wat te verduren normaal, maar mijn vriend kan het vaak niet echt lang inhouden, dus dat valt bij mij nogal mee...!

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:19

Alsnog, het kan bij de ene al eerder als schuren aanvoelen dan bij de ander lijkt mij.
Had je voor die blaasontsteking daar allemaal geen last van? Plassen na seks (of zelfs naar de wc moeten tijdens) is in ieder geval normaal Lachen

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 23:20

nee, voordat ik blaasontsteking had, heb ik nooit ergens last van gehad.
we deden het makkelijk 2 keer achter elkaar, maar nu verga ik dan van de pijn..
heel vaag!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:22

Hmm, wat raar, ik heb ook geen idee wat het kan zijn. Het lijkt inderdaad op een soa, maar dat is bij jou uitgesloten. Misschien is het een schimmelinfectie? Dat kan namelijk veel uiteenlopende verschijnselen hebben.

@nargileh: als je het gevoel hebt dat je moet plassen tijdens de daad, betekent het dat je vriend dicht bij je G-spot zit (las ik gisteren)

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:25

Het kan inderdaad een schimmelinfectie zijn: jeukt het misschien ook?
Ik heb volgens mij een tijdje iets van een schimmelinfectie gehad want het jeukte en deed al snel pijn tijdens de seks. Maar die is ook na een tijdje weer weg gegaan (weet niet eens zeker of het dat was hoor).

Heb je dan echt pijn en last van je blaas of een andere plek?

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 23:36

een schimmelinfectie heb ik tussendoor ook nog gehad.
maar daar heb ik medicijnen voor gehad, en ben zelfs naar de gynaecoloog geweest, om te kijken of de schimmelinfectie over was.

alles was weg, en nu heb ik ook geen last meer van jeuk (wat ik toen wel had)
dus het lijkt me sterk dat ik dat nog heb.

ik heb echt last van mijn vagina, niet mijn blaas.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:38

meer op laten geilen het lijkt wel een " droogte" probleem. en volgens mij is plassen heel normaal na de daad omdat je dan ontspannen bent.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:39

Dan ligt het volgens mij toch echt niet aan je blaasinfectie. Het kan misschien ook een andere schimmelinfectie zijn, wie weet (zijn veel soorten toch? Knipoog )

Ga voor de zekerheid nog een keer langs de huisarts, kan geen kwaad! Lachen

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:39

Probeer dan eens uit hoe je je voelt als je glijmiddel op waterbasis uitprobeert...
En dan bedoel ik niet dat je het misschien nodig hebt vanwege je eigen vochthuishouding om het zo maar te noemen, maar het kan voor het branderige geveol echt heel veel helpen!!
En zo duur is een flesje niet, dus wat schaadt het om het gewoon een keertje te proberen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:40

Om het dan maar helemaal lekker heavy te maken, komt je vriend in je? Dat kan het ook nog verklaren, zeker als het dan de 2e keer zo zeer doet!

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 23:42

hahahah lekker genant ditte.. Tong uitsteken

een droogte probleem is het zeker niet, maar nickeltje, misschien heb je gelijk.
dat kan natuurlijk het een beetje 'verkoelen' van binnen.

@ liek_ ja, hhahha. maar waarom kan dat het dan verklaren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:44

nargileh schreef:
hahahah lekker genant ditte.. Tong uitsteken

een droogte probleem is het zeker niet, maar nickeltje, misschien heb je gelijk.
dat kan natuurlijk het een beetje 'verkoelen' van binnen.

@ liek_ ja, hhahha. maar waarom kan dat het dan verklaren?

Groot verschil in ph! Ik heb er zelf ook last van dus was dit een makkelijke vraag Haha! Als ik een avondje wil hobby'en moet ie dat dus ook vooral niet doen, dan is het gelijk klaar ook!

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 23:46

klopt ja, dat verschil in ph.
maar ik vind het wel opvallend dat ik er dan pas last van heb sinds de plaasontsteking, toch?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:48

Door die blaasontstekingen en dan vooral door de kuur daar tegen, kan het zijn dat je bekleding van je slijnmvliezen in je hele beneden gebied veranderd is, inclusief de bacterien die er normaal wonen. Het kan dus zijn dat je slijmvliezen in je vagina daardoor en sinds toen gevoeliger zijn voor de andere zuurgraad die sperma heeft dan dat je normale eigen zuurgraad is...
Vandaar dat glijmiddel op waterbasis dit misschien een beetje kan blussen zeg maar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:49

nargileh schreef:
klopt ja, dat verschil in ph.
maar ik vind het wel opvallend dat ik er dan pas last van heb sinds de plaasontsteking, toch?

Een blaasontsteking geeft aan dat er bacterien in je plasbuis terecht zijn gekomen, en zoals je zelf denkt waarschijnlijk omdat je niet snel genoeg naar de wc bent gegaan. Als die bacterien daar zitten zitten ze op/in de rest ook natuurlijk, gevolg is een verstoorde huishouding en dus tadaa...je schimmelinfectie. Daar heb je iets tegen gekregen en wat doet dat spul? Die doodt de bacterien, ook de goede. Dat verandert jouw ph dus weer. Kortgezegd is je huishouding verstoort.

