wat te doen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veertjuh1987

wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 14:10

de laatste tijd ben ik erg in een dip wat valt daar aan te doen en hebben meer mensen hier last van ?

veerlefellow

Re: wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 14:13

licht er denk ik net aan wat voor een dip je hebt en waardoor het komt
om er maar voor blijven weg te lopen lijkt me niets maar k zou het juist aan gaan en zorgen dat het nooit meer terug komt

veel sterkte

veertjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 14:16

ben pas geleden me opa verloren en in het begin had ik er niet z'n moeite mee maar vooral dese week dringt het tot me door dat ie er niet meer is en dat ik hem niet meer kan zien enzo zit er heel erg mee

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 14:51

Praten, praten, praten.

Als je iemand verloren hebt is het goed om daarover te praten met familie, vrienden of wie-dan-ook.
Ooit zul je het een plekje kunnen geven...

Je mag me pb-en als je daar behoefte aan hebt...

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 16:26

inderdaad veel praten.
vriendin heeft bijv 2 verzorgpaardjes gehad die zijn verkocht.
maar ze praat er nooit over.
en ik vind het irritant beginnen want ja wat moet ikerover zeggen.

naja veel suc6.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 16:30

Inderdaad, praten. het kan weleens moeilijk zijn om zomaar, out of the blue, het onderwerp aan te snijden. Maar je kunt vast wel beginnen met iets ind e zin van 'ik moet nog steeds veel aan opa denken, jij ook? Kan ik misschien een keertje met je praten erover?'
Er zijn vast mensen in je familie die hem ook erg missen, en met wie je fijne herinneringen aan hem kunt ophalen. Hoe naar het ook is, het is heel normaal om een tijdje te rouwen en soms duurt dat langer dan dat je had verwacht.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 16:34

Als praten niet helpt, want het wil niet altijd helpen Knipoog Ga dan leuke dingen doen, eet chocola (dat werkt bij mij, alleen is het niet al te goed voor je). Kijk of je leuke dingen kan doen met vriendinnen of ga lekker sporten/tekenen/schrijven/computeren.

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 19:13

Tja..Ik zit ook best in een dipje.Ik zou niet weten met wie ik erover goed kan praten dus ik lees mee en benieuwd naar de tips Tong uitsteken

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:31

Ik ben 15 en heb heel vaak dipjes.
Die komen gewoon uit het niets opzetten.
Voor mijn leeftijd heb ik aardig wat meegemaakt, kanker bij mijn vader en broer, andere broer depressief, moeder overspannen, ging slecht op school enz.
Vaak heb ik heel veel moeite om op te staan, huilbuien komen uit het niets...

Veel praten helpt idd heel goed! Mijn ouders zijn gescheiden maar ze zijn gelukkig goede vrienden.
Met allebei kan ik goed praten!! En praten met vrienden lucht ook op, maar dan moet je oppassen dat ze je niet irritant gaan vinden.. maar dat ligt eraan wie je voor je hebt.

Succes!

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:31

Ook kan je bij een psycholoog goed je verhaal kwijt Ja
maar dat ligt een beetje aan de ernst van alles..

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 09:04

Hey ikzelf zit de laatste tijd ook wel vaak in een dip. Bij mij helpt het om te proberen het positieve te zien. En de rest even uit mijn hoofd te verbannen. Bij mij komt het door pech met de gezondheid van mijn paard. En nu die weer goed is heb ik zelf elke keer iets. Hierdoor heb ik al bijna een jaar geen wedsrijden kunnen rijden, weinig sporten, vakanties moeten afzeggen en kan ik met veel activiteiten in de omgeving niet me doen. Oftewel alle leuke dingen worden weg gehaald. En dat zal het komende halfjaar mogelijk zo door gaan. Dit omdat ik in de wacht sta voor een operatie en alles erg onduidelijk nog is.

Ikzelf heb het ook zwaar gehad toen mijn opa overleed. Ik praatte er niet over. Achteraf is dat heel slecht geweest. Ik zou dus als je er even niet aan wilt denken iets positiefs in jezelf proberen te projecteren of iets doen wat je leuk vind. Dat geeft vaak energie. En anders inderdaad WEL praten.

Sterkte Ach gut