Ineens overal rode jeukende vlekken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gwen

Ineens overal rode jeukende vlekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 10:15

Gisteravond toen ik naar bed ging had ik al jeuk, maar ik dacht dat ik gestoken was door de muggen bij het buitenrijden. Nu zitten er overal op mijn lijf rode bultjes en vlekken, sommige rond, sommige zijn meer van die plakjes, sommige echt bultjes, die erg jeuken en heel snel op komen zetten. Het is nu erger dan toen ik vanmorgen opstond.

Die ronde vlekjes deden me aan ringworm (=schimmelinfectie) denken, maar die andere vlekken lijken er dan weer niet op, daarbij weet ik niet of ringwom wel zo snel op kan komen zetten in deze mate. Het zit vooral op mijn armen, maar ook op mijn benen, verder (nog?) nergens. Heb gisteren nog wel een klein bosritje gemaakt, dus mogelijk ben ik gestoken ofzo, en ik ben ziek, maar bij voorhoofdsholteontsteking heb ik nog nooit dit soort verschijnselen gehad *LOL* .

Het is vanzelf gekomen, dus grote kans dat het vanzelf ook weer weg gaat, maar ik vind het toch niet zo geweldig. Het is maandagochtend, dus de huisarts is niet bereikbaar heb ik al gemerkt, er is geen doorkomen aan, daarbij is het nou ook weer niet zo dringend dat ik accuut hulp nodig heb Knipoog . Wilde alleen even vragen wat het zóu kunnen zijn, gewoon ter geruststelling ofzo *LOL* .

Iemand van jullie enig idee wat het zou kunnen wezen?

Keet

Re: Ineens overal rode jeukende vlekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 10:17

lijkt op een allergiesche reactie op iets dat je misschien geprikt heeft, of iets waar je tegen aan bent gekomen?

heb je nieuw wasmiddel? andere zeep voor onder de douche? nieuwe bodylotion?

lijkt mij niet te komen door je voorhoofdsholte onsteking, maar meer iets van buitenaf

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 10:17

Een allergische reactie? Misschien een nieuw wasmiddel f douchegel gebruikt, of tijdens het buitenrijden tegen een bepaalde plant of boom gereden? Is er geen handige oma/moeder in de buurt die bekend is met dit soort dingen en een huismiddeltje weet?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 10:18

allergische reactie, waarop is meestal een vraag en kom je vaak niet achter. Bij huisarts kun je pilletjes voor vragen, kuurtje wat je moet opmaken
paar maanden terug had ik hetzelfde

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 10:19

ringworm kan volgens mij niet zo snel opkomen, hoewel dat ook vreselijk jeukt!
Ik denk ook eerder aan een allergische reactie ergens van?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 10:21

netelroos?
dat is inderdaad ergens een allergische reactie op, heb je het tijdens het rijden erg warm gehad? daar kan je lichaam ook zo op reageren.
en zou het kunnen dat je misschien iets van de waterpokken te pakken hebt?
heb je die al gehad?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 10:23

Heeft idd alle schijn van een allergische reactie. Even alles opschrijven wat je gister en eergister gegeten hebt. En ook of je nieuw wasmiddel hebt etc. Daarmee toch naar de HA gaan. Volgende keer kun je nog heftiger reageren dus beter nu naar de HA als bij de volgende reactie.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 10:25

Heb de huisarts te pakken gekregen en ik mag even langskomen Lachen . Zul je zien dat het net wegtrekt als ik daar aan kom, dat is altijd Clown .

Waterpokken heb ik als kind al gehad Ja , het enige dat anders is als anders is dat mijn vriend gisteren gekookt heeft in plaats van ikzelf Clown .

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 10:35

Haha, wie weet wat hij uit de keukenkastjes tevoorschijn heeft getoverd Haha! Kan je zijn recept niet even meenemen naar de HA?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 10:37

Heb je geen antibiotica gehad vanwege je voorhoofdsholteontsteking? Een vriendin heeft ook dat soort rare uitslag gekregen, maar dat was na een antibiotica kuur...

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 10:48

Het eten was zo'n pak Boboti (nieuw gekocht) met sperziebonen, (vers) gehakt en appel, is toch knap als hij dat weet te verknallen, niet *LOL* ?

Antibioticum heb ik niet, vhh-ontsteking gaat vanzelf over Lachen .

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 10:58

had je die boboti al eerder gehad?
zitten nogal wat kruiden in,misschien dat er ene niet helemaal goed bevalt?
ben benieuwd wat de dokter zegt

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 12:51

Die boboti had ik idd al eerder gehad ( Vingers aflikken ). Maar het was zoals jullie al dachten een allergische reactie waarschijnlijk op voeding of eventueel kattenvlooien oid, hoewel mijn mormels goed ontvlooid zijn. Waarvan is niet te zeggen, ik heb gisteren absoluut niets gegeten wat ik niet al vaker heb gehad. Allergie, de afweerreactie althans, wordt echter pas zichtbaar als je iets al vaker gegeten hebt of er al vaker mee in aanraking geweest bent.

Nou ja, het trekt wel weg Ja . Heb koelzalf tegen de jeuk gekregen en antihistamine voor als het wat langer aanhoudt, de reactie.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 18:03

Prosessierups? (of hoe je het ook schrijft Tong uitsteken) Daar krijg je allemaal kleine rode bultjes van, en ze jeuken verschrikkelijk. Het trekt vanzelf weet weg, het zit in de bomen en is een soort rupsje dat uit je boom op je kan vallen en de jeuk veroorzaakt.

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 18:06

Heb je hooikoorts?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 18:07

Gwen schreef:
het enige dat anders is als anders is dat mijn vriend gisteren gekookt heeft in plaats van ikzelf Clown .

whahaha ja kijk, daar heb je het al;)

nee even serieus, ik denk ook aan een alergische reactie. of dat nou van wasmiddel of van een steek is... maar kdenk wel allergiscche reactie. warmtebultjes kan ok nig, maar die trekken meestal na een paar uur weer weg...

edit: ik lees dat het idd een allergische reactie was. nouja, sterkte er mee maar iig;)

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 19:27

Het zijn nu prachtige grote vlekken geworden, licht, met een rode rand er omgeen, heel kunstzinnig Ja . De jeuk is wel verminderd en het líjkt er op dat ze op mijn armen lichter aan het worden zijn. Nog maar even een paar dagen afwachten wat het gaat doen, dus, en maar even geen rokken aan. Ziet er niet uit met die gevlekte benen er onder *LOL* .

Hooikoorts heb ik niet overigens Lachen . (Hoewel, dat is niet helemaal zeker, want ik heb nu een lichte voorhoofdsholteonsteking en moet flink niezen. Kan best door hooikoorts komen Lachen , maar heeft volgens de huisarts niets met de vlekken te maken).

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 08:47

Mijn vriend had die rode vlekken ook, over zijn hele lichaam!
Zagen er precies zo uit als jij omschrijft.
Het begon ook op zijn buik en benen, trok naar zijn borst, zijn armen en tenslotte ook zijn rug.
Hij heeft wel hooikoorts, daar had het volgens de dokter ook mee te maken..
Het was net weggetrokken, en nu begint het weer opnieuw..

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 08:49

Hm, dat klinkt bemoedigend Ja . Nou ja, gelukkig ben ik al aan de man Schijnheilig .

Die van mij jeuken nog wel als een gek, maar het begint wel weg te trekken. Op mijn rug, buik en borst zat helemaal niets trouwens, heel vreemd.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 10:21

idd anti histamine, die heb ik toen ook gekregen, kuurtje van 4 dagen was dat geloof ik. Werkte na uurtje ongeveer. na paar uur geen pilletje gehad te hebben kwam weer terug. Weer pilletje ingenomen, en trok weer wat weg. Bij mij begon het op mn rug, soort muggenbult en na even krabben zat ineens mn hele rug onder
Ik heb nu niks meer gehad en nog steeds geen idee waarvan het afkomstig was