Mijn advies is dan ook een tijdje probiotica te nemen (yakult, actimel en nee, geen grapje) om je huishouding weer op orde te brengen en je vriend zijn spul lekker bij zich te laten houden Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:50

Nickeltje schreef:
Door die blaasontstekingen en dan vooral door de kuur daar tegen, kan het zijn dat je bekleding van je slijnmvliezen in je hele beneden gebied veranderd is, inclusief de bacterien die er normaal wonen. Het kan dus zijn dat je slijmvliezen in je vagina daardoor en sinds toen gevoeliger zijn voor de andere zuurgraad die sperma heeft dan dat je normale eigen zuurgraad is...
Vandaar dat glijmiddel op waterbasis dit misschien een beetje kan blussen zeg maar...

Het lijkt mij in dit geval dat je beter de oorzaak aan kan pakken in plaats van de symptomen te bestrijden. Als je het goed doet ben je er dan met een weekje vanaf.

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 23:51

bedankt zeg allemaal.. Haha!
ik zal mijn vriend eens aan zijn tand voelen

edit, ik heb een lange tijd actimel geslikt, denk een maand of 2.
maar het is er nog steeds.
Laatst bijgewerkt door kerstkrans op 21-05-07 23:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:51

nargileh schreef:
bedankt zeg allemaal.. Haha!
ik zal mijn vriend eens aan zijn tand voelen...

Dat lijkt me voor jou ook even verstandiger dan aan wat anders Clown Succes ermee Knipoog

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:52

Waarschijnlijk ben je nu wat gevoeliger omdat er daar wat veranderd is vanwege je blaasontsteking en je schimmelinfectie. Je hebt daar natuurlijk ook een bepaalde flora en als die uit balans is dan is dat niet direct weer goed.

Misschien eens met condoom proberen? Een vriendin van mij had een keer een soort schimmel samen met haar vriend. Dus als ze weer seks hadden kreeg zij weer last. Het is het proberen waard!!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:56

Liek_ schreef:
Nickeltje schreef:

Het lijkt mij in dit geval dat je beter de oorzaak aan kan pakken in plaats van de symptomen te bestrijden. Als je het goed doet ben je er dan met een weekje vanaf.

Ben ik het helemaal mee eens. Maar eerder geeft TS al aan dat ze bij huisarts en bij gyneacoloog is geweest.
In het onderwijs dat ik gehad (studie geneeskunde) heb over dit soort problemen is ons heel duidelijk gemaakt dat als je oorzaken als SOA's en schimmels uitgesloten hebt en er is bij onderzoek niks afwijkends te zien, dat de kans heel erg groot is dat er nooit een oorzaak van de pijn gevonden wordt, maar dat iemand daar wel echt heel veel hinder van kan ondervinden.
En heel vaak zijn het relatief simpele adviezen zoals probeer dit of dat eens uit, en dan kan het zijn dat je eens een ander merk condooms moet proeberen want er kan overgevoelig heid zijn voor het merk dat nu gebruikt wordt, of een simpele tip als glijmiddel kan een hele simpele oplossing zijn...
En uitproberen van dit soort dingen kan geen kwaad, dus klachten maak je er zowiezo niet erger mee...

lisantjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:57

ik zit met dezelfde probleem ik heb ook vaak pijn na seks en snap echt niet hoe dat komt. soms zo erg dat ik er 2 dagen daarna nog last van heb Bloos Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 00:04

Nickeltje schreef:
Ben ik het helemaal mee eens. Maar eerder geeft TS al aan dat ze bij huisarts en bij gyneacoloog is geweest.
In het onderwijs dat ik gehad (studie geneeskunde) heb over dit soort problemen is ons heel duidelijk gemaakt dat als je oorzaken als SOA's en schimmels uitgesloten hebt en er is bij onderzoek niks afwijkends te zien, dat de kans heel erg groot is dat er nooit een oorzaak van de pijn gevonden wordt, maar dat iemand daar wel echt heel veel hinder van kan ondervinden.
En heel vaak zijn het relatief simpele adviezen zoals probeer dit of dat eens uit, en dan kan het zijn dat je eens een ander merk condooms moet proeberen want er kan overgevoelig heid zijn voor het merk dat nu gebruikt wordt, of een simpele tip als glijmiddel kan een hele simpele oplossing zijn...
En uitproberen van dit soort dingen kan geen kwaad, dus klachten maak je er zowiezo niet erger mee...

En met deze tekst en uitleg ben ik het dan helemaal met jou eens Haha! Vond het al zo'n raar advies van een geneeskundestudent, maar op deze manier snap ik je helemaal!

Ik vind het trouwens fijn om te lezen dat er nog serieus met dit soort topics om wordt gegaan, echt super!

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 00:38

Ik heb ooit gehoord dat het ook helpt om zowel voor als na de seks te plassen, misschien werkt het?