Ik zelf ben eind vorig jaar gestopt met de pil na 12 jaar de pil geslikt te hebben. Mijn menstruatie is nu inmiddels redelijk op gang gekomen, en ik merk dat mijn lichaam enorm reageert op het niet meer binnen krijgen van hormonen. Zo heb ik veel meer last van puistjes in m'n gezicht, maar ook op mijn schouders en borst
, mijn haar is veel stijler en vetter
en mijn emoties zijn veel minder "onder controle".
Ik hoop eigenlijk dat bepaalde zaken van tijdelijke aard zijn, omdat je lichaam nu moet wennen aan een nieuwe situatie, maar is dat wel zo?
Kom maar door met jullie ervaringen!
) maar tegen de tijd dat k die wel wil zal k dr wel mee moeten stoppen dus wat er dan gebeurt merk k vanzelf wel
De kans op trombose bij pilgebruik is vergeleken met niet-zwangere vrouwen die de pil niet gebruiken, 2 tot 4 x zo hoog.
(had me tijdens het gebruik heel afgevlakt gevoeld qua humeur)Daarna was het weer goed. Na stoppen met de pil moest ik ook eerst wennen aan het pilvrije bestaan, je voelt je idd sneller emotioneel...Dus het kan best dat mensen zich anders voelen als ze met de pil beginnen maar ook met het stoppen. Volgens de huisarts is het bij iedereen anders.