Hoesten...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

K_im

Hoesten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 17:02

Hoi,

Ik heb vrijdag en zaterdag thuis gezeten met meer dan 39,5 graden koorts. Zondag was ik beter, alleen hoest ik me gek.

Het is echt zo'n vast zittende kriebel hoest. Ik krijg het helemaal benauwd als ik hoest en het lijkt net of ik overgeef. Alsof ik al mijn eten eruit hoest. Asperines helpen een beetje, en van die hoesttabletten ook. Maar we hebben nu nog 1 asperine thuis. Verder niets. Drinken helpt ook niet. Ik ga nu naar de paarden en ik hoop dat het hoesten hier blijft.

Slapen lukt ook niet. Ik lig minstens een uur wakker en te hoesten voordat ik eindelijk slaap.

Weet iemand misschien wat ik hiertegen kan doen. Tig asperines slikken lijkt me namelijk niet echt goed.

CM_

Re: Hoesten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 17:05

honing
en tussistin

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 17:07

Thee met honing kan helpen. Codeïne helpt ook tegen hoesten.

Alleen hoort dit bij Mensenwelzijn. Lachen

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 17:24

Hoestdrank slikken, voornamelijk Bisolvon (wat ik dan weet) is daar goed voor, want dat is echt bij vastzittend slijm, waar jij nu last van hebt. Dat spul zorgt er nl. voor dat het slijm los komt te zitten waardoor je in ieder geval niet meer half stikt Lachen

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 17:26

ik heb dit ook gehad.. ik heb toen van me vader van die pilletjes gehad die je als het ware 'verdoven' toen kon ik wel slapen Lachen geen idee hoe ze heten.. succes iig

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 17:27

Ik had dit ook, eerst last vna me keel.
Toen ziek met koorts, en nu 3 weken daarna heb ik nog hardstikke last van me keel.. Scheve mond
En heb me moeder en zus aangestoken.. Nagelbijten / Gniffelen

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 17:44

__Robijn__ schreef:
ik heb dit ook gehad.. ik heb toen van me vader van die pilletjes gehad die je als het ware 'verdoven' toen kon ik wel slapen Lachen geen idee hoe ze heten.. succes iig

Codeïne Ja .

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 17:45

_Robijn_ bedoelt waarschijnlijk trachitol?
Zijn zuigtabletten, vrij verkrijgbaar bij de drogist.
Ik zou maar langs de huisarts gaan, van veel hoesten kun je zelfs je ribben kneuzen.
En ik spreek uit ervaring, dat is niet prettig Haha!

WennieJ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 18:32

Ik zou ook naar de dokter gaan..
Je weet maar nooit wat het is.. Vorig zomer heb ik kinkhoest op gelopen..
13 week lang. Daar kan niets aan gedaan worden, moet vanzelf overgaan..
Dan hoest je je ook helemaal kapot..

Beterschap!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 23:56

[LZP] > [MW]

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 11:16

Naja, ben net bij de ha geweest. En jahoor, ik had het kunnen weten. De oorzaak van dat ik hoest is natuurlijk dat ik overgewicht heb. Aangezien alles wat ik heb door mijn overgewicht komt, had ik dit ook wel weer kunnen weten. Ik wordt er stapel gek van! Alles wat ik heb komt volgens de ha door mijn overgewicht. Lekker makkelijk hoor, zo kan ik ook wel een ha spelen. En daar heb ik dan niet eens een opleiding voor nodig! Ik wordt gek van die man!

Mijn moeder heeft gisteren hoestdrank gehaalt, zodat ik in ieder geval beter kon slapen. Maar zogoed helpt het niet. Ik heb nog enorm veel gehoest. Gelukkig wel minder dan eergisteren, maar nog steeds veel. Nu neem ik 6 x daags een theelepel hoestdrank. En ik hoop dat het snel beter gaat. Naar de ha wil ik niet meer. Hoe lang het ook duurt, want het enige wat hij zegt is: Tsja, dit komt omdat je aardig wat overgewicht hebt. Grrr.

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:56

Hoesten door overgewicht??Ja als het niet tussen je oortjes zit dan weten de huisartsen het gewoon ook niet!!Meid het heerst op het ogenblik heel erg,hier zijn wij ook aan het hoesten.Er zitten in deze vreemde tijd van het jaar ook erg veel pollen in de lucht,dat kan ook een oorzaak zijn.Wij slikken nu Bisolvon en het geeft echt verlichting,maar je moet denk ik toch eventjes goed uit zieken meid.Dus eventjes rustig aan.Heel veel beterschap hoor. Ach gut

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 12:28

Dankje!

Ik vind het werkelijkwaar belachelijk dat een huisarts overal mijn overgewicht in betrekt.