Feit.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_manon_x

Feit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 22:32

Tsja, ik heb het elke keer ik weet niet hoe het komt, ik wil gewoon weten wat er met me is. Ik heb nu namelijk (alweer) beginnend feit, nu aan mijn ringvinger. Ik krijg het elke keer, nouja heel vaak, ik heb het al gehad aan mijn vingers en tenen. Van mijn moeder moet ik veel in het warme water zitten met waspoeder of soda. Maar het doet echt pijn, het is al dik en erg rood.

Weten jullie misschien waardoor het kan komen, of at ik er verder aan kan doen ?

xx

x_manon_x

Re: Feit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 11:28

Niemand die er wat over kan vertellen of misschien weet waardoor het komt ?

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 11:29

Sorry, ik weet neit wat feit is? Misschien even op google zoeken, of in een medische encyclopedie.

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 11:42

Sorry ik had het fout geschreven het is Fijt Nagelbijten / Gniffelen

Fijt of panaritium is een etterende ontsteking in een vinger of teen, die meestal door de bacterie Staphylococcus aureus wordt veroorzaakt. Fijt kan onder andere ontstaan door vuil in een wondje langs de nagelriem, bijvoorbeeld ten gevolge van een splinter. Onder de nagel hoopt zich vervolgens pus op dat een uiterst pijnlijke en rood opgezwollen vinger of teen tot gevolg heeft. Een ontsteking uitgaande van en beperkt blijvend tot de nagelriem wordt vaak paronychia genoemd.

Onbehandeld kan een fijt onderliggend bot, gewricht en pees aantasten. Behandeling bestaat uit het openen van het abces en eventueel behandeling met antibiotica. Berucht is het ontstaan van een flegmone ten gevolge van lokale verspreiding van de infectie.

Van internet, maar is het wel handig wat ik doe met bijv waspoeder ofso ?

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 11:43

Volgens mij is het FIJT,dus met de lange ij.Maar deze ontsteking kan heel erg pijn doen.Raadpleeg even de huisartsenpost of de EHBO afdeling in je plaatselijke ziekenhuis.Een kennisje van mij heeft het ook aan haar nagelriem gehad,en moest echt naar de dokter er mee.Weken in warm water met soda is heel goed,omdat het vuil eruit trekt.maar gaat het gemeen kloppen dan echt naar een arts.Heel veel beterschap Ach gut

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 11:46

Als je waspoeder gebruikt is Biotex Groen wat je moet gebruiken. Dus niet zomaar elk middel. Heb je dat niet, dan liever soda.
Verder opletten, blijkbaar ben je erg gevoelig voor ontstekingen. Dus als je een wondje hebt gehad zorgen dat dit goed schoon wordt gemaakt en gehouden. En als het dik, warm, rood, kloppend wordt weken in een soda-badje.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 13:21

Ik weet niet of je nagelbijt maar ik doe het wel en daardoor heb ik ook soms last van fijt. Pas nog maar dat was door een blaar.

Ik stop mijn vinger dan altijd in warm water + soda.. helpt heel goed. Soms als het hardnekkig is doe ik er ook pleister met trekzalf (zwarte zalf) om.. Het trekt dan pus/etter uit de fijt.. En ik vind het ook heerlijk om pus uit mijn vinger te drukken.. Na een sodabadje of biotex even knijpen, soms komt er echt belachelijk veel pus eruit.

Ik heb het vaak als ik heel lang stress heb gehad, en dan ontlaadt mijn lichaam zich met verkoudheid, moeheid, en ja soms ook fijt.. Fijt komt vooral als je minder weerstand hebt.

Ik heb het eens 1x (eerste keer dat ik het had) aan 5 of 6 vingers gehad. Heb toen zalfje gehaald bij dokter.. Dat zalfje hielp goed.

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 14:26

MoonChloe schreef:
Ik weet niet of je nagelbijt maar ik doe het wel en daardoor heb ik ook soms last van fijt. Pas nog maar dat was door een blaar.

Ik stop mijn vinger dan altijd in warm water + soda.. helpt heel goed. Soms als het hardnekkig is doe ik er ook pleister met trekzalf (zwarte zalf) om.. Het trekt dan pus/etter uit de fijt.. En ik vind het ook heerlijk om pus uit mijn vinger te drukken.. Na een sodabadje of biotex even knijpen, soms komt er echt belachelijk veel pus eruit.

Ik heb het vaak als ik heel lang stress heb gehad, en dan ontlaadt mijn lichaam zich met verkoudheid, moeheid, en ja soms ook fijt.. Fijt komt vooral als je minder weerstand hebt.

Ik heb het eens 1x (eerste keer dat ik het had) aan 5 of 6 vingers gehad. Heb toen zalfje gehaald bij dokter.. Dat zalfje hielp goed.

Okee (:

En ja ik nagelbijt, heeel erg.

Maar hoe kot het dan dat het ook op je, noujaa de mijne dan, op mijn tenen komt ?

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 14:48

x_manon_x schreef:
Maar hoe kot het dan dat het ook op je, noujaa de mijne dan, op mijn tenen komt ?

Ik weet niet hoe lenig jij bent, maar die stafylokok komt o.a. vaak voor in het neusslijmvlies Clown

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 15:17

superlotje schreef:
x_manon_x schreef:

Ik weet niet hoe lenig jij bent, maar die stafylokok komt o.a. vaak voor in het neusslijmvlies Clown

Eumh, en daar moet je lenig voor zijn Clown
Nou dan zal ik je zeggen ik ben niet lenig Knipoog

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 16:08

Nou ik heb het ook 1x gehad bij mijn grote teen. Ik was toen uitgeschoten tijdens nagelknippen Scheve mond

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 16:12

Vervelend voor je! Je zegt dat je wilt weten wat er precies aan de hand is.. Heb je wel eens overwogen een arts te raadplegen? Ik ga ervan uit dat die alle antwoorden op je vragen heeft. Sterkte!

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 16:16

O, is dat fijt? Dan heb ik het ook een keer gehad.
Ik had toen een velletje bij mn nagelriem eraf getrokken en na n tijdje deed t echt zeer en was dik en rood en ging ook kloppen, was naar de dokter geweest die zei weken in soda maar dat hielp niet toen moest ik een week ofzo met m'n vinger ingepakt en dat verband steeds nat houden. Gelukkig hielp dat wel want anders moest ie er een sneetje in maken Nagelbijten / Gniffelen
Kan jij ook niet naar de dokter gaan en dat ie zalf ofzo geeft?