keel amandelen eruithalen:?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nena_pony

keel amandelen eruithalen:?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 19:04

Hooi,,

Ik heb een vraag aan jullie.

Ik heb nou in 3 weken tijd 2 keer een keelontsteking gekregen. nu zei de dokter dat als ik in dit jaar nog keelonsteking kreeg dat ze de amandelen resten er uit moeten halen.
ik heb al een keer amandelen er uit gehaald, maar weet niet meer hoe dat voel.

Dus de vraag. wie weet nog hoe dadt voelt als ze die er uit halen:S

Groetjes nena

Siets

Re: keel amandelen eruithalen:?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:30

Je hebt ze er al een keer uit laten halen? Je neusamandelen zeker? Want als het goed is groeien ze niet overnieuw aan.

Ik heb vorig jaar op 19 jarige leeftijd mijn keelamandelen laten verwijderen, en ben er goed ziek van geweest. Kan ook niet zeggen dat het bij mij super veel verschil heeft gemaakt. Maar dat is natuurlijk per persoon anders.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:33

nena_pony schreef:
ik heb al een keer amandelen er uit gehaald, maar weet niet meer hoe dat voel.

Welke amandelen zijn eruit gehaald? Je neus of keel? Als je keelamandelen er al uit zijn gehaald is het vreemd, want er is maar een hele kleine kans dat die teruggroeien.

Mijn keelamandelen zijn er uitgehaald op m'n 18e. Gelukkig ben ik niet zo'n piepert, en is het me wel mee gevallen. Ff een paar dagen (zo'n 8-10) niet roken, vloeibaar eten en veel drinken. Voordeel was niet naar school/werk. En sinds dat ze eruit zijn heb ik geen keelonsteking mer gehad, ik ben nu 24.

Sommige hebben er erg veel last van. Maar het is mij naar omstandigheden wel mee gevallen.

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:58

Ik heb ze er vorig jaar uit laten halen. Heb er heel veel pijn aan gehad en nu een jaar later.. weer fikse keelontsteking... Ben 18 trouwens

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:01

ik was 16 toen ze verwijderd werden.. zo ik had honger na de operatie.. de desbtreffende kno arts deed het al30 jaar en ik was zijn eerste patient die daarna meteen heeft gegeten... maar doordat het toen zo goed ging het dag 2 heel slecht en dag 3 weer heel goed en dag 4 weer heel slecht...
heb nu nog steds af en toe keelpijn...

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:04

Toen ik 6 was zijn ze bij mij verwijderd, ik kan me er niet heel veel meer van herinneren, (behalve dat ik veel ijsjes mocht eten Schijnheilig ) dus zo heeeeel veel last zal ik er wel niet van gehad hebben Vork

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:35

mijn zus is ze ook kwijt, en ze is echt de hele tijd ziek, niet te doen. Ze willen de mijne ook doen, maar dat gaat niet door als ik zie hoe mijn zus gevaren heeft!

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:56

Ik was 4 toen ze de keelamandelen bij mij eruit haalden. Kan me idd ook niet veel herinneren, wel dat het redelijk pijn deed, en ik heb ook nog flinke tijd keelpijn gehad. Ook ging ik bloed ophoesten, maar na 2 dagen was dat gelukkig weer over..

Edit: Wat ik trouwens gehoord heb, is hoe ouder je wordt, hoe meer zeer het doet als ze je amandelen knippen.. Is dat nou echt waar of niet? Lachen

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:01

als ze rond je eerste jaar eruit zijn gehaalt groeit het vaak weer aan .
en ja dat klopt volgens mij als je ouder bent heb je er veel meer last van.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 16:27

Siets schreef:
Je hebt ze er al een keer uit laten halen? Je neusamandelen zeker? Want als het goed is groeien ze niet overnieuw aan.

Ik heb vorig jaar op 19 jarige leeftijd mijn keelamandelen laten verwijderen, en ben er goed ziek van geweest. Kan ook niet zeggen dat het bij mij super veel verschil heeft gemaakt. Maar dat is natuurlijk per persoon anders.

Idem, ik was 20. 2 weken ziek geweest, helse pijn en ik ben nog gevoelig voor keelpijn/ontsteking etc.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 15:10

-> MW

tuinkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:59

die van mij zijn er ook al uitgehaald Vork
ik was toen elf jaar ofzo Vork maar kweet nog wel dat het niet echt prettig was.
de eerste week kreeg ik bijna niks naar binnen en at ik alleen maar waterijsjes..(dat was wel lekker hoor Knipoog )
het duurde wel een maand ofzo voor ik weer normaal iets naar binnen kon krijgen.
vlak na de operatie had ik echt super veel keelpijn maar dat kan natuurlijk bij iedereen anders zijn Knipoog
maar ik ben het wel gewend want ik ben al 7x geopereerd,maar nu wel weer gezond Haha!

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:04

Zijn al een aantal topic over. Gebruik maar even de zoekfunctie.