December-->Moedervlek weg laten snijden, nu dik en pijnlijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kyrseltje

December-->Moedervlek weg laten snijden, nu dik en pijnlijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 17:08

Ik heb in volgens mij december een moedervlek weg laten snijden. De moedervlek is daarna onderzocht, en de uitslag was goed.

Al die tijd is het rood geweest, en soms deed het pijn als ik er op drukte, of hard tegen een stoel ging zitten. Net ging ik op een stoel zitten, deed het echt vreselijk pijn. Blijkt dat de plek waar de moedervlek is weggesneden, helemaal dik is en heel erg rood..

Weet iemand wat dit kan zijn? Ik ga sowieso morgen de huisarts even bellen.

marleen_88

Re: December-->Moedervlek weg laten snijden, nu dik en pijnlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 17:46

Is de plek erom heen dik en rood of het litteken?

Ik heb in december ook een moedervlek weg laten snijden, maar mijn litteken is gewoon vreselijk lelijk en rood, maar doet geen pijn oid.

Het handigste lijkt mij om idd even naar de huisarts te gaan, misschien zit er een irritatie/ontsteking onder je huid oid..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 17:50

Ik heb hetzelfde gehad aan de binnenkant van mijn bovenbeen. Ik liet hem weghalen omdat ik er last van had (irritatie met paardrijden), maar ik ben er niets mee opgeschoten. Ik heb nu een lelijk lidteken en dat was maandenlang nog veel gevoeliger dan de moedervlek. De irritatie die ik had is niet veranderd allen de vlek is nu een rode streep.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 17:54

Het litteken en er omheen is rood dik en pijnlijk.

Oke, bedankt.. Sizzle ben jij naar de HA geweest?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 17:57

Als de huid eromheen irriteerd zou ik wel even naar de HA gaan, dan zit er idd misschien een ontsteking onder.
Ik ben er niet naartoe gegaan omdat ik zo ook wel kon bedenken dat hij het voor mij niet beter ging maken. Volgens de chirurg zou het komen omdat ik te veel ermee gerekt heb, maar ja wie gaat er nou 12 weken niets met de binnenkant van je been doen (neem maar fietsen als voorbeeld).

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 18:00

Sizzle schreef:
Als de huid eromheen irriteerd zou ik wel even naar de HA gaan, dan zit er idd misschien een ontsteking onder.
Ik ben er niet naartoe gegaan omdat ik zo ook wel kon bedenken dat hij het voor mij niet beter ging maken. Volgens de chirurg zou het komen omdat ik te veel ermee gerekt heb, maar ja wie gaat er nou 12 weken niets met de binnenkant van je been doen (neem maar fietsen als voorbeeld).

Ja ik bel sowieso morgen ochtend. Mijn zus wilt ook dat ik het doe, wel vervelend dat het nu net is nu mijn moeder deze week niet thuis is, maar ja het is niet anders..

Ja inderdaad niet zo gek.. Hmm minder dan!

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:07

Ik wil er ook 2 laten weghalen, maar als ik dit zo lees doe ik dat maar niet.. Heb me nu officieel bedacht! Vork

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:09

Ik heb er ook 1 laten weghalen, maar later niks meer van gemerkt ofzo!

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:14

Shivatjuh01 schreef:
Ik wil er ook 2 laten weghalen, maar als ik dit zo lees doe ik dat maar niet.. Heb me nu officieel bedacht! Vork

Inderdaad..

Ik heb er 2 in mijn nek, maar wil eigenlijk toch niet zo lelijk litteken krijgen Scheve mond
Maar toch zijn ze best dik en wil ik ze voor de zekerheid het liefste weghebben......

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 15:15

Zo, ik ben bij de dokter geweest. Het is verdiktlitteken weefsel. Nu heeft ome dokter dr wat ingespoten, nu is het heel erg dik, maar het gaat veel minder worden.

Chivatjuh01 en Geaa, ik zou ze weghalen als ze donker zijn, of heel dik. Het litteken wordt normaal niet zo lelijk, maar bij mij was het verkeerd gegaan met het helen. Hij zei dat het wel goed was dat ik hem heb weg laten halen, want nu weten ze dat al mijn moedervlekken goedaardig zijn.

Saskia_Omar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 22:50

Ik heb ook een moedervlek die ik wil laten weghalen. Maar wat moet ik me voorstellen met dat snijden Bloos

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 23:03

Je word eerst verdooft, dan prikken ze een beetje of je het nog voelt of niet. Als je niks meer voelt, dan snijden ze hem eruit. Maken ze het dicht, en klaar is kees! Oja, dan krijg je een pleister dr op.

Saskia_Omar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 23:11

Dus het doet niet echt pijn? En wat hadden ze jou verteld qua litteken..degene die ik weg wil laten halen zit namelijk wel op een zichtbare plek.
Ik ga volgende week even naar de dokter, kijken wat hij ervan zegt.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 15:12

Nop, het doet echt geen pijn! Het enige wat je even voelt is de verdoving. Het litteken zal wel stuk weg trekken, bij mij is het heel erg gebleven, doordat het littekenweefsel dik was geworden. Maar nu ik er iets onder gespoten heb gekregen, is het al stuk minder zichtbaar. Bij is het ook zichbaar als ik hempjes enzo aan heb. Oke, succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 20:12

Shivatjuh01 schreef:

Ik heb er in october vorrig jaar een weg laten halen gewoon bij de HA; ik had er last van.
Ik heb helemaal geen litteken oid, dus laat je niet ontmoedigen hoor.
Ik heb er wél vanaf het moment dat de pleister erafviel het ingemasseerd met callendula,
mss dat dat scheelt hebben jullei dat ook gedaan?

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 19:37

[quote="Saskia_Omar"]Dus het doet niet echt pijn? En wat hadden ze jou verteld qua litteken..degene die ik weg wil laten halen zit namelijk wel op een zichtbare

Ik heb er 2 laten weghalen in mijn gezicht, zie je niks meer van.
De verdoving is, afhankelijk van de plek, niet prettig, maar dat weet je naderhand toch niet meer.
Eentje in m'n hals is minder mooi geworden, en op m'n bovenbeen (door de HA gedaan, de rest door de plastisch chirurg) is maar de helft ofzo weggehaald, is nu nog lelijker dan voorheen, dus daar ga ik dit jaar nog voor terug.

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 21:35

O oké.
Dan laat ik het gewoon weghalen, na de zomer oid! Of maakt dat niet zo heel veel uit? Lachen
Ze zitten wel in mijn hals, dus dat zou vast niet zo lekker worden, denk ik? Schijnheilig

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:40

Ik heb er eentje achter mijn oor weg laten halen en op mijn rug, ze waren bij redelijk groot en dik en bloeden af en toe. Ze waren gelukkig goedaardig. Heb er geen last van gehad, ook niet tijdens het wegsnijden. Achter mijn oor zie je er niks meer van, op mijn rug is net een mini-barbecue rooster volgens mensen die het gezien hebben(ik voel het alleen, kan het niet zien, interesseert me ook niet).

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:19

Kyrseltje schreef:
Zo, ik ben bij de dokter geweest. Het is verdiktlitteken weefsel. Nu heeft ome dokter dr wat ingespoten, nu is het heel erg dik, maar het gaat veel minder worden.

Chivatjuh01 en Geaa, ik zou ze weghalen als ze donker zijn, of heel dik. Het litteken wordt normaal niet zo lelijk, maar bij mij was het verkeerd gegaan met het helen. Hij zei dat het wel goed was dat ik hem heb weg laten halen, want nu weten ze dat al mijn moedervlekken goedaardig zijn.

Dat is niet waar hoor! Ik heb regelmatig moedervlekken laten weghalen en dat was altijd goed, tot twee jaar geleden --> ineens een Melanoom. Altijd waakzaam blijven op je moedervlekken Ja

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:22

Mhh ik heb er zelf ook twee weg laten halen, gelukkig was er
niets mee aan de hand, maar de littekens daarin tegen ben ik
iets minder blij mee... Die zijn groot en onwijs lelijk geworden! Boos!

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 19:25

Yinari schreef:
Kyrseltje schreef:

Dat is niet waar hoor! Ik heb regelmatig moedervlekken laten weghalen en dat was altijd goed, tot twee jaar geleden --> ineens een Melanoom. Altijd waakzaam blijven op je moedervlekken Ja

De moedervlekken die ik nu heb zijn goedaardig. Als er moedervlekken bij komen die kunnen kwaadaardig zijn.