"slapende" arm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ChrissiejJ

"slapende" arm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 19:05

Heej,

ja misschien kennen jullie het. Als bijv. je been of arm "slaapt". Je moet dan goed schudden zodat je er weer gevoel in krijgt. Maar nu vroeg ik me af. Hoe kan je dat gevoel eigenlijk krijgen?
En ik word nu tegenwoordig iedere nacht ervan wakker, doordat mijn arm "slaapt". En het is iedere keer dezelfde arm. Dit is nu al 5 nachten zo, en hiervoor had ik dat echt nooit zo vaak. Kan dit iets betekenen of is dat niets om je druk over te maken. Ik lig der niet verkeerd op want het is mijn rechterarm en ik lig dan dus op mijn linkerzijde.
Hoe ontstaat het dus? weet iemand daar antwoord op?

Christel.

Nazarma

Re: "slapende" arm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 19:09

Ik zou even naar de donkter gaan Knipoog mis. stroomt je bloed daar niet goed door, of is er een of andere medische oorzaak aan verbonden Knipoog Je kunt beter voor niks naar de dokter gaan, dan dat je dadelijk te laat bent Knipoog (en bijv. dalijk je arm ineens verlamt is ofzo) Knipoog klinkt een tikkie overdreven, maar je weet maar nooit Knipoog

Nazarma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 19:09

owja ik wil je niet ongerust maken hoor Knipoog

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 19:11

je hoeft niet perse op je arm te liggen om een bloedvat af te klemmen hoor Knipoog
maar het kan idd ook zijn dat er een stolseltje in zit... heb je het alleen 's nachts ook ook wel eens overdag?

ChrissiejJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 19:24

nee echt alleen 's nachts.. aangezien ik het nooit zo vaak heb vind ik dit nogal raar. Daarom vraag ik het hier ook na.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 19:24

Zet jij smorgens je wekker niet?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 19:27

marleen_usar schreef:

Waar slaat deze vraag dan op? Blond

@TS, je zou anders toch even langs de huisarts gaan om te controleren dat het niets ergs is Ja

ChrissiejJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 19:30

marleen_usar schreef:

okeej dit snap ik dus niet hè?

Ja ik denk dat ik dat ook ga doen! In ieder geval bedankt voor de reacties.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 20:38

Ik bedoel dus de wekker zetten om je arm wakker te maken,maar nee nu serieus er zit iets klem.Het kan ook carpaal tunnel syndroom tunnel zijn,dat gaat van je schouder naar je arm.

ChrissiejJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 22:02

en dat is? het carpaal tunnel syndroom.. en nee ik zet mijn wekker niet want ik word er dus vanzelf wakker van..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 09:43

Dat er iets klem zit, en dat gaat van je pols naar je schouder.Als dat blijft operen ze dat zodat het weer vrij komt te liggen.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 16:53

Carpaal tussen syndrrom, dan zit er een zenuw beklemd (nervus medianus) in de Carpale tunnel, dit is een soort tussen bij je pols aan de kant van de palm van je hand. De onderkant van de tunnel wordt gevormd door de botten van je pols, de bovenkant door een peesblad. Door deze tunnel lopen bloedvaten en zenuwen naar je hand.
Deze tunnel kan beklemd raken. Dit gebeurd bij zwamgerschap regelmatig, maar ook bij reumatoide artritis of als je bijvoorbeeld veel aan de computer zit te werken en veel op je pols leunt.
Klachten zijn dan prikkelende vingers en kractverlies in je vingers. Kleine bewegingen zoals een paperclip oppakken of een knoopje van je blouse dichtdoen lukt dan niet meer.

Lijkt me niet iets waar de klachten van TS bij passen.

Maar de klachten passen wel degelijk bij een zenuwprobleem.
Het kan zijn dat door je manier van liggen als je slaapt, je een zenuw hoger in je arm platdrukt en dat daardoor het slapende arm gevoel ontstaat.

Als je op je rug of op je buik probeert te slapen, echt in een andere houding dus, heb je er dan ook last van?