Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MoonChloe schreef:Ik weet niet of je nagelbijt maar ik doe het wel en daardoor heb ik ook soms last van fijt. Pas nog maar dat was door een blaar.
Ik stop mijn vinger dan altijd in warm water + soda.. helpt heel goed. Soms als het hardnekkig is doe ik er ook pleister met trekzalf (zwarte zalf) om.. Het trekt dan pus/etter uit de fijt.. En ik vind het ook heerlijk om pus uit mijn vinger te drukken.. Na een sodabadje of biotex even knijpen, soms komt er echt belachelijk veel pus eruit.
Ik heb het vaak als ik heel lang stress heb gehad, en dan ontlaadt mijn lichaam zich met verkoudheid, moeheid, en ja soms ook fijt.. Fijt komt vooral als je minder weerstand hebt.
Ik heb het eens 1x (eerste keer dat ik het had) aan 5 of 6 vingers gehad. Heb toen zalfje gehaald bij dokter.. Dat zalfje hielp goed.
x_manon_x schreef:Maar hoe kot het dan dat het ook op je, noujaa de mijne dan, op mijn tenen komt ?
superlotje schreef:x_manon_x schreef:Maar hoe kot het dan dat het ook op je, noujaa de mijne dan, op mijn tenen komt ?
Ik weet niet hoe lenig jij bent, maar die stafylokok komt o.a. vaak voor in het neusslijmvlies