Schroeven verwijderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Schroeven verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 21:32

Ik heb even een vraag, ik heb vorig jaar maart mijn enkel gebroken en naar aanleiding daarvan nog 2 schroeven in mijn enkel zitten. Deze wil ik er graag uit laten halen, dit gaat ook gebeuren. Maar heeft iemand van jullie ervaring hiermee en met de evt. revalidatie? Ik heb vorig jaar ook een schroef eruit laten halen, maar dat was tijdens mijn herstel nog, dus dat zat dan weer anders dan nu Lachen

vivalavida_

Re: Schroeven verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 21:37

Ik heb niks uit mijn enkel laten halen maar wel uit mijn scheenbeen. (een pen en 4 schroeven)
Deze zijn een jaar nadat ze erin kwamen weer verwijdert.
Ik heb hier meer last van gehad dan verwacht (eigenlijk meer dan toen ze erin kwamen) Ik heb ong. 2eneehalve week lang met krukken gelopen voordat ik weer een beetje normaal zonder kon lopen, ook was alles rondom mijn enkel en de plekken waar de schroeven zatten heel erg blauw(de pen zat vanaf me enkel totaan me knie in mijn scheenbeen)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 21:41

mij hebben ze gezegd dat ik het gewoon gelijk mag belasten dus krukken zijn niet nodig. Maar dat valt dus een beetje tegen? Ik zit het me ook af te vragen of krukken wel of niet nodig zijn de eerste week. Ik hoop van niet, en in principe zou je zeggen van: ik loop nu alweer een jaar gewoon normaal

vivalavida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 21:46

Ik moest de eerste week de krukken gebruiken en dan gewoon meelopen, maar omdat ik toch wel vrij veel pijn had heb ik er wat langer opgelopen, en dan ook mijn been wat minder belasten.

maar het kan wel wezen dat jij er gewoon geen last van hebt en ook je krukken niet nodig hebt. en dat hoop ik voor je.
Weet je al wanneer je geopereerd word?

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 21:48

Ik heb een keer 2 pennen uit mijn voet laten halen, dat zal allicht ook anders zijn.
Die zijn er 4 maanden na mijn operatie uit gegaan, daarna kon ik er nog niet gelijk op lopen, maar dat ik daarvoor ook niet.
( Ze staken nl uit Clown ) Van het verwijeren enz. dus de pijn er na, viel mij erg mee.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 21:58

ik weet het nog niet wanneer ik ben, wachttijd tussen de 4-6 weken waarschijnlijk. Volgende week intake bij dagverpleging en anesthesyst

Fiesta14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:08

@ Auk: Jij ook al? "Mijn" schroeven moeten er ook uit, ik ben net vandaag voor mn intake geweest. Mij werd wel aangeraden krukken te regelen, maar ze zitten er ook al 9 jr in misschien dat het daar mee te maken heeft.
Succes iig!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 14:18

tja ik weet het niet, ik vraag t volgende week nog maar een keer op de intake. Ik weet niet of t aantal jaar ermee te maken heeft. T principe blijft t zelfde toch? waar heb jij ze precies zitten?

Fiesta14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:30

Ze zitten sinds 1998 in mijn middenvoet, maar omdat ik toen nog in de groei was is de kans groot dat er wat bot omheen gegroeid is.
Ik ga denk ik ook even een logeeradresje zoeken, ik woon 2 hoog...
Maandag ga ik nog met de arts bellen om na te vragen hoe lang het allemaal gaat duren, ik moet nog wel wat regelen voor mijn bijrijdpaardjes.

Voor welke verdoving kies jij? Ik ga onder narcose, hoef niet zo nodig wakker te zijn wanneer ze die dingen eruithalen Bloos

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 09:33

Hm oh zo, ik heb ze links door het enkelbot zitten. (zeg maar in die bult aan de binnenkant van je enkel) Maar ook bij mij hebben ze me al gewaarschuwd (de vorige keer al met de schroef) dat het ingekapseld is kunnen gaan zitten.
Daarom heb ik deze keer gekozen voor een ruggeprik, ik kon kiezen tussen dat, of een plaatselijke verdoving, nou no way dus! als je een plaatselijke neemt dan kan het namelijk zijn dat je de eerste draaien voelt en die zijn vrij pijnlijk. Dus laat mij maar lekker een ruggeprik doen, is de vorige keer ook goed bevallen

Fiesta14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 18:25

@auk Wanneer mag jij onder het mes?
Ik moet as vrijdag naar het zkh... Brrr ik heb al een "ziekentas" samengesteld (dvd's, boeken, gameboy en een stapeltje Bit's Vork )

Ik hoop maar dat het allemaal meevalt, houd er niet van om verplicht rust te houden (en ik wil eigenlijk over 2,5 week een wedstrijd rijden Bloos )

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 11:35

hey hoe is het gegaan? jij had ook gewoon dagopname toch?

ik mag komende dinsdag onder t mes, waaaaah zie er eigenlijk wel een beetje tegenop Boos!

Fiesta14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 19:46

Het valt me tot nu toe mee!!! Ik mag er niet op lopen maar heb gelukkig weinig pijn. Ben benieuwd hoe het gaat wanneer ik mn voet weer moet belasten.

Ik word alleen nu al gek van dat niets doen en stilzitten, maar ik heb dan ook niet veel geduld Knipoog

Heel veel succes dinsdag!