Ik ken niet het hele verhaal van osteopaten. Maar ik ga regelmatig naar de osteopaat. Heb een verschoven wervel gehad in mijn nek en die heeft hij weer op zijn plaats gezet.
Veel mensen zeggen dat het niet pijnlijk is, maar ik vind het wel erg pijnlijk. (Misschien wel mede doordat mijn nek zo gevoelig is door de beschadingen) Maar zo gauw alles weer op zijn plekje zit en een paar dagen verder bent voel ik me veel beter.
Hij verschuift als het ware je wervels door je lichaam op een speciale manier te buigen en te draaien.
Best wel erg eng. Om bij mijn bovenste nekwervel te komen moet ik op een bed op mijn rug gaan liggen en dan gaat hij achter me staan. Pakt mijn hoofd vast en beweegt het rustig zodat ik meer ontspannen en ik niet weet waneer de 'knak' komt. Dan drukt hij aan de kant van de wervel (bij mij moet die naar rechts, dus drukt hij links) dan trekt hij even kort aan mijn hoofd en draait zodat er ruimte tussen de wervels komt en de wervel op de plek schuift. Ik voel me dan altijd zo slap als een vaatdoek en neem dus ook altijd even iemand mee die me naar huis kan brengen